Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '1.8t' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • FORUM OGÓLNE
    • Przywitania
    • Pasjonaci
    • Gadżety klubowe
    • Sprawy klubowe
    • REGULAMINY
  • FORUM HYDE PARK
    • Na każdy temat
    • Off-Top Auto-Moto
    • Sport, Hobby, Rozrywka, Muzyka, Film
    • Multimedia, PC, GSM, RTV, AGD, FOTO itp.
    • Nowości ze świata motoryzacji
    • Ubezpieczenia OC/AC, kolizje, wypadki
    • Kosz
  • FORUM ZLOTÓW I SPOTÓW
    • Zloty ogólnopolskie
    • Spoty lokalne
  • FORUM TECHNICZNE
    • Dane techniczne i instrukcje obsługi
    • Silniki benzyna i LPG
    • Silniki diesel
    • Układ chłodzenia, klimatyzacja, ogrzewanie
    • Układ dolotowy, wydechowy
    • Karoseria i nadwozie
    • Układ kierowniczy
    • Wyposażenie wnętrza
    • Hamulce, felgi, opony
    • Zawieszenie, podwozie
    • Uklad napędowy, skrzynia biegów
    • Elektryka, elektronika, oświetlenie
    • Oleje, smary
    • Car audio, CB, Navi
    • Tuning mechaniczny
    • Tuning wizualny, stylizacja
    • Detailing
    • Instrukcje ogólne i katalogi
    • Polecane warsztaty / serwisy
    • Diagnostyka VAG
    • Szukam warsztatu / zlecę naprawę
    • Numery części
  • FORUM OGŁOSZEŃ
    • Sprzedam
    • Kupię
    • Zamienię
    • Oddam
    • Zakup kontrolowany
    • OGŁOSZENIA KOMERCYJNE
    • Archiwum ogłoszeń

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Znaleziono 30 wyników

  1. Witam, Już od jakiegoś czasu słyszę w swoim aucie około półsekundowy zgrzyt +/- sekundę po dodaniu gazu. Słychać to raczej tylko na rozgrzanym silniku. Dźwięk jest stosunkowo cichy, da się go wychwycić jedynie gdy nie ma żadnego hałasu, jednak jest bardzo nieprzyjemny jakby chcieć wbić bieg bez sprzęgła. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i mechanik powiedział, że napinacz już swoje wyjeździł. To fakt, z rana słychać go tak przez sekundę i przy normalnej pracy silnika delikatnie już też, czy to on może wydawać taki dźwięk w momencie dodania gazu? Dodam, że dźwięk jest tylko w czasie jazdy. Na biegu jałowym ani razu go nie usłyszałem(sprawdzałem). Auto trzyma moc, w chwili dźwięku nic dziwnego się nie dzieje, normalnie przyspiesza. Czy macie może jakieś pomysły?
  2. CzerwonyA4

    A4 B5 1.8T ANB prośba LOGI

    Witam, proszę o analizę logów. 1.8T ANB, seria, skrzynia Tiptronic, LPG, świeżo po rozrządzie - miewam problemy z wypadaniem zapłonów i ewidentnym nierównym przyspieszaniem. Problemy których się domyślam lub wstępnie sprawdziłem: - zawór DV - gorąca cześć chyba ma pękniecie i klapka ma luzy i telepie schodząc z obrotów - 3 dni temu zmieniłem cewkę, bo było wypadanie zapłonu ale jeszcze raz na LPG odczułem szarpnięcia Błędy przed LOGami, które pojawiły sie po 2 dniach od ostatniego czyszczenia błędów: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-10 - - - Intermittent LOGI 1. STATYCZNE GR 000 -LPG http://vaglogi.pl/log-000_IMu2k0Z.html -PB http://vaglogi.pl/log-000_ZGN0pYU.html 2. STATYCZNE GR 033 robione 10 sek LPG i 20 sek PB - http://vaglogi.pl/log-033_a84sX4.html (wykonane po dynamicznych) - http://vaglogi.pl/log-033_5i1Npb.html (wykonane po usunięciu błędów i przed logami dynamicznym) - http://vaglogi.pl/log-033_qMn8EH.html (wykonane przed usunięciem błędów i przed logami dynamicznym) 3. DYNAMICZNE GR 003 i 020 PB - http://vaglogi.pl/log-003_020_6j67C.html 4. DYNAMICZNE GR 002 i 033 LPG - http://vaglogi.pl/log-002_033_G115E2h.html 5. DYNAMICZNE GR 115 i 118 PB - http://vaglogi.pl/log-115_118_vHKCw.html 6. DYNAMICZNE GR 120 PB -http://vaglogi.pl/log-120_rp68ce.html 7. Dynamiczne ale nie mam pewności na jakich paliwach.. - 003 i 020 chyba PB http://vaglogi.pl/log-003_020_19r85.html - 002 i 033 chyba PB http://vaglogi.pl/log-002_033_1cKjHW5.html (5200RPM) i http://vaglogi.pl/log-002_033_01BBv.html (5500RPM) - 002 i 033 chyba PB http://vaglogi.pl/log-002_033_OQlZr.html - 002 i 033 chyba LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_UMyVi.html
  3. CzerwonyA4

    A4 B5 B5 1.8T ANB wycieki skąd?

    Witajcie, jak w tytule b5 w Tiptronicu. Od dłuższego czasu widzę ze kapie mi z przodu po stronie pasażera w okolicy rury - łacznika od intercoolera. Opaska była wymieniona guma cała, ale trochę mnie dziwi ze to jakby od pionu z chłodnic - tam gdzieś olej by mógł być? 2 fotki Kolejny wyciek zauważyłem w malej trasie zatrzymałem się przypadkowo i spojrzałem - a tam niestety w okolicy miski skrzyni biegów, ale po stronie od kierowcy kapało. Wydawało mi sie ze to olej ale teraz podczas krótkich odcinków po mieście w tych okolicach miski skrzyni zauważyłem plamki ale z wody i trochę w kolorze różowym więc jakby płyn. Skąd w tamtej części auta woda? 6 fotek zrobiłem. Możecie coś podpowiedzieć?
  4. Trochę ostatnio rozmyślałem o chip do swojego 1.8T i na początku miało być na seryjnych gratach jednak teraz stwierdziłem że wpadnie DP zamiast kat i czerwone wtryski saab 380cc. Pisałem do WWE Tuning powiedzieli mi 1000zl za strojenie + wtryski - powiedzieli ze 200 km pęknie, pokazywał wykres z a4 b6 1.8t 163 zrobione na 219KM na seryjnym turbo Pisałem do gregora powiedzial 1300 za samo strojenie - moc ok 190-200 jeśli turbo w dobrym stanie. Ile na seryjnym turbo k03 wyciągnie bezpiecznej mocy i niutków Gdzie w okolicy Warszawy Radomia zrobić chip Ile moc i momentu wyciągnę przy dp + wtryskach Logi do wglądu http://vaglog.pl/log_276901.html http://vaglog.pl/log_276900.html
  5. Witam, jest ktoś w stanie pomóc, kupiłem kabel MPPS 13 i wczoraj po instalacji próbowałem zgrać wsad - i przy około ~87% wyskoczył błąd jak na foto. Dziś chciałem spróbować jeszcze raz - i od razu błąd przy próbie włączenia programu. Co dalej? Potrzebuje zgrać wsad by wysłać do usunięcia w ECU Sai i drugiej sondy.
  6. CzerwonyA4

    A4 B5 1.8T ANB - błedy sonda

    Witam może ktoś mógłby powiedzieć na co zwrócić uwagę przy tych błędach? Jak sie robi test sond? 16500 - Czwarty błąd po usunięciu nie wrócił juz - choć czasem podczas jazdy widzę ze mam 70st a wiem że był już rozgrzany do 90stC - czujnik temp przed zderzakiem?? Ale pokazał sie nowy błąd - 17544 fota nr. 2 17513 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Heating Circuit Short to Plus P1105 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent trzy zbiorniki wyjeżdziłem Lpg czyli 46L na ~250km Tu jeszcze nagranie - wszystko ok? https://youtu.be/lbCYGZALRPo https://youtu.be/NJfQQFs8zqY
  7. Proszę kolegów o pomoc przy analizie logów. A4 B5 1.8t AEB 97' PB+LPG, bez modów Objawy: 1. falowanie obrotów na rozgrznym silniku na jałowym (>60°C) na PB i LPG, 2. szarpanie i brak mocy przy dużym przyspieszeniu od 2000 do 4000 obr. (dla 3 biegu) na PB, na LPG w szerszym zakresie (>60°C, deska rozdzielcza), na PB mozna jeździć, ale już na LPG za bardzo trzęsie Problemy zaczęły się po zostawieniu samochodu u mechanika, który grzebał w przewodach elektrycznych, cewkach/świecach i zmienił czujnik temp. cieczy (w związku z inną usterką). Przepustnica po regeneracji i sprawdzona oscyloskopem, wymieniona listwa wtryskiwaczy, czujnik temp. cieczy, czujnik położenia wału korbowego, po podmianie przepływki nic się nie zmieniło, wiec zostawiłem oryginalną. Lambda po wymianie - stara wyrzucała błędy braku sygnału. Aktualnie bez błędów. Z tego co widziałem problem nie jest wyjątkiem, ale nie znalazłem sensownego rozwiązania. Statyczne (PB): 002 i 007: https://log.malonetuning.com/chart/34414#H8KLCADCo8Ouw71ZAgNtw4xNCsKDQAzChsOhwrtkPcKBKsOFw4vDiCxGDWNAJ8KSwonDhcO2w7TDvsORw5LDhSzDs3zCvGlbw6hlw644EUbClXXDicOgHsOewp04wonDssKHwo7Dk0HCpEQawozDoF7DksKLw5TDkAQ3DBvCn8OFw53ChGHDgMO3wo9AOcKOdiXCmcOsbzjCpsKqw4BVwpnDqzI%2Fw4vDnHw5wqwmecKZw5jCrsOXwo3DtzvCscO%2Bwphnw6kAAAA%3D 003 i 008: https://log.malonetuning.com/chart/34413#H8KLCABOw67DvVkCA23DjcOBCsOCMAzDhsOxd8OJwrkBw4vDlMKXKT1UF2pha0bCmsKNw6nDk8ObWRQPPcOmw7fDsSfDjsKBw5DDjBvDoRg0FFIww5YMw544wrjDs3xLwpkwCsKvSwFzajjCscKkF8OVw5NAwqRMEsKUwqAteSNRVMOGHcODwp7CjsKiNWEcw7HDuSPCkBQfw7pJw6rCt8K%2FwqFOwrbDg0PCn8OPfcK%2BfDnCrMOKZcKZwpIeasKvw57CvwEWXcOjwovDqQAAAA%3D%3D Dynamiczne (PB): 002 i 007: https://log.malonetuning.com/chart/34415#H8KLCADDm8KcAVoCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D 002 i 013: https://log.malonetuning.com/chart/34407#H8KLCADCqcOvw71ZAgNtw41NCsOCQAzChsOhwrtkPQHCi8Oaw4vClFnCjDbCjMKBOinCmVRqT29%2FUFxkwpnDp8OjJV0Hd3nDnsK4EGbClWnCrBBOMWw4wojDskLDqxkgUyFNRnAsw6VFamjCgjPCpsKZwrfDomhSw5%2FDo8O7R8KgwpwfwrYnwpXDrG9YwqfDhsOhw4bDp8Kzw48Xwp%2FCrz7Ct19OwpNJHQfCtsO9YxvDowfCk2xbw6cAAQAA 003 i 025: https://log.malonetuning.com/chart/34408#H8KLCADDk8Ovw71ZAgNtw4tBDsKCMBDChcOhwrvDjMK6wpNIEC9DwrooMsKpwpNgwodMB8KDwpweKsORwrjDqMOyfS9%2Fw5%2FDg13CngMnw4LCqMKyw4wZw5zDhcK7woLCkyhvdEwHwpESaTDCgsOzSS9SQxNcMcKsXMKKwrMJw6PCiMOvH8KBcnzDmCfDiWR%2Fw4dxNRVuw6t8wq1zw7fDpcKwwpjDpHliK8Oaw5zCvMOfASJ8wrRnw5IAAAA%3D Dynamiczne (LPG): 002 i 007 https://log.malonetuning.com/chart/34416#H8KLCAARw7DDvVkCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D 002 i 013 https://log.malonetuning.com/chart/34417#H8KLCABDw7DDvVkCA23DjU0Kw4JADMKGw6HCu2Q9AcKLw5rDi8KUWcKMNsKMwoE6KcKZVGpPb39QXGTCmcOnw6MlXQd3ecOewrgQZsKVacKsEE4xbDjCiMOyQsOrGSBTIU1GcCzDpUVqaMKCM8KmwpnCt8OiaFLDn8Ojw7tHwqDCnB%2FCtifClcOsb1jCp8OGw6HDhsOnwrPDjxfCn8KvPsK3X07Ck0kdB8K2w71jG8OjB8KTbFvDpwABAAA%3D 003 i 025 https://log.malonetuning.com/chart/34418#H8KLCABYw7DDvVkCA23Di0EOwoIwEMKFw6HCu8OMwrrCk0gQL0PCuigywqnCk2DCh0wHwoPCnB4qw5HCuMOow7J9L3%2FDn8ODXcKeAyfDgsKowrLDjBnDnMOFwrvCgsKTKG90TAfCkRJpMMKCw7NJL1JDE1wxwqxcworCswnDo8KIw68fwoFyfMOYJ8OJZH%2FDh3E1FW7Dq3zCrXPDt8OlwrDCmMOkeWIrw5rDnMK8w58BInzCtGfDkgAAAA%3D%3D Jestem nowy w temacie VAG, więc proszę o wyrozumiałość!
  8. Witam, na wstępie prosze nie pytać dlaczego i po co sprzedaje po prostu muszę. sprzedam swoje Audi, najważniejsze informacje pełen polift rok grudzien 1999 przejechane 261 i rośnie cała w orginale łącznie z szybami, nadwoznie Avant Nagaro Blue LZ5M, silnik 1.8t Olej 5w40 Motul, ciekawie wyposażona Xenon spryski Bose Recaro Gwint Konsola 2din Full fis komputer Kontrola trakcji itd, Cena jaka mnie interesuje za Autko 11.500 zł oczywiście do dogadania wszystko, Wiecej info co ostatnio robiłem pod tel 570838282 Oraz wrzucam link do tematu z autkiem i większa ilfością fotek. http://www.auditeam.pl/forum/topic/3539-audi-a4-by5-bioly/
  9. Pacjent a3 8l 99r 1.8T 150KM AGU. Czasem na niskich obrotach pod obciążeniem bądź na jałowym telepie silnikiem nie pracuje równo tak jakby wypadały zapłony losowo. Przegazowanie pomaga na chwile po czym jak wraca na niskie obroty zaś telepie. Moc ma. Świeczki wymieniane 15 tyś km temu. Vag nie pokazuje nic. Po odpięciu i zapięciu przepływki gaśnie. Auto ma LPG ale to samo dzieje się i na gazie na benzynie. Pierwsze co mi przyszło na myśl to padnięta któraś z cewek i to jutro będę sprawdzał. Macie jakieś jeszcze pomysły?
  10. Pany tak jak w temacie,kto mógłby zobaczyć to auto czy warto się tym interesować lub może ktoś widział i coś wie na ten temat https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-1-8-turbo-163km-xenon-serwis-ID6yW245.html Z góry dzięki za pomoc
  11. Siema siema... Ostatnio podczas przyspieszania autko zaczęło poszarpywać okazała się uwalona cewka 1 cyl., wymieniłem na używke i było OK, po tygodniu padła cewka cyl 4 - ten sam zabieg i 1 dzień spokoju. Teraz autko szarpie podczas przyspieszania - nie jest to ciągłe szarpanie a pojedyncze szarpnięcia, Nie za każdym razem szarpnięcie wystepuje Zapiąłem VCDS-a i posypał błędem g62- sporadyczny - zrobiłem ponad 100 km i błędu brak Zlogowałem grupę 020 i wyszło coś takiego - dodam że przy tym logu auto szarpnęło przy ok 2.5k rpm oraz 3.9k rpm http://vaglog.pl/log-003_020_118_NqOnfI.html PS. w aucie DP+wt.BEX+soft na ok 200hp.
  12. B5 1.8T AEB Seria, ręce mi już opadają. Auto nie jedzie bo przepływ jak w logach i komp tnie doładowanie (rozpędza się jak wolnossące 1.8 przez cały zakres obrotów). Wymieniłem już praktycznie wszystko, nowa sonda, przepływka Bosch o dobrych numerach ale używka (wcześniej kupiłem auto z jakimś noname),dv, n75 nowy,klapka w turbo na miejscu,sztanga pracuję swobodnie,przewody drożne,grucha turbiny szczelna, zawory odmy sprawne,kat wybity, sprawdzałem szczelność to wyszła na kołnierzu TIP-a przy turbo, więc TIP wymieniony. Jezdzę na jakichś zwyklych swiecach a nie platynach ale nic nie szarpie a wątpię żeby to miało wpływ. Nic to nie pomogło, zastanawiam się czy przepływka może się zepsuć w ten sposób że zawyża? Tutaj logi http://vaglog.pl/log_265043.html http://vaglog.pl/log-008_AlfO2U.html
  13. witam, audi a4 b6 1.8t turbo hybryda,fmic,tip, wtryski BAM, kolektor hiflow,mocniejsza gruszka, wydech przelot zniklo mi okolo 30mg/s z przeplywki czyli sporo... na szybko zrobilem kilka logow - http://vaglog.pl/log-002_020_031_4Kw7l.html - pierwsza czesc na pb druga czesc logow zrobiona na gazie, stukowe mniejsze ale i tak slabo to wyglada - http://vaglog.pl/log-003_020_115_J23kVvS.html log na pb - http://vaglog.pl/log-002_003_020_7NwQH.html na szybko po podmianie przeplywki i paliwie pb98 swiezo zalanym http://vaglog.pl/log-002_031_91eOyW.html i http://vaglog.pl/log-003_020_0A63UzA.html - stare logi zrobione na krotko po strojeniu po wymianie swiec, filtrow powietrza, podmiany przeplywki, zmiany miejscami cewek bez wiekszych zmian jakies pomysly? wtryski i pompe chyba mozna wykluczyc bo AFR w normie ? szczelnosc xprawdzona, ale skad stukowe i przeplyw mniejszy o 30mg/s ? zauwazylem pekniecie na kolektorze wydechowym przy turbo - nie zadawajcie kto i gdzie i kiedy stroil bo nie o tym jest temat, prosze o sugestie co posprawdzac, czego sie doczepic.
  14. Witam. Przymierzam się do zchipowanie swojego A4 B5 1.8T ANB Chciałbym się dowiedzieć jakie logi muszę wykonać w celu sprawdzenia czy z autem wszystko OK.
  15. Witam ! pierwszy post = pierwsza prośba ;) jako że ostatnio udało mi się pozbyć felernego 2.0 ALT, szukam 1.8T ( w poszukiwaniu spokoju ) natrafiłem na tani wg. mnie egzemplarz na olx .pl: https://www.olx.pl/oferta/audi-a4-b6-s-line-1-8-turbo-CID5-IDgM5Nn.html podchodzę z dystansem do auta. tym razem postanowiłem przetestować usługę autotesto.pl, jako, że miejscowość w której się znajduje auto jest trochę daleko i nie mam odpowniednich przyrządów do pomiaru lakieru. otrzymałem raport odnośnie tego autka: http://www.autotesto.pl/dev/?id=389006341&key=df41e97bc304b275b6f754911175473b hasło: bYpzONzH no i ostatecznie umowiłem się jutro rano na oględziny auta ;) komputer pod pachę i jedziemy. teraz pytanie. jakie logi najlepiej zrobić ? np. sprawdzenie turbo. na pewno nie będzie czasu żeby wrzucić je na forum więc przy okazji spytam na jakie parametry warto zwracać uwagę ? Pozdrawiam Notatka informacyjna: temat przeniesiony do działu zakup kontrolowany
  16. Cześć! W końcu dzięki Goldiemu mam zgrane logi ze swojego auta Czy mógłby ktoś do nich zerknąć i mi powiedzieć co i jak? Bo ja kompletnie się na tym nie znam :/ Oczywiście dyn - dynamiczne, st- statyczne :) Z góry dzięki! dyn-gr-2i-33.csv dyn-gr-20.csv dyn-gr-115.csv dyn-gr-118.csv st-gr-1.csv st-gr-4.csv st-gr-15.csv st-gr-16.csv st-gr-31.csv st-gr-32.csv st-gr-33 (1).csv
  17. tomekch973

    A4 B5 Downpipe do 1.8T

    Cześć cześć. Jako, że przymierzam się do kat out mam pytanie: Czym kierować się przy wyborze DP czy to będzie dobre: DP kwasówka 1.8T 2,75cala Jak to jest później na przeglądach, emisja spalin i wgl. ? Co to jest za "dzwigienka" w środku na drugim zdjęciu ?
  18. Witam, Dzisiaj rano gdy wsiadłem do auta i chciałem zrzucić bieg z wstecznego, strasznie topornie zszedł, jakby chciał tam zostać. To samo okazało sie z innymi biegami, każdy wchodził topornie, a skrzynia miała ochote zostawać w każdym możliwym miejscu, czy bieg był wbity do końca czy tez nie. Jak sie chwile przejechałem, sytuacja polepszyła sie, jednak mam pytanie czy to normalne? bo jest dopiero -2, a skrzynia strasznie zastygła. Jeździłem różnymi autami w zimie, przy dużo większych ujemnych temperaturach i nic takiego nie miało miejsca. Doradzicie cos? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  19. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i uszczelek pod napinaczem łańcucha bez jego demontażu w 1.8T Poradnik tworzony przy pracy z 1.8T ANB - myślę że w innych oznaczeniach silnika będzie wyglądało tak samo Poziom trudności: 4/10 - ogólnie robota prosta, ktoś kto w dzieciństwie miał styczność z klockami lego na pewno sobie poradzi :) Czas pracy: ok 4 godziny z przerwami na piwko :D Potrzebujemy: 1. Uszczelka pokrywy zaworów składająca się z dwóch elementów ja użyłem: ELRING 633.350 2. Uszczelka sterowania silnikowego (półksiężyc i płaska uszczelka): REINZ 15-34364-01 3. Silikonowa masa uszczelniająca: REINZ Reinzoils 70 ml 4. Odtłuszczacz 5. Klucze: nasadowy 10 mm, imbus 6 mm, grzechotka, krótka przedłużka, wkrętak płaski, marker, kawałek taśmy izolacyjnej. 6. Opcjonalnie: Klucz dynamometryczny (ja użyłem KingTony 5-25 Nm, ważne aby można było przykręcić z siłą 10 Nm) No to zaczynamy: 1. Zdejmujemy górną osłonę silnika - jeśli takową posiadamy (tego nie będę pokazywał, nawet dziecko sobie poradzi) 2. Numerujemy cewki żeby tak samo później włożyć, naklejamy kawałek izolacji na każdą z osobna i piszemy markerem: 3. Odkręcamy mocowania zaznaczone na foto: oraz: 4. Wkrętak w łapkę i delikatnie podważamy zaciski kostek: 5. Odkręcamy cewki a następnie je wyjmujemy: 6. Odpinamy zaczepy obudowy paska rozrządu: 7. Odkręcamy śruby mocujące pokrywę w kolejności 9-1: 8. Zdejmujemy pokrywę - niczym nie podważamy, ma lekko zejść do góry 9. Ściągamy uszczelki a następnie czyścimy wszystko bardzo dokładnie i uważnie aby nic nie wpadło do silnika, to samo robimy z pokrywą zaworów - tu nie musimy się martwić że coś wpadnie :D 10. W tym kroku potrzebujemy trochę cierpliwości i zdolności manualnych, odkręcamy cztery zaznaczone śruby mocujące napinacz, podnosimy go ok. 3 -4 mm w górę i wyjmujemy płaską uszczelkę 11. Uszczelkę półksiężycową można wypchnąć od środka drutem w kształcie L. 12. Jeśli uporamy się z wyjęciem powyższych uszczelniaczy to najpierw wkładamy płaską uszczelkę w taki sam sposób jak ja wyjmowaliśmy. Półksiężyc wkładamy od tyłu - i tu przyda się odrobina cierpliwości. Przy skręcaniu pamiętamy aby plaska uszczelka i napinacz weszły w tuleje wystające z głowicy. Na koniec żeby nie było niespodzianek sprawdzamy czy łańcuch się czasem nie przestawił. Na kołach zębatych wałka znajdują się wycięcia, muszą się one pokrywać ze strzałkami na pokrywach łożysk miedzy jednym wycięciem na walku a drugim ma być 16 ogniw łańcucha. 13. Jeśli uporaliśmy się z krokiem wyżej zostaje nam tylko odtłuścić powierzchnie uszczelek i nałożyć sylikon na "zakręty" 14. Resztę składamy w odwrotny sposób przykręcając śruby ze schematem w kolejności 1-9. Przykręcamy z siłą 10 Nm. KONIEC :) Mam nadzieje że uszol się nie obrazi za pożyczenie tekstu i foto :) Proszę jeszcze o sprawdzenie kolejności przykręcania śrub, u siebie zrobiłem w powyższy sposób i jak na razie nic nie cieknie, ale czy dobrze? to jest pytanie :]
  20. Siema. Pacjent to A4 B5 1.8T Sedan 2000r. Jako że przy aucie robię wszystko sam, przyszedł czas na wymianę uszczelki pod pokrywą, ale przed rozpoczęciem mam kilka pytań: 1. Jaka uszczelka ? ELRING, FEBI, CORTECO a może inna? 2. Czy jeśli zrobię to bez klucza dynamometrycznego, pokrywa będzie nie równo dociągnięta i czy nie będzie "puszczać", a może lepiej zainwestować w ten klucz. 3. Na co zwrócić uwagę gdy będę miał wszystko rozebrane, może coś warto sprawdzić wymienić?
  21. Panowie pytanie za 100pkt. Turbina to K03s Skąd ten rdzawy nalot, pył czy zwał to jak zwał. Dodam, że pył również pojawił się kiedyś w komorze silnika. Dodatkowo w aucie od 3- ciego do 6-tego biegu w zakresie obrotów 3-4tyś. słychać dziwny metaliczny dźwięk. Przy niższych jak i wyższych obrotach dźwięk znika. Tłumik sprawdzony, a zakład od regeneracji turbin twierdzi, że nie jest do dźwięk uszkodzonej turbiny. Turbo na logach trzyma idealnie zadane ciśnienie (1.2b ---> 1b). W zasadzie patrząc na logi dźwięk się pojawia w momencie gdy turbo przekracza 1b doładowania. Luzy na wirniku znikome, klapka ok.
  22. :hi: Pany szwagier zaraził się audi :zwyciestwo: jest na etapie poszukiwań B6, wybór padł na silnik 3.0 lub 1.8T napiszcie coś więcej o tym motorze bo wiem tylko, że są chyba 3 rodzaje tak? Na co zwrócić uwagę przy kupnie, który z tych silników jest najlepszy, jak kwestie rozrządu. Za wszystkie opinie będę wdzięczny
  23. Wymiana termostatu w 1.8T ANB Do wymiany termostatu będziemy potrzebowali: - klucz 10 nasadowy - klucz 13 nasadowy - klucz 19 nasadowy - wkrętak płaski średni - klucz imbusowy rozmiar 6 - nowy termostat - koncentrat płynu G12+ w łącznej ilości po rozcięczeniu z woda destylowaną ok 6-6,5 litra. - miska, wiadro 1. Wjeżdżamy na kanał, pamiętając o tym aby silnik był rozgrzany (na maksa nie ma sensu rozgrzewać bo i tak się termostat zamknie a na dodatek grozi nam poparzenie) 2. Odkręcamy korek na zbiorniku wyrównawczym. 3. Zdejmujemy osłonę dolną silnika 4. Odkrecamy wspornik, blokujacy dostep do obudowy termostatu (klucz 13 i imbus 6 u mnie) 5. Odkrecamy śrubę przy obudowie termostatu (klucz 19). Śruba znajduje sie w pompie wody i zleci z niej plyn, ktory lapiemy najlepiej do wiadra. 6. Luzujemy srubki obudowy termostatu. Rownomiernie, z jednej i drugiej strony. Po poluzowaniu obudowy wyplynie plyn, ktory zlewamy do wiadra. 7. Demontujemy obudowe termostatu. Nie musimy sciagac z niej gumowego weza. 8. Kolejna czynnosc to wyciagniecie termostatu (odkrecenie sruby z pompy spowodowalo upusc plynu i po wyciagnieciu termostatu niewiele z niego wylatuje). 9. Po wyjęciu króćca oczyszczamy w nim jaki i gnieździe krawędzie uszczelniające pod o-ring. 10. Przymierzamy termostat w króćcu by sprawdzić jak pasuje, powinien być zamocowany z minimalnym wciskiem a oba żebra grzybka powinny być rozłożone prostopadle do osi pomiędzy otworami (wsunięte mięcy bolce osadcze). 11. Zamontowanie termostatu,zeby sie trzymal w gniezdzie + oring to czynnosc, ktora powinna byc wykonywana bez sil grawitacji. W zwiazku z tym robimy inaczej. Wkladamy oring na obudowe termostatu, smarujemy delikatnie smarem (troszeczke, zeby lepkie bylo), nakladamy termostat i wkladamy go na swoje miejsce. Przykrecamy wspornik. 12. Ustawiamy pokrętło temperatury na konsoli w pozycję "ciepło" (dla klimatroników - włączamy zapłon [nie uruchamiamy silnika!!!] i ustawiamy temp na "HI"). Wyłączamy zapłon. 13. Nalewamy płyn chłodniczego początkowo w porcjach co po ok. 0,5 litra i czekamy aż powietrze zejdzie a płyn spłynie ze zbiorniczka. Następnie chwytamy za gumowy wąż górny, biegnący z bloku do chłodnicy i od czasu do czasu ściskając go "pompujemy" aby wypchać powietrze. Później dolewki płynu można zwiększyć i obserwujemy otwór odpowietrzający na podszybiu do momentu aż nastąpi przelanie płynu. 14. Zakręcamy korek na zbiorniku wyrównawczym. Uruchamiamy silnik i rozgrzewamy go stacjonarnie lub wykonujemy krótką przejażdżkę (mając obok bańkę z płynem chłodniczym - dolewka). Pamiętamy przy tym że silnik jest zimny. początkowo nie przekraczamy 2000 obr. a po przekroczeniu 60 st.C 3000 obr. Proponuje początkowo rozgrzać stacjonarnie na jałowym a w tym czasie zamontować osłonę pod autem i na silniku. Cały czas klimatronik w pozycji "HI" aby nie wychładzało silnika można zredukować obroty dmuchawy do jednej kreski. 15. Po pewnym czasie silnik się rozgrzeje do ok. 90 st.C - sprawdzić m. in. na klimatroniku poz. 49. W razie potrzeby dolewamy płynu (choć jeśli wszystko dobrze zrobiliśmy nie powinno to mieć miejsca). 16. Otwarcia termostatu sprawdzamy chwytając ręką za dolny wąż (ten który idzie do obudowy przy wymianie termostatu) powinein byc lekko ciepły (w zależności jak zagrzaliśmy auto, początkowe otw. 87 st.C a max otw. jest przy 102 st.C). Im wyższa temp. to większy przeply i wąż cieplejszy - do gorącego.
  24. Często spotykanym problemem w silnikach 1.8 oraz 1.8T jest pojawiające się czerwona kontrolka oleju na fisie informująca nas o zbyt niskim ciśnieniu oleju podawanego przez pompę. Przyczyn pojawiania się kontrolki może być kilka, od zepsutej pompy po przytkany smok i uszkodzony czujnik albo zużyte panewki korbowodowe. Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy zweryfikować ciśnienie oleju. Jak zmierzyć prawidłowo ciśnienie oleju Potrzebny będzie manometr z odpowiednią końcówką gwintowaną M10x1, 0-10bar oraz druga osoba do pomocy. Silnik zgaszony, wykręcamy czujnik ciśnienia oleju znajdujący się na górze podstawki filtra oleju uprzednio wypinając kostkę. Wkręcamy manometr na jego miejsce, druga osoba odpala silnik i mierzymy. Ciśnienie oleju należy sprawdzać tylko na rozgrzanym silniku, sprawdzamy je odpowiednio na: - biegu jałowym czyli 800-900rpm, ciśnienie nie powinno być mniejsze niż 1,2 - 1,4 bara - przy 3000 rpm, ciśnienie powinno się wahać w granicach 5-6 barów Czujnik znajdujący się na górze podstawki filtra oleju 1,2 - 1,4bara Podsumowując, jeśli ciśnienie oleju mierzone manometrem ma prawidłowe wskazania to winowajcą jest czujnik. Gdyby ciśnienie oleju na manometrze było nie prawidłowe wtedy przyjmujemy, że czujniki są sprawne i należy się przyjrzeć pompie olejowej, najczęsciej psuje się w niej zawór ciśnieniowy, przyciera się bądź smok jest zalepiony nagarem. W misce olejowej znajduje się również czujnik poziomu oraz temperatury oleju. Oczywiste jest kiedy podlega on wymianie.
  25. W silnikach 1.8, 1.8T z grupy VAG rozrząd jest na pasku oraz na łańcuchu o czym wiele posiadaczy tych motorów zapomina. I jeden i drugi podlega konkretnym interwałom wymiany. Pasek standardowo synchronizuje wał korbowy z wałkiem rozrządu. Jednak jak wiadomo silnik ma dwa wałki rozrządu (DOHC), ssący oraz wydechowy, a więc wałek ssący spięto łańcuchem z wałkiem wydechowym za pomocą napinacza z początku hydraulicznego a później elektro-hydraulicznego. Tak wygląda głowica po ściągnięciu pokrywy zaworów. Interwał wymiany łańcucha wynosi 200 000 tyś km. Interwału wymiany napinacza nie określa się, podlega wymianie gdy jest niesprawny. Test napinacza w podpunkcie ===> Jak sprawdzić czy napinacz/łańcuch są już zużyte? Jak działa napinacz łańcucha rozrządu Zasada działania jest prosta, napinacz zmienia skok zaworów ssących wraz z obrotami silnika (czasy otwarcia i zamknięcia zaworów). Kluczowym elementem jest ciśnienie oleju, które rośnie wraz z obrotami i odpowiednio napina ślizgi. Wiadome jest iż służy to uzyskaniu jak największej mocy z głowicy 20-sto zaworowej, lepsze napełnienie cylindra, większe zawirowania mieszanki a co za tym idzie większa ilość powietrza oraz paliwa dostaje się do cylindra w czasie trwania jednego suwu ssącego co równa się większej mocy. Błędnie nazywa się ten system zmiennymi fazami rozrządu gdzie występuje dodatkowa krzywka, która dołączana jest do pracy po osiągnięciu określonej wartości obrotów na minutę czyli popularny VTEC autorstwa Hondy. Objawy zużycia napinacza/wyciągnięcia łańcucha Zaczyna się od dzwonienia z okolic głowicy przy porannym rozruchu (dokładnie między grodzią a głowicą bo tam znajduje się napinacz) następnie zaczyna brakować mocy, samochód ospale reaguje na gaz. Kolejnym a zarazem objawem świadczącym o tym, że napinacz swoje najlepsze chwile miał już za sobą jest męczący dźwięk "diesla", klekotanie zza głowicy na jałowym biegu, na rozgrzanym silniku a wraz z nim pojawienie się błędu 17936-cramshaft timing adj od czujnika położenia wałka rozrządu (czujnik halla). I to czas najwyższy aby zainteresować się jego wymianą. Poniżej przestroga. W tym przypadku łańcuch nie spadł z napinacza i obyło się bez kolizji ale należy pamiętać, że cały starty ślizg krąży gdzieś w filmie olejowym i robi non stop szkody a i może się zdarzyć tak, że łańcuch spadnie ze względu na brak ślizgu i dojdzie do spotkania tłoków z zaworami. Wtedy silnik nadaje się tylko na złom. Z czym nie mylić zużytego napinacza/wyciągniętego łańcucha Wszystkie motory 1.8/1.8T są już leciwe, popychacze mogą już lekko puszczać olej i po nocy zamiast zostać w górnej magistrali spływa on do miski co może powodować poranne klekotanie (luz zaworowy jest kasowany hydraulicznie, tzw "szklankami" więc nim z miski olejowej do głowicy dotrze olej to mija 2-3 sekundy i stąd ten nieprzyjemny dźwięk). Następna to sprawa to pompy oleju, które do nowych też nie należą i mogą nie podawać nominalnego ciśnienia oleju. A trzecia i ostatnia rzecz na która warto zwrócić uwagę to olej na, którym jeździmy. Najbardziej odpowiednim olejem do tych silników w naszych warunkach klimatycznych jest 5W40 i innego oleju do tego silnika bym nie zalał. Normy które olej musi spełnic to VW 500 00 oraz VW 502 00 czyli odpowiednio olej lekkobieżny do silników benzynowych i wolnossących silników diesla oraz olej lekkobieżny do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. Jednym z producentów oleju spełniających te normy jest Motul, LM czy Millers. Ogólnie rzecz biorąc 2-3 sekundowym grzechotaniem, stukaniem przy rozruchu po nocy nie zawracał bym sobie głowy, dopiero jak na gorącym silniku słyszymy wyraźny stukot to warto zainteresować się tym. Mała przestroga jeżeli chodzi o olej marki Castrol, oto co zrobił on z filtrem oleju w Audi A4 B7 2.0 TDI. Zastanówcie się czy warto oszczędzać na oleju. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wymianie napinacza/łańcucha należy - zmierzyć ciśnienie oleju w silniku, jeśli ok => uszkodzony napinacz/wyciągnięty łańcuch bądź uszkodzone popychacze hydrauliczne - jeśli ciśnienie oleju nok to należy zrzucić miskę olejową i sprawdzić stan smoka, może być zapchany nagarem i utrudniać pompie podanie odpowiedniego ciśnienia - jeśli smok czysty a ciśnienie oleju nok => warto przy okazji sprawdzić sprawność pompy oleju na stole, gdy mamy ściągniętą miskę - jeśli smok czysty a ciśnienie oleju ok => idziemy do góry wtedy podejrzanym numer jeden staje się napinacz bądź sam łańcuch Jak sprawdzić czy napinacz/łańcuch są już zużyte? Napinacz jest elementem, który zużywa się w bardzo małym stopniu, warto sprawdzić go wizualnie czy ślizgi nie są wytarte oraz na pewno trzeba wykonać test i próbować wcisnąć go z dużą siła palcem. Napinacz nie ma prawa drgnąć - ma stawiać opór. Jeśli się poddaje (ugina się do 2-3mm to kwalifikuje się do wymiany). Między górnym a dolnym ślizgiem jest sprężyna, która przez wieloletnią eksploatacje traci swoją sprężystość oraz twardość. Jeśli test napinacza wychodzi pozytywnie to zużyty jest łańcuch => rozciąga się i napinacz nie jest w stanie odpowiednio go napiąć przez co trze o pokrywę zaworów bądź głowicę. Jak sprawdzić jaki mam napinacz, hydrauliczny czy elektro-hydrauliczny Wystarczy podnieść maskę i wychylić głowę za silnik, zaraz za głowicą i przed grodzią działkową jest widoczny napinacz. Jeśli nie posiada on żadnej wtyczki mamy hydrauliczny (tańszy), jeśli posiada wtyczkę to napinacz jest elektro-hydrauliczy (dużo droższy) Numery OEM: 058109088K - napinacz 058109088E - napinacz 058109088D - napinacz 058109088D - napinacz 058109088H - napinacz 058198217 - zestaw uszczelek pod napinacz 058109229 - łańcuch 058109229B - łańcuch Ceny w ASO można sprawdzić tutaj ===> http://www.auditeam.pl/forum/topic/1595-sklep-aso-online/
×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania