Skocz do zawartości
RobsonSNC

A4 B6 1.9 TDI AVF Błędy

Rekomendowane odpowiedzi

RobsonSNC

Witam serdecznie.

Z racji tego, ze pisze w tym dziale pierwszy raz, proszę o wyrozumiałość.:)

Właśnie nabyłem kabelek Viakena, zainstalowałem program VAG COM 311.2 PL i po raz pierwszy sam przeskanowałem swoje Audi. Jestem w tym kompletnie zielony, dlatego proszę o pomoc.

Wyskoczyły mi błędy, jak w załączniku...

Co oznaczają, to już znalazłem dzięki forum, jednak mam kilka pytań:

1. Dla błędu 19586 nie znalazłem żadnych wyników. Z opisu wynika, że chodzi o EGR. Na ten moment wężyk jest odłączony i zaślepiony, ze względu na to, ze po niecałych 5-ciu miesiącach od zakupu i wymiany nowy EGR znów zaczął przeciekać i lać z tych otworków. Plan docelowy jest go zaślepić i usunąć programowo. Znalazłem na necie takie kodowanie:

ENGINE

11-login dla 1.9TDI jest 12233

10-adaptacja

kanał 003-współczynnik wypalenia EGR (podając graniczne wartości można go całkowicie wyłączyć).Ustawiamy wartość max na ile VAG pozwoli.

Czy mogę zrobić to sam i czy to rozwiąże problem palącej się kontroli CHECK ENGINE?

Czy z błędem EGR może być związana sytuacja, ze czasami odcina mi turbinę powyżej 3000obr/min?

2. Błąd 16885 - Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód

...o co z tym kaman?

3. 18080 - Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewodu

Wentylator załącza mi się zaraz po przekręceniu na pozycje I, nie odpalając jeszcze silnika. Zaczęło się tak dziać po wgraniu programu (gotowiec) na większa moc, więc zwarcie raczej wykluczam.

Jest możliwość programem przestawić wartość/temperaturę, przy której wentylator ma się załączać?

4. Błąd 00474 - Sterownik immobilaizera.Brak komunikacji.Brak sygnału.Niezrozumiały sygnał.

Jest to jedyny błąd, który nie chce zniknąć po wciśnięciu Kasuj/Usuń błędy w VAG COM.

5. Błędy 01705 - Regulacja lusterka przełącznik  E48 oraz 0932 - Silnik szyby drzwi  kierowcy (V147) rozwiązane.

Ostatnio przestała mi działać elektryka w drzwiach kierowcy. Nie działało opuszczanie i podnoszenie szyby z przycisku drzwi ani z pilota. W pierwszej kolejności posprawdzałem przewody w gumowej osłonie pomiędzy budą a drzwiami, na dwóch izolacja była lekko pęknięta, zaizolowałem, ale problem nie znikł. Rozebrałem boczek drzwi, posprawdzałem całość instalacji, a wyszło na to, ze po prostu silniczek złapał jakąś zwiechę i do tej pory wszystko działa już jak należy. Błąd teraz usunąłem i nie powraca.

Przepraszam za zbyt długi poemat i z góry dziękują za każdą pomocna odpowiedź w temacie. :)

Pozdrawiam

Robert

 

 

Błędy 05.05..txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Według mnie ograniczyć egr programowo czy wyłączyć go całkowicie może tylko tuner przynajmniej ja tak miałem robione.Natomiast co do przeładowania turbiny trzeba wykonać log dynamiczny gr 11 a jakie błędy powracają po skasowaniu wszystkich 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RobsonSNC

Z tym EGR to tez tak czytalem.Impreza nie jest jakas droga,bo za ok.300zl usuwaja go mechanicznie i programowo.Znalazlem tylko takie kodowanie i podrzucilem,czy ktos to juz robil/sprawdzil.Sam raczej nie bede testowal,bo zbyt zielony w tym jestem.
Logi postaram sie jakos zrobic,jest to dosyc ladnie rozpisane,wiec moze sam sprobuje,choc czytalem,ze we dwoch jest lepiej.
Jesli chodzi o bledy to pojezdzilem troche i wszystkie zniknely procz tych zwiazanych z immo (00474).Nawet teraz siedze w aucie z kompem,daje Kasuj,to tego nie robi;albo zrobi,wyjde z bloku,wejde znow,zeskanuje i znow pokazuje ten blad.
I,co mnie zaskoczylo,jak na razie nie zapala sie kontrolka CHECK ENGINE,do ktorej juz sie tak przyzwyczailem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seikokilla

skoro błąd immo powraca coś go wywołuje. Wyświetlają ci się jakieś komunikaty na zegarach? Ja mam obecnie w A3 pewien problem i mi się pali cały czas"SAFE" (teoretycznie w tym przypadku auto nie powinno odpalać). Wiem ze sterownik silnika nie ma obecnie komunikacji z kluczykiem , może u ciebie jest coś w tym stylu.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RobsonSNC

Procz bledu w VAGu nic innego nie wyrzuca,zadnych kontrolek na zegarach czy innych problemow z tego tytulu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RobsonSNC

Witam po czasie.

Problemy rozwiazane i zeby nie zostawiac tematu w zawieszeniu,napisze chociaz,co bylo przyczy a bledow.A wiec tak:

- glowna przyczyna bledow to zalany sterownik silnika.Okazalo sie,ze mialem peknieta obudowe,woda(deszcz)z podszybia zalewal sterownik i popalilo przekazniki,przez co tez poszly zwarcia po przewodach.Kilka dni po tym,jak zadalem tutaj pytanie,wiatrak chlodnicy dzialal juz nie tylko,jak zalaczylem zaplon na I pozycje,ale krecil na pelnych obrotach nawet,jak kluczyka nie bylo w stacyjce!

Zostaly wymienione:

- sterownik silnika

- sterownik wentylatora

- przekazniki sterownika x3

- obudowa sterownika

39363827ec1ab7ee76f0b4758bbe150b.jpg7a739f6765fd8ec60782db4f98287442.jpg

Problem wentylatora i niedzialajacych szyb zazegnany.

Jesli chodzi o przeladowywanie turbiny,to wymiana MapSensora i zaslepienie EGRa wyeliminowalo takie zachowanie.

60c0d4decf5b2f3e254494543f3ebff1.jpg

Do wiadomosci: wylaczenie EGRa wg schematu,ktory podalem w pierwszym poscie dziala!!! Sam tego nie probowalem,bo do nowego sterownika trzeba bylo napisac nowy program (tym razem na (tylko) 160KM,wiec EGR zostal rowniez wtedy profesjonalnie wylaczony),ale znajomy wybrobowal ta kombinacje u siebie w VW Passacie 1.9TDi,i od miesiaca cieszy sie brakiem CheckEngine na zegarach,po podpieciu kompa rowniez nie wyrzuca bledu EGR.

Przy okazji zostala wspawana nowa plecionka w ukladzie wydechowym.

Poprzednie zlacze elastyczne bylo przerwane i walilo spalinami po oczach po otwarciu maski.

16d6b116b1fe9cebaa29a43e50b8bada.jpg

Co do bledu immobilaizera,to po prostu go nie mialem! Ktos tam przede mna mocno grzebal i wylaczyl/usunal immo,przez co na kompie wyskakiwal blad,a auto nawet bez pastylki immo w kluczyku mozna bylo odpalic i jezdzic!Jedyny objaw,to ze awaryjki non stop wtedy swieca i nie da sie ich wylaczyc.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania