Skocz do zawartości
Norbas

Informacje dotyczące 3.0 V6 TDi montowanych w Audi

Rekomendowane odpowiedzi

Norbas

Hejo, 

Jest kilka osób, które posiadały/posiadają ten właśnie silnik i chciałbym poznać opinię na temat różnych odmian 3.0 TDi :): Jaki kod silnika najlepiej wybrać, który jest troszkę poprawiony pod względem rozrządu, wtrysków, klap kolektorów itd., które są bardziej podatne na mody oraz jakie są koszta wymiany  podzespołów wcześniej wymienionych . Wiem, że jest  sporo tematów ale nic konkretnego nie można znaleźć.  W grę wchodzi A4 -B7- B8 oraz A6 C6 

 

A4 B7 miało w ofercie silniki BKN oraz ASB. Układ łańcuchów oraz napinaczy ten sam. 4 łańcuchy.

Silnik BKN na początku produkcji, który posiadał 204KM oraz 450Nm - Posiada 4 łańcuchy. Pakowany w okresie  2004-2008

Silnik ASB, który zastąpił BKN w budzie B7,  233KM oraz 450Nm. Posiada 4 łańcuchy, napinacze nie zmienione i takie same jak BKN. Pakowany w okresie  2005-2008

W obu silnikach napinacze przy głowicach oraz zewnętrzny środkowy rozpychały łańcuchy, środkowy wewnętrzny ściskał łańcuch. 

 

A6 C6 posiadało silnik BMK oraz ASB. Układ łańcuchów oraz napinaczy ten sam. 4 łańcuchy. 

W obu silnikach napinacze przy głowicach oraz zewnętrzny środkowy rozpychały łańcuchy, środkowy wewnętrzny dociskał łańcuch.

Silnik BNG był wkładany ze względu na podatki uzależnione od mocy.  Posiadał 211KM oraz xxxNM. Pakowany w okresie 2004-2008. 

Silnik BMK posiadał 225KM oraz 450Nm.Pakowany w okresie 2004-2006 

Silnik ASB ten sam co w A4 B7. 233KM oraz 450Nm. Pakowany w okresie 2006-2008

 

A6 C6.5  posiadało silniki II generacji. 4 łańcuchy.  Napinacz na lewej głowicy dociska łańcuch. Napinacz środkowy wewnętrzny dociska łańcuch (inny napinacz jak w BNG, BMK, BKN oraz ASB. Napinacz zewnętrzny środkowy oraz napinacze prawej głowicy  rozpychają łańcuch.

Silnik CDYA posiadał 239/240KM oraz xxxNm. Pakowany w okresie 2009-2011

Silnik CDYB posiadał 211KM oraz xxxNm. Pakowany w okresie 2009-2011

Silnik CDYC posiadał 239KM oraz 500Nm. Pakowany w okresie 2009-2011

Zdjęcie poglądowe rozrządu II generacji. Znalezione w sieci. Jak to Audi pisało rozrząd miał być bez awaryjny ale kolejny raz nie wyszło :decayed:  

IMG_1832.thumb.JPG.454d4fd421ceedd0144f583fdbcba1d3.JPG

 

 

A4 B8  posiadał silnik I generacji jak w B7 oraz C6 tyle, że środkowy wewnętrzny łańcuch miał inny napinacz jak BKN/BMK czy ASB. Montowany był również silnik II generacji. Był taki sam jak wyżej pokazany na obrazku. To samo co w A6 C6.5. 

Silnik CAPA pierwszej generacji, który miał tylko zmieniony napinacz w środkowym wewnętrznym łańcuchu względem A4 B7/A6 C6. Moc 240KM oraz xxxNm.  Pakowany w okresie 2008-2012.

 

Silniki drugiej generacji 

Silnik CCWA posiadał 239KM oraz xxxNm. Pakowany w okresie 2008-2012

Silnik CCWB posiadał 211KM oraz xxxNm. Pakowany w okresie 2008-2010

Silnik CCLA posiadał 239KM oraz xxxNm. Pakowany w okresie 2010-2012. Występował bardzo rzadko i posiada największy potencjał z silników II generacji. 

 

A4 B8.5

Silniki III generacji. Silnik miał być totalnie pozbawiony wad wcześniejszych generacji. W sumie można powiedzieć, że obecnie wypada najlepiej na tle starszych modeli. Oczywiście zdarza się, że któryś motor nie wytrzyma i zacznie rzęzić :klucz: 

Silnik III generacja posiada 2 łańcuchy.  Pakowany w okresie 2012-2015.

 

 

 

W miarę możliwości będę aktualizował temat poświęcony 3.0 tdi v6 :dziadek: Może uda się również dopisać coś o wtryskach oraz skrzyniach biegów jakie były montowane do poszczególnych silników :): 

 

Pozdrówki :hi: 

 

  

Edytowane przez Norbas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Bxx i ASB - silniki nazwijmy to pierwszej generacji z 3.0TDI - ASB ma zastosowane teoretycznie mocniejszcze napinacze rozrządu i lepsze wtryski - w praktyce te same awarie tylko trochę później

Cxxx- silniki drugiej generacji -  poprawione wtryski i całkiem inny rozrząd ( 2 łańcuchy zamiast 4) choć jeżeli dobrze kojarze jest silnik o oznaczeniu Cxxx co nadal ma                             starą konstukcję rozrządu nie przypomne  sobie teraz, który to był. 

 

Nowsze silniki serii Cxxx ładniej przyjmują mody - łatwo przekroczyć 300KM , starsze okolice 270-280KM - oczywiście jak zawsze wszystko zależy od egzemplarza i poprzedniego właściciela

Edytowane przez Dziadek
  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

wtryski koszt około 6600 zł i rozrząd około 6 tyś  klapy kolektora rozbierałem parę dni temu jak ktoś ma smykałkę sam sobie to zrobi koszt nowych klap  330 zł  u mechanika wymiana od 250 do 600 zł 

  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Rozrząd na zamienniku febi da radę taniej i to sporo, ale to już kwestia decyzji właściciela na czym robić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Gdzieś czytałem, że w silnikach asb rozrząd się szybciej poddaje w autach ze skrzynią manualną bo sporo osób zostawia  je na biegu.. nie wiem czy to prawda i czy to się faktycznie sprawdza... 

Silniki z kodem CDYA, które są w w poliftach A6 C6 mają już dwa łańcuchy czy tylko został zmieniony sposób mocowania napinaczy lub zostały wzmocnione ?

Godzinę temu, Dziadek napisał:

Rozrząd na zamienniku febi da radę taniej i to sporo, ale to już kwestia decyzji właściciela na czym robić 

 Febi robił na pierwszy montaż ? 

 

Da radę sprawdzić wtryski za pomocą kompa i jak sprawdzić rozrząd czy są z nim jakieś nieprawidłowości :biggrin: 

Edytowane przez Norbas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
Godzinę temu, Norbas napisał:

Gdzieś czytałem, że w silnikach asb rozrząd się szybciej poddaje w autach ze skrzynią manualną bo sporo osób zostawia  je na biegu.. nie wiem czy to prawda i czy to się faktycznie sprawdza... 

Silniki z kodem CDYA, które są w w poliftach A6 C6 mają już dwa łańcuchy czy tylko został zmieniony sposób mocowania napinaczy lub zostały wzmocnione ?

 Febi robił na pierwszy montaż ? 

 

Da radę sprawdzić wtryski za pomocą kompa i jak sprawdzić rozrząd czy są z nim jakieś nieprawidłowości :biggrin: 

Febi to pakowacz wiec raczej nie robi nic na pierwszy montaż , a chyba sie walnąłem i to o swag mi chodziło , oczywiscie to tez nie pierwszy montaż ...

co do wtrysków nie da rady poprawnie zweryfikować ich stanu poprzez kompa bo tu nie chodzi o dawkę tylko o rozpylanie ... A to tylko na stole pobierczym który tylko niektóre serwisy boscha mają z racji ceny ... Jeżeli chodzi o rozrząd to te które maja dwa łańcuchy mozna przyjąć ze naprawdę poprawione , reszta to półśrodki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Eh myślałem, że idzie to jakoś ogarnąć...  

Łańcuch jak się odzywa przy odpalaniu na kilka sekund to uznajemy to jako początek problemu czy mozna to lekceważyć?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
Godzinę temu, Norbas napisał:

 

Łańcuch jak się odzywa przy odpalaniu na kilka sekund to uznajemy to jako początek problemu czy mozna to lekceważyć?  

Mi by to nie dało spokoju i siedziałoby w bańce cały czas...ponoć były historie że komuś uciszał się rozrząd po zmienie na lepszy olej , ale ile w tym prawdy nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Dlatego się pytam bo niektórzy czytałem, że śmigają tak przez dłuższy czas i nic z tym nie robią.... możliwe, że przez wysoki koszt jak na nasze warunki ;/ 

 

Tak w ogóle to jaki miałeś kod silnika w c6? Miałeś jakieś problemy z nim , chodzi mi o silnik jak i całe auto :):   

Edytowane przez Norbas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

ASB , ale ja miałem przebieg 120tys wiec nic tam nie miało prawa sie dziać ... 

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Mój BMK też jak narazie nie sprawia problemów, ale ma nalatane ok 70-80 tys . Osprzęt był zmieniony ze starego więc co może paść to wtryski lub turbo 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Mała aktualizacja w pierwszym poście. Jak ktoś coś ma na temat różnych generacjach 3.0 tdi v6 to pisać i będziemy uaktualniać. Wtryski, turbo, skrzynie itd.....   Może ktoś wie czy w II i III generacji  wtryski też padały kiedy chciały :): 

 

:hi: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania