Skocz do zawartości
Blinx

A3 8L Problem z wchodzeniem na obroty + szarpanie

Rekomendowane odpowiedzi

Blinx

Witam serdecznie. Zakupiłem dzisiaj Audi A3 1.6 w benzynie z roku 2002, ze 101 PS-ami. Problem pojawił się już tuż po ruszeniu na ulice . Auto szarpie i nie wchodzi dobrze w obroty przy pełnym gazie ( jakby się dławił ) Przy spokojnym operowaniu gazem, auto da się normalnie prowadzić , ale tylko wtedy gdy nie trzeba jechać pod górkę . Podczas tego ( dławienia się ) czasami zacznie na chwilę normalnie przyspieszać i wchodzi w obroty, lecz za moment jest to samo . Przy postoju na biegu jałowym, obroty czasami lekko spadają ( Mniej więcej o 100-200 ) . Gdy cała ta sytuacja zaczęła się dziać zapaliła się żółta kontrolka od silnika i ESP. Byłem w warsztacie na odczytywanie błędów, a parę ich miał, lecz niestety nie pamiętam od czego dokładnie, natomiast wszystkie zostały pomyślnie usunięte i kontrolki zgasły . Kontrolki wróciły po przetestowaniu auta, po usunięciu błędów. Pytanie czy wymiana świec i przewodów tutaj pomoże ? Prosiłbym o możliwie szybką odpowiedź . Dziękuję i pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Kolego wymiana przewodów jak i świec moze pomóc albo i nie , nikt niestety tu nie posiada umiejętności wróżenia... niestety naistotniejszej informacji nie pamiętasz czyli błędów które były , najprawdopodobniej wróciły wraz z objawami ... skasować błędy każdy potrafi i większość mechaników tylko to potrafi ,niestety to nie eliminuje przyczyny ich powstania :(  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Tak jak dziadek napisał musisz jeszcze raz z czytać te błędy, na pewno będą tam istotne informacje co może być przyczyną Twojego problemu. Najlepiej zrób zdjęcia albo spisz numery tych błędów to postaramy się pomóc :msn-wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

odłącz wtyczke od przepływomierza i zobacz efekt  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Warto by też wyjąc przepustnice i wyczyścić z nagaru, być może klapka się przycina i gdy dodajesz gazu ecu dodaje paliwa a powietrza ile było tyle jest. Ale tak jak koledzy mówili kluczowe będzie rzucenie okiem na błędy, być może naprowadzą konkretnie. Bo tak to możemy strzelać od niesprawnego układu zapłonowego po chociażby zapchany filtr powietrza. Na przyszłość nim wybierzesz się do mechaników zasięgni rady na forum bo biznes is biznes i niestety wielu partaczy naciąga ludzi, którzy nie mają zbytnio pojęcia o samochodach. 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blinx

Dzięki za podpowiedzi , sprawdzę wszystkie możliwe opcje i dam znać jaki był efekt . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blinx

Z odpiętym przepływomierzem to samo . Przepustnica wyczyszczona , świece wymienione , kable również . Po tych czynnościach przez chwile jeździł normalnie . Gdy silnik się rozgrzał, problem automatycznie wrócił. Nie wiem czy to ma coś do rzeczy , ale gdy silnik jest zimny temperatura od razu wynosi 80 stopni. Myślałem , że czujnik temperatury cieczy jest zepsuty , ale wymieniłem go lecz zegar pokazuje to samo przy zimnym silniku .  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A jakie masz błędy ? Podaj choć ich numery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Z jakiej firmy wsadziłeś ten czujnik temperatury? Nie ma opcji aby czujnik na zimnym silniku pokazywał 80 stopni, czujnik wymień na oryginalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blinx

Z firmy "Febi" ten czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

A spróbuj jeździć z odpietym czujnikiem temperatury.

 

Może jakiś czub drutował rezystorem jak w dieslu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232
29 minut temu, Blinx napisał:

Z firmy "Febi" ten czujnik.

Czujników nie kupuje się raczej zamienników, masz na allegro co wygląda jak oryginał kosztuje około 50 zł Made in Luxemburg, przynajmniej dokładnie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania