Skocz do zawartości
misiek1994

A4 B5 Falujące obroty, gaśnięcie po uruchomieniu A4 B5 1.6

Rekomendowane odpowiedzi

misiek1994

Witam, jestem na forum nowy, więc chciałbym najpierw wszystkich bardzo serdecznie powitać.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem. Otóż od bardzo długiego czasu, moja Audi A4B5 1.6 ARM B+G wariuje na zimnym na niskich/jałowych obrotach. Problemem jest to, że po uruchomieniu samochodu obroty od razu wskakują na 2-2,5 tysiąca i spadają do zera, tak dwa trzy razy i po tym zaczynają falować od 200 do około 1800 obr/min. Dzieje się tak na zimnym silniku. Gdy silnik zaczyna się nagrzewać obroty falują w zakresie 600-1500 obr/min. Nie mam pojęcia gdzie mogę szukać przyczyny.

Po podłączeniu do VAGa wyskakuje problem:


00516 - Closed Throttle (Idle) Posion Switch - 30-10 Oper or short to B+
00537 - Lamdba (Oxygen Sensor) Regulation - 18-00 Upper Limit


Pierwsze co to wyczyściłem przepustnice. Pomogło uregulować obroty na około jeden dzień.
Wymieniłem odmę, bo miała nieszczelności.
Sprawdziłem i uszczelniłem dolot.
Wymieniłem świece.

Gaz mam około 3 lata, STAGa.

Dodam że mam nieszczelność (pękniecie nieduże) na kolektorze, przed sondą.

Pytanie jeszcze czy jeśli po odłączeniu przepływomierza auto tylko odczuwa pojedynczy skok obrotów a nie się dusi, oznacza jego uszkodzenie?

Dodatkowo powiem, że gdy wymontowałem przepustnice, słychać w niej stukanie przy potrząsaniu, jakby w tej dolnej części od jałowych obrotów. Przepustnice mam o nr: 058 133 063 H jednak wersja z gumową uszczelką w kształcie koła z dziubkiem.

Proszę o jakieś rady, bo osobiście mi już ręce opadają ☹️
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Trzeba zaadoptować przepustnice.

Możesz spróbować odłączyć akumulator, później zapalasz postojowki żeby wyssać resztki prądu na 20 sekund, podłączasz Aku i włączasz na minutę sam zapłon. Cofasz na zero i znów zapłon odpalasz i czekasz na wolnych obrotach minutę.

Jak nie pomoże to musisz jakimś vag com i reset w kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
misiek1994
39 minut temu, Power-Kris napisał:

Trzeba zaadoptować przepustnice.

Możesz spróbować odłączyć akumulator, później zapalasz postojowki żeby wyssać resztki prądu na 20 sekund, podłączasz Aku i włączasz na minutę sam zapłon. Cofasz na zero i znów zapłon odpalasz i czekasz na wolnych obrotach minutę.

Jak nie pomoże to musisz jakimś vag com i reset w kompie.

Adaptacje robiłem, błędy usuwałem. Jednak te dwa ciagle wyskakują, więc coś jest nie tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

To masz coś nie tak z przepustnica, regulatorem biegu jałowego. Dobrze kostkę w przepustnice wsadzileś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jak masz kompa to sprawdź jakie masz napięcie na sondzie. Możliwe że jest padnięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
misiek1994

Panowie więc tak. Cały czas problem występuje. Tylko na zimnym silniku, motor ma 200-300 obrotów przez jakieś 2 minuty. Po dodaniu gazu jedzie normalnie . Po rozgrzaniu jedzie normalnie. 

Co zrobiłem: 

✔️ wymiana przepustnicy,
✔️ uszczelnienie dolotu w 100%,
✔️ wymiana lambdy, nowy kolektor tłumiki,
✔️ nowe świece, przewody WN, cewka,
✔️ usunięte błędy na komputerze,
✔️ przepływomierz podmieniony na zamiennik i oryginalny używany oba bez zmian,
 

Auto nie traci na mocy, na zimnym troszkę poszarpuje tak delikatnie.

Możliwe zawory że wypaliło? Jak to sprawdzić bez rozbierania? Da się? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania