Skocz do zawartości
wladi

A4 B6/B7 Naprawa zatartych wycieraczek Audi B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

wladi

Chciałbym przedstawić jak w łatwy sposób można naprawić zatarte wycieraczki w naszych Audiczkach. Nie czekajcie zbyt długo gdy już zauważycie że wycieraczki zwolniły bo jak już staną to nic się nie da z tym już zrobić...

1. Zdejmujemy plastyki, które przykrywają Ecu i akumulator. Nie robiłem zdjęć bo chyba ta czynność nie sprawi nikomu problemu :biggrin:

2. Odkręcamy i ściągamy wycieraczki, z tym też nie powinno być problemu chyba, że są mocno zapieczone to musimy użyć ściągacza i następnie ściągamy plastyk podszybia

3. Ukazuje nam się widok mechanizmu wycieraczek IMG_3179.JPG

4. Następnie odkręcamy obudowę Ecu, którą ściągamy żeby swobodnie wyjąć mechanizm wycieraczek 

IMG_3165.JPG

5. Gdy mamy już ściągniętą obudowę Ecu odkręcamy już cały mechanizm wycieraczek, który trzyma się na 3 śrubach 

IMG_3166.JPG

IMG_3167.JPG

IMG_3168.JPG

6. Po odkręceniu śrub mechanizm jest gotowy do wyjęcia. Ważną rzeczą jest to że musimy najpierw rozpiąć prowadnice trzpieni wycieraczek bo inaczej nie wyjmiemy mechanizmu, jest on wciskany więc trzeba podważyć śrubokrętem i wyskoczy...no i mamy mechanizm na wierzchu :thumbsup: oczywiście również odpinamy kostkę od silniczka

IMG_3171.JPG

 

IMG_3172.JPG

7. W moim przypadku zapieczony był trzpień po stronie kierowcy, który ledwo co można było ruszyć :bag: była to ostatnia chwila na tą operację, bo jak wycieraczki staną to nic się już nie da zrobić...przed przystąpieniem do akcji musimy pościągać zabezpieczenia i oringi co widać na zdjęciu a następnie pryskamy np. WD40 i próbujemy rozruszać trzpień i tak kilka razy. Najlepiej jest użyć imadła będzie łatwiej ja nie miałem pod ręką więc Domin trzymał mechanizm a ja kręciłem :biggrin:, również można delikatnie z góry uderzać młotkiem ale z wyczuciem tak żeby czegoś nie urwać. Trzeba się uzbroić w cierpliwość bo strasznie mozolnie to idzie ale w końcu się udało i trzpień wyszedł. To co zobaczyłem po wyjęciu trzpienia wprawiło mnie w osłupienie ile syfu potrafi się dostać do środka pomimo oringów :facepalm:

IMG_3173.JPG

IMG_3176.JPG

IMG_3175.JPG

IMG_3177.JPG

8. Gdy mamy wszystko na wierzchu szlifujemy zarówno trzpień jak i wnętrze gdzie ma wejść z powrotem, dajemy dużo smaru żeby ładnie wszystko śmigało i składamy całość w odwrotnej kolejności ciesząc się lekko chodzącymi wycieraczkami :banan:

IMG_3178.JPG

 

Dziękuję za uwagę i mam nadzieję że ten tutorial pomoże wielu rezaczom :msn-wink:

 

 

Edytowane przez wladi
  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grucha

Mogles dodac ze to aluminium bardzo kruche.ostatnio u żony w aucie robilem to nawet tego dobrze nie dotknelem a ucho od mocowania urwane.trzeba umiejetnie je zlapac przed wyciaganiem trzpienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

U mnie uchwyt jest mosiężny więc nic się nie miało prawa stać ale jak by było na maxa zapieczone to napewno mogło by się ułamać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Panowie jadę sobie dziś i padał deszcz właczam wycieraczki a one ledwo chodzą co sie stało ? Wczoraj tak nie było a włacze 1 tryb i idą wycieraczki ale z oporem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jak to co. Mechanizm zatarł się i trzeba   rozebrać . Wyczyścić i na smarować.  Trzeba zdejmować ramiona wycieraczek wiec pasował by odpowiedni do tego ściągacz.  

 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Marku tak jak Jacek mówi...mi tak samo z dnia na dzień zaczęły ciężko chodzić i najlepiej się tym zajmij jak najszybciej bo potem będzie problem. Wszystko masz pokazane wyżej jak to zrobić w razie co pytaj


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A tu masz ściągacz ⤵

 

Screenshot_2016-01-12-23-02-47.png

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Ściągacz ten bedzie za 2 tyg dopiero bo jestem w DE a do tego czasu zdążą się zatrzeć zapytam szwagra czy nie mają czegos na warsztacie bo ręcznie nie da rady ich ściągnąć no nic będe sie posiłkował tym tematem dzięki no w sumie to z dnia na dzień zaczeło ciężej chodzić nawrt na 3 trybie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Teraz to już nie ważne na jaki tryb wrzucisz zatarte są i uj działaj bo będziesz musiał za chwile kupić cały mechanizm, można samemu nawet jakiś ściągacz wykombinować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

A więc ściągacze załatwił szwagier w robocie więc później będziemy rozbierać te wycieraczki zobaczymy co i jak jak by co to bede pytał

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

No działają juz wycieraczki zatarła się strona od kierowcy ale jest już nasmarowane dzięki za pomoc :D

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Patrzyłeś czy na trzpieniach mechanizmu masz plastykowe kapturki które powinny osłaniać te trzpienie? U mnie jednego nie było dlatego się jedna strona zatarła bo woda się dostawał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552
Patrzyłeś czy na trzpieniach mechanizmu masz plastykowe kapturki które powinny osłaniać te trzpienie? U mnie jednego nie było dlatego się jedna strona zatarła bo woda się dostawał 

Gdzieś jeden mam a gdzie to nie wiem wiem że kiedyś ściągałem ten kapturek jedneg9 nie było napewno

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Radziłbym Ci założyć obydwa bo za chwilę będziesz miał to samo już to przerabiałem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Jeden wala sie w aucie drugi musze dokupić jak sie da

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fr0styyy

Dobra pany tutorial świetny, ale co zrobić gdy wycieraczki w trakcie pracy raz się zatrzymały, przestały na chwilę działać i działają znów, ale zmieniły swoje początkowe położenie z poziomego na pionowe? Wycieraczki działają normalnie tylko zatrzymują się w środku szyby a nie na dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ściągnij i obróć je na tym trzpieniu proste...chyba że mechanizm się obrócił ale nie sądzę


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fr0styyy
2 minuty temu, wladi napisał:

Ściągnij i obróć je na tym trzpieniu proste...chyba że mechanizm się obrócił ale nie sądzę


iPhone wladiego

Wiesz wladi tyle to się domyśliłem, ale nie wiem jakie jest poprawne położenie całego mechanizmu a nie wiem, czy na oko tak się da ustawić. Musiałbym chyba wyjąć sam silniczek, ustawić ramiona w prawidłowej pozycji i dopiero go włożyć :mysli5:

Edytowane przez Fr0styyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No co Ty normalnie metoda prób i błędów sobie ustaw tak żeby Ci dobrze dochodziły do końca szyby i tyle


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fr0styyy

No nic, będę dłubał. Mam nadzieje, że wycieraczki łatwo zejdą, wkońcu wymieniali szybę w kwietniu to pewnie trzpienie nasmarowali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania