Skocz do zawartości
arre

A3 8L 1.8T a remont głowicy

Rekomendowane odpowiedzi

arre

hi

przymierzam sie na wiosne do remontu glowicy

 

dlaczego?

 

po zagrzaniu silnika 90C po 3-5 minut zaczyna kopcic na siwo

 

sprawdzone turbo - w dolocie sucho delikatny film olejowy

odma cala nowa szczelna

sprezanie 13 na kazdym garku

co2 w plynie nie ma - test zrobiony

auto ma moc pali normalnie jezdzi normalnie

 

oleju bierze ok 1,5-2l na 10kkm

 

DIagnoze dostalem ze uszczelniacze do wymiany

 

Teraz na co zwrocic uwage i jakie sa koszty by zrobic to raz a porzadnie?

 

poszukac majstra co wymieni bez zrzucania czapki?

czy robic kompleksowo z wymiana uszczelki planowaniem itd?

 

rozrzad jako koszt odpada bo moj ma przejechane z 15kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Ja bym zdejmował głowice i zrobił to jak sie należy. Przy okazji zrobią planowanie i sprawdzą szczelność zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Ja bym zdejmował głowice i zrobił to jak sie należy. Przy okazji zrobią planowanie i sprawdzą szczelność zaworów.

tez tak mysle ale wiesz jaki koszt takiej zabawy?

 

a moze tez byc tak ze turbo puszcza na stronie goracej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Nie neguję diagnozy a pytam tylko czy aby to kopcenie to nie jest para ? Przy niskich temperaturach gdy silnik masz nagrzany w wydechu masz ciepłe gazy ktore zawierają też wilgoć . Gasisz auto , zostawiasz je na noc. Wydech , wszystko w aucie stygnie , gazy stygnąc w wydechu skraplają się na całej jego długości i przy takich temperaturach zamarzają . Rano wszystko skroplone , zamarznięte w wydechu , odpalasz auto. Na początku nie kopci bo jeszcze nie zdążyło odmarznąć, wydech nadal jest zimny...silnik osiąga swoją temeperarurę grzejąc w między czasie cały wydech i całą zamarzniętą w nim wilgoć. W lusterku widzisz parę z wydechu do momentu aż wszystko się nie odmrozi i nie wyparuje co zostało tam z poprzedniego dnia ...uff ale teoria , No ale tak może być więc zanim sie zabierzesz za grubą robotę jeszcze bym nad tym zrobił rozkminę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi78

Arek może to nie dotyczy Twojego silnika Ale u mnie objawy podobne mimo że on...przyczyną był zawieszajacy n75 który w ch**a robił turbo że pompowało ponad 3,5 Bara aż się uszxzelnienia w turbo wysraly i zaczął kopcic bo turbo brało olej...nieznacznie brało Ale dymil po rozgrAniu jak głupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Nie neguję diagnozy a pytam tylko czy aby to kopcenie to nie jest para ? Przy niskich temperaturach gdy silnik masz nagrzany w wydechu masz ciepłe gazy ktore zawierają też wilgoć . Gasisz auto , zostawiasz je na noc. Wydech , wszystko w aucie stygnie , gazy stygnąc w wydechu skraplają się na całej jego długości i przy takich temperaturach zamarzają . Rano wszystko skroplone , zamarznięte w wydechu , odpalasz auto. Na początku nie kopci bo jeszcze nie zdążyło odmarznąć, wydech nadal jest zimny...silnik osiąga swoją temeperarurę grzejąc w między czasie cały wydech i całą zamarzniętą w nim wilgoć. W lusterku widzisz parę z wydechu do momentu aż wszystko się nie odmrozi i nie wyparuje co zostało tam z poprzedniego dnia ...uff ale teoria , No ale tak może być więc zanim sie zabierzesz za grubą robotę jeszcze bym nad tym zrobił rozkminę.

Dziadku ja wiem ze Ty zabki zjadl na nie jednym aucie bo widzialem na forum starym mimo ze Ty mnie nie widziales napewno...

ale ja tez do gimnazjum nie chodzilem ;)

rozrozniam pare od dymu :decayed:

i a kilkanascie aut juz sie przez moje raczki przewinelo...

tym bardziej ze temat mam nie od wczoraj i na przegladzie tez mi ostatnio zakopcil tak ze gosc podbic nie chial :grin:

wiec na bank to para zadna nie jest :thumbsup:

[Dodano: 05 stycznia 2016 - 19:18]

Arek może to nie dotyczy Twojego silnika Ale u mnie objawy podobne mimo że on...przyczyną był zawieszajacy n75 który w ch**a robił turbo że pompowało ponad 3,5 Bara aż się uszxzelnienia w turbo wysraly i zaczął kopcic bo turbo brało olej...nieznacznie brało Ale dymil po rozgrAniu jak głupi

 

Tyle ze ja mam wskaznik bostu i ani przeladowania ani awaryjnego nie ma

turbo dmucha jak z fabryki i dv i n75 ok i szczelne wsio

jedynie sada druga mi fisiuje ale to z racji ze tylko jeden tlumik koncowy sie ostal

a w 1 mam grzalke uwalona ale to tez nie powinno miec wiekszego wplywu...

 

SPotkalem pare minut temu dzielnicowego mechaniora kolege i stwierdzil ze to pierscienie raczej

tyle ze jak by pierscienie to chyba by kompresja gorsza byla? i kopcil by tez na obciazeniu?

 

sam juz nie wiem badz tu madry :facepalm2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi78

I dym by miał niebieska barwę...ps pozdrów dzielnicowego

[Dodano: 05 January 2016 - 20:25]

No zdaje mi się kompresja by myślała ...Może mnie ponosi...uszczelniacze wtryskow mogą mieć coś do tego...? Tylko mnie nie jebać proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

wtryski leja paliwo w kolektor ssacy

wszystkie oringi mam na wtryskach nowe :zab:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Dziadku ja wiem ze Ty zabki zjadl na nie jednym aucie bo widzialem na forum starym mimo ze Ty mnie nie widziales napewno...

ale ja tez do gimnazjum nie chodzilem ;)

rozrozniam pare od dymu :decayed:

i a kilkanascie aut juz sie przez moje raczki przewinelo...

tym bardziej ze temat mam nie od wczoraj i na przegladzie tez mi ostatnio zakopcil tak ze gosc podbic nie chial :grin:

wiec na bank to para zadna nie jest :thumbsup

 

Spoko, tak tylko sobie wymyśliłem że może by pasowało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Spoko, tak tylko sobie wymyśliłem że może by pasowało :)

chcial bym naprawde... :whistling:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ja bym zdejmował głowice i zrobił to jak sie należy. Przy okazji zrobią planowanie i sprawdzą szczelność zaworów.

Nie chcę się podlizywać ale to będzie najlepsze wyjście. No i pewne☺♻

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musti

hi

przymierzam sie na wiosne do remontu glowicy

 

dlaczego?

 

po zagrzaniu silnika 90C po 3-5 minut zaczyna kopcic na siwo

 

sprawdzone turbo - w dolocie sucho delikatny film olejowy

odma cala nowa szczelna

sprezanie 13 na kazdym garku

co2 w plynie nie ma - test zrobiony

auto ma moc pali normalnie jezdzi normalnie

 

oleju bierze ok 1,5-2l na 10kkm

 

DIagnoze dostalem ze uszczelniacze do wymiany

 

Teraz na co zwrocic uwage i jakie sa koszty by zrobic to raz a porzadnie?

 

poszukac majstra co wymieni bez zrzucania czapki?

czy robic kompleksowo z wymiana uszczelki planowaniem itd?

 

rozrzad jako koszt odpada bo moj ma przejechane z 15kkm

 

Jeśli będziesz jeździł tym to rób , a jeśli to nie pchaj dalej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Jeśli będziesz jeździł tym to rób , a jeśli to nie pchaj dalej .

raczej bede jezdzil

glowica na 1 rzut na drugi turbo

wyjdzie wiecej zrobi sie wiecej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musti

raczej bede jezdzil

glowica na 1 rzut na drugi turbo

wyjdzie wiecej zrobi sie wiecej...

 

No to rób jak masz zamiar jeździć tym długo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

No to rób jak masz zamiar jeździć tym długo

czy dlugo to nie wiem

ale albo porzadnie albo wcale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

ja osobiście bym zaczął od wymiany uszczelniaczy bez zrzucania czapki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

ja osobiście bym zaczął od wymiany uszczelniaczy bez zrzucania czapki.

tylko kto CI to zrobi porzadnie w jg :facepalm:

juz wole zrzucic czapke wyslac gdzies glownice co robia od a do z

i dac nowa uszczelke pod glowice i kolektory

i masz pewnosc ze gory nie bedziesz ruszal przez 100kkm

i mozna wtedy dmuchnac wiecej na spokojnie w turbo... :msn-wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania