TyBucu 63 #1 Napisano 13 lis 2016 22:12:09 (edytowane) Dostałem ostatnio pacjenta przy którym opadają mi ręce, z początku kompletne dno podobno kupione za 1800 peelenóf, wymienilismy zawieche oraz komplet serwisowy po kupnie, rozrząd płyny filtry i różne inne duperele, tydzień później urwał sie zaworek wydechowy trzeciego cylindra, skutek kaplica. Wrzucilismy nowy motorek (wydaje sie byc po regeneracji poniewaz na tlokach dalej byly oznaczenia mahle a glowica miala serwisówki niecałe pól roku temu naklejane) i po 400km zaczą on rzygać olejem przez każdą uszczelke pokrywy jak i korek... Odpiąłem odme od dolotu, cisnienie pod korkiem miało upust, nie wali spalinami ani przedmuchami, ezektor wymieniony a od strony zaworka zwrotnego w dolocie nabrało sie ciśnienie. Mam dzwonić z ryjem do dostawcy silnika że to padło nie chodzi czy doszukiwać sie błędu osprzętu? Dodam że po uwolnieniu odmy pod silnik lekki przedmuch jest ale do komory silnika a pod korkiem nie tworzy sie cisnienie. Edytowane 13 lis 2016 22:14:01 przez TyBucu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #2 Napisano 14 lis 2016 07:48:51 A zapchany kat nie bedzie dawal takich objawów? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #3 Napisano 15 lis 2016 12:53:11 Nie jest zapchany, ma moc jak zwykły ADR. Doszedłem do tego że w tej częsci dolotu jest zaworek Oznaczony nr.2 w środku jest jakaś membrana i teraz czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka jest zasada jego działania? po podpięciu odmy w to miejsce zaczyna sie tworzyc cisnienie (tak jakby cała odma była zatkana) po zdjęciu odmy i sprawdzenie przedmuchów powietrze wdmuchane w gruby króciec idzie normalnie we wszystkie strony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #4 Napisano 27 lis 2016 23:59:13 Chciałem tylko napisać że problem rozwiązany. W środku tego zaworka jest membranka która z biegiem czasu sie roz****** a jest to zaworek jednostronny, by silnik nie zaciągał powietrza przez odme z dolotu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #5 Napisano 28 lis 2016 12:46:28 Dzięki za info, że rozwiązałeś problem, przyda się tam informacja na dalsze lata :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #6 Napisano 28 lis 2016 15:01:10 Czy ten zaworek tam może wygląda ⤵⤵⤵ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #7 Napisano 28 lis 2016 17:04:51 podobny ale jest sterowany podcisnieniem, 3 króćce, niestety jest to integralna część rury dolotowej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #8 Napisano 1 gru 2016 16:53:27 Dnia 15.11.2016 o 13:53, TyBucu napisał: Nie jest zapchany, ma moc jak zwykły ADR. Doszedłem do tego że w tej częsci dolotu jest zaworek Oznaczony nr.2 w środku jest jakaś membrana i teraz czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka jest zasada jego działania? po podpięciu odmy w to miejsce zaczyna sie tworzyc cisnienie (tak jakby cała odma była zatkana) po zdjęciu odmy i sprawdzenie przedmuchów powietrze wdmuchane w gruby króciec idzie normalnie we wszystkie strony. Bucu, co to za część na tym rysunku? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #9 Napisano 1 gru 2016 21:26:42 Wąż dolotu powietrza do przepustnicy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #10 Napisano 14 sie 2017 16:45:55 Panowie, ten zaworek na tej rurce jest gdzieś od dołu tak? Trzeba zdemontować, żeby się do tego dostać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #11 Napisano 14 sie 2017 16:52:03 No pewnie tak . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #12 Napisano 14 sie 2017 17:02:00 Czyli to jest zaworek odpowietrzający odmę? Wystarczy go wymienić i przedmuchy pod korkiem będą naprawione? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #13 Napisano 14 sie 2017 17:05:13 Przeciez pisał buc ze to integralna czesc rury dolotowej, samego zaworka nie wymienisz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #14 Napisano 14 sie 2017 17:13:19 Pany, to będzie ta rurka nr 10 ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #15 Napisano 14 sie 2017 17:14:16 (edytowane) Tak, ~270zł w aso Nie wiadomo też czy dostępne jeszcze. Jak nie w aso to zostaje szukanie po szrotach i loteria czy trafisz na taką ze sprawnym zaworkiem Edytowane 14 sie 2017 17:16:07 przez uszol 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #16 Napisano 14 sie 2017 17:31:07 (edytowane) Może dzik załatwi Dziękuje wam za pomoc ;-) Edytowane 14 sie 2017 17:31:14 przez k232 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #17 Napisano 16 sie 2017 09:47:54 Panowie to chodzi o ten zaworek co bucu zaznaczył numerem 2? Tam ma być sprawna membrana czy cały ten zawór ? Bo ori wycofane z produkcji i pasuje kupić jakąś używkę ale na co patrzeć? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #18 Napisano 16 sie 2017 10:12:03 Po mojemu to ten zaworek ma w jedną stronę przepuszczać powietrze a w drugą nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #19 Napisano 16 sie 2017 11:37:26 Czyli na sucho można sprawdzić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #20 Napisano 16 sie 2017 13:25:06 O ile ma tak działać jak pisałem to tak.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #21 Napisano 16 sie 2017 13:53:34 Szkoda, że bucu zaginął w akcji ;/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #22 Napisano 16 sie 2017 14:14:36 A na co Ci bucu ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #23 Napisano 16 sie 2017 15:01:50 (edytowane) Dnia 28.11.2016 o 00:59, TyBucu napisał: jest to zaworek jednostronny, by silnik nie zaciągał powietrza przez odme z dolotu. @k232 nie osłabiaj mnie, jacek ci przepisuje wszystko co bylo powiedziane a ty dalej masz wątpliwości? Edytowane 16 sie 2017 15:02:35 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #24 Napisano 16 sie 2017 15:48:28 No Jacek odpisuje ale jak widzisz pisze to nie pewnie, bo sam do końca nie wie czy to tak ma działać. Uszol, wiesz jak ten zawór sprawdzić przy zakupie tej rurki? Tak jak Jacek napisał? ___________________ dodano 0 minut później 1 godzinę temu, jacek70 napisał: A na co Ci bucu ? Bo bucu to robił i może coś podpowie więcej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #25 Napisano 16 sie 2017 15:59:23 Grzechu ale tak na logikę skoro jest za worek , a w nim membrana to powietrze przelatuje tylko w jedną stronę. Zazwyczaj jak zaworem pada to puszcza w obie strony .weź wyciągnij tą rurkę i sprawdź jak jest u Ciebie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach