Problem buczenia podczas skręcania rozwiązany.
Postanowiłem kupić używany wąż hydrauliczny, akurat trafił się z ALT, symbol 8E1422893K, za 100zł. Kupiłem też nowy zawór 8E0422529 (nim przykręcony jest wąż hydrauliczny, który idzie do pompy) + podkładki.
Zawór ten ma w sobie kulkę i sprężynkę.
Robiłem praktycznie jak na poniższym filmie. Z tą różnicą że nie odkręcałem tej końcówki z magla, a jedynie odkręciłem koło i skręciłem, już nie pamiętam w którą stronę, aby ułatwić i tak tragiczny dostęp.
Zalecam poluzować śrubę (22mm) obok tej, którą będziemy wykręcać (19mm). Wkręcony jest w nią inny przewód, który może przeszkadzać podczas pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=3AWy2gbLKcY
Zorganizowałem sobie kilka kluczy 19 do zaworu i żaden nie podpasował. Musiałem pożyczyć taki oczkowo-gięty i jakoś dało radę. Jak wpiszecie w goggle to zobaczycie o jaki chodzi.
Teraz kierownica pracuje idealnie, nic nie słychać, nawet kiedy skręcę do końca w lewo lub w prawo, nie słychać takiego chrobotania jak wcześniej.
Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy problemem był sam wąż, czy zaworek. Nie miałem ochoty na testy najpierw zaworek, a później wąż. Jednak trochę z tym roboty. Poza tym miałem tylko 1 butelkę oryginalnego płynu wspomagania. Dużo go nie weszło, bo pompa była już zalana.
PS Na jakimś forum audi natknąłem się na podobny problem, tyle że kierownica syczała w bezruchu, a podczas kręcenia cisza. Wymiana tego małego zaworka pomogła.
Widok z lewej strony. Śrubę po lewej luzujemy, a ta z prawej to nasz zawór, do wymiany.
Od dołu. Tutaj widać jak słaby jest dostęp (zawór z lewej przed wkręceniem)