Znajdź zawartość
Wyświetlanie wyników dla tagów 'energię' .
Znaleziono 1 wynik
-
Niemcy stworzyli podwozie, które odzyskuje energię. Rozwiązanie to już niebawem trafi na pokład samochodów seryjnych. Każdy wybój, każda dziura, każda krzywa przyczynia się do powstawania energii kinetycznej w samochodzie. Obecnie, amortyzatory pochłaniają tę energię, zamieniając ją w ciepło. Dzięki nowemu, elektromechanicznemu zawieszeniu i 48-woltowej instalacji elektrycznej możliwe jest jej wykorzystanie. System, który otrzymał nazwę eROT (Elektromechaniczne amortyzatory rotacyjne), oznacza rezygnację z konwencjonalnych amortyzatorów teleskopowych. Zamiast nich wykorzystano ramiona połączone z amortyzatorami rotacyjnymi. Ruchy kół przenoszone są za pośrednictwem ramion do amortyzatorów, które za pośrednictwem zespołu kół zębatych oddają energię do silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi. Według Audi takie rozwiązanie zapewnia od 3 do 600 W bieżącej energii w zależności od tego po jakiej drodze się aktualnie poruszamy. Średnia uzyskiwana na przeciętnych nawierzchniach wynosi około 150W, co przekłada się na znaczące oszczędności w zużyciu paliwa. Co interesujące, elektromechaniczne zawieszenie Audi ma jeszcze inne zalety — pozwala na niemalże nieograniczoną regulację charakterystyki podwozia, a także zajmuje mniej miejsca od standardowych rozwiązań. Wadą systemu jest współpraca wyłącznie z 48-woltową instalacją elektryczną. Takie rozwiązanie obecnie stosuje się w Audi Q7 i Bentleyu Bentayga. Póki co więc nowe zawieszenie może znaleźć zastosowanie tylko w tych modelach. Audi zamierza jednak sukcesywnie przechodzić na nową instalację wykorzystującą większe napięcie. Data oficjalnego wdrożenia systemu eROT w autach produkcyjnych nie jest jeszcze znana. Audi nieoficjalnie mówi o 2–3 latach. źródło: http://autokult.pl/28310,audi-prezentuje-zawieszenie-ktore-odzyskuje-energie
- 3 odpowiedzi
-
- 1
-
- zawieszenie
- które
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami: