Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'energię' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • FORUM OGÓLNE
    • Przywitania
    • Pasjonaci
    • Gadżety klubowe
    • Sprawy klubowe
    • REGULAMINY
  • FORUM HYDE PARK
    • Na każdy temat
    • Off-Top Auto-Moto
    • Sport, Hobby, Rozrywka, Muzyka, Film
    • Multimedia, PC, GSM, RTV, AGD, FOTO itp.
    • Nowości ze świata motoryzacji
    • Ubezpieczenia OC/AC, kolizje, wypadki
    • Kosz
  • FORUM ZLOTÓW I SPOTÓW
    • Zloty ogólnopolskie
    • Spoty lokalne
  • FORUM TECHNICZNE
    • Dane techniczne i instrukcje obsługi
    • Silniki benzyna i LPG
    • Silniki diesel
    • Układ chłodzenia, klimatyzacja, ogrzewanie
    • Układ dolotowy, wydechowy
    • Karoseria i nadwozie
    • Układ kierowniczy
    • Wyposażenie wnętrza
    • Hamulce, felgi, opony
    • Zawieszenie, podwozie
    • Uklad napędowy, skrzynia biegów
    • Elektryka, elektronika, oświetlenie
    • Oleje, smary
    • Car audio, CB, Navi
    • Tuning mechaniczny
    • Tuning wizualny, stylizacja
    • Detailing
    • Instrukcje ogólne i katalogi
    • Polecane warsztaty / serwisy
    • Diagnostyka VAG
    • Szukam warsztatu / zlecę naprawę
    • Numery części
  • FORUM OGŁOSZEŃ
    • Sprzedam
    • Kupię
    • Zamienię
    • Oddam
    • Zakup kontrolowany
    • OGŁOSZENIA KOMERCYJNE
    • Archiwum ogłoszeń

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Znaleziono 1 wynik

  1. Niemcy stworzyli podwozie, które odzyskuje energię. Rozwiązanie to już niebawem trafi na pokład samochodów seryjnych. Każdy wybój, każda dziura, każda krzywa przyczynia się do powstawania energii kinetycznej w samochodzie. Obecnie, amortyzatory pochłaniają tę energię, zamieniając ją w ciepło. Dzięki nowemu, elektromechanicznemu zawieszeniu i 48-woltowej instalacji elektrycznej możliwe jest jej wykorzystanie. System, który otrzymał nazwę eROT (Elektromechaniczne amortyzatory rotacyjne), oznacza rezygnację z konwencjonalnych amortyzatorów teleskopowych. Zamiast nich wykorzystano ramiona połączone z amortyzatorami rotacyjnymi. Ruchy kół przenoszone są za pośrednictwem ramion do amortyzatorów, które za pośrednictwem zespołu kół zębatych oddają energię do silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi. Według Audi takie rozwiązanie zapewnia od 3 do 600 W bieżącej energii w zależności od tego po jakiej drodze się aktualnie poruszamy. Średnia uzyskiwana na przeciętnych nawierzchniach wynosi około 150W, co przekłada się na znaczące oszczędności w zużyciu paliwa. Co interesujące, elektromechaniczne zawieszenie Audi ma jeszcze inne zalety — pozwala na niemalże nieograniczoną regulację charakterystyki podwozia, a także zajmuje mniej miejsca od standardowych rozwiązań. Wadą systemu jest współpraca wyłącznie z 48-woltową instalacją elektryczną. Takie rozwiązanie obecnie stosuje się w Audi Q7 i Bentleyu Bentayga. Póki co więc nowe zawieszenie może znaleźć zastosowanie tylko w tych modelach. Audi zamierza jednak sukcesywnie przechodzić na nową instalację wykorzystującą większe napięcie. Data oficjalnego wdrożenia systemu eROT w autach produkcyjnych nie jest jeszcze znana. Audi nieoficjalnie mówi o 2–3 latach. źródło: http://autokult.pl/28310,audi-prezentuje-zawieszenie-ktore-odzyskuje-energie
×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania