Skocz do zawartości
CWIARTEK

A4 B6/B7 Kodowanie i adaptacja licznika

Rekomendowane odpowiedzi

CWIARTEK

Audi A4 2001 > Kodowanie zestawu wskaźników

Kod składa się z:

Kod zapisywany jest od prawej do lewej strony.

W miejscach 1, 2 i 3 możliwa jest tylko jedna wartość kodu. Ta wartość kodu dla każdego pojedynczego miejsca może wynosić od 0 do 9.

W przypadku miejsca 4 można wybierać spośród kilku wartości kodu, w zależności od wyposażenia samochodu. Te pojedyncze wartości kodu dodawane są automatycznie i wpisywane w miejscu 4. Wartość niniejszego kodu może wynosić 0 - 31.

Miejsca kodu: 4.3.2.1A

Opcje dla wskazania poziomu płynu w układzie mycia *patrz poniżej (można kodować od wersji oprogramowania 0200 - jest automatycznie analizowane w programie)

Miejsce 1:

Wartość kodu 1 = seryjnie, nie można wybrać (do wersji oprogramowania < 200)

Wartość kodu 4 = bez systemu informowania kierowcy, bez wskazania poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)

Wartość kodu 8 = z systemem informowania kierowcy, ze wskazaniem poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)

Opcje ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa:

Miejsce 2:

Wartość kodu 0 = brak ostrzeżenia o niezapięciu pasa

Wartość kodu 1 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa Europa-NCAP (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)

Wartość kodu 2 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)

Wartość kodu 3 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)

Wartość kodu 4 = ostrzeżenie o niezapięciu pasóa, Europa-NCAP (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)

Wartość kodu 5 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)

Wartość kodu 6 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (łącznie z przednim pasażerem) (ciągłe optyczne ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)

Wartość kodu 7 - 9 = nie można zakodować

Wersje kraju:

Miejsce 3:

Wartość kodu 0 = Niemcy

Wartość kodu 1 = pozostałe kraje świata

Wartość kodu 2 = USA

Wartość kodu 3 = Kanada

Wartość kodu 4 = Wielka Brytania

Wartość kodu 5 = Japonia

Wartość kodu 6 = kraje arabskie

Wartość kodu 7 = Australia

Wersje wyposażenia dodatkowego: (zostaną dodane)

Miejsce 4:

Wartość kodu  1 = mała pojemność zbiornika paliwa (Quattro)

Wartość kodu  2 = lampka kontrolna świateł pozycyjnych wyłączona

Wartość kodu  4 = 3. liczba K / 3. para opon (zawsze w wyposażeniu seryjnym - tą opcję kodu można zmienić tylko do przebiegu 100 km)

Wartość kodu 16 = wskazanie dla przełącznika pedału sprzęgła -F194- włączona na wyświetlaczu środkowym (na wyświetlaczu środkowym pokazywany jest komunikat - w celu uruchomienia silnika należy nacisnąć sprzęgło - dla nr PR B34, B35, patrz wersje krajów i dla wszystkich silników 3,2 l FSI i dla silników wysokoobrotowych RS4-4,2 l FSI)

Przykład kodu: 19001

Samochód z napędem Quattro, wyłączona lampka kontrolna świateł pozycyjnych, włączony komunikat dla Interlock na wyświetlaczu środkowym, wersja kraju Niemcy, bez ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa.

* Objaśnienie wskazania poziomu płynu w układzie mycia:

Od wersji oprogramowania zestawu wskaźników 0200 z uwagi na przepisy prawne ostrzeżenie zostaje pokazane przy niższym poziomie płynu do mycia dla układu mycia reflektorów (numer PR 8W1/8X1) lub dla układu mycia reflektorów w zestawie wskaźników. W przypadku zestawu wskaźników Lowline (numer PR 9Q0) zapala się dodatkowa żółta lampka kontrolna ostrzeżenia o poziomie płynu do mycia. Lampkę kontrolną należy aktywować poprzez wartość kodu 8. Kodowanie to dotyczy również zestawu wskaźników w wersji Midline (numer PR  9Q3) i Highline (numer PR 9Q2). W przypadku zestawu wskaźników -9Q2- ostrzeżenie o poziomie płynu do mycia (jak dotychczas) następuje poprzez żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Adaptacja licznika

Kanał dopasowania 3:

I Korekta zużycia

85 - 115% (w etapach co 5%)

Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale:   85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:

I Wersje języka:

1. Niemiecki

2. Angielski

3. Francuski

4. Włoski

5. Hiszpański

6. Portugalski

7. Nie zdefiniowano

8. Chiński

Kanał dopasowania 9:

I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania

(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)

Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:

Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.

Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.

Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.

Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).

Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:

I Ogrzewanie postojowe

XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane

XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane

XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXXX3: tylko wentylacja postojowa

XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika

XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:

I Zegar sterowany falami radiowymi

XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny

XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny

XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)

XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)

I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):

Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)

Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)

I System informowania kierowcy

XX0XX: system informowania kierowcy 1

XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)

XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu

XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek

I Komputer samochodowy

X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)

X1XXX: płaszczyzna 1 i 2

I Opcje oświetlenia

0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ

1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ

2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ

3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32                  

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

                                                                                                                                                       

Kanał dopasowania 35:

I Próg liczby obrotów

Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co

250 /min

Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000

Wartość w kanale:0  250  500  750  1000

Kanał dopasowania 38:

Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".

XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne

XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:

I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)

Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".

XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:

I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:

I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:

I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:

I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:

I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:

I Gatunek oleju

1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife

2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife

3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)

I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)

I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)

I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:

I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:

I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu

XXXX1: silnik (seryjny)

XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)

XXXX4: hamulec (seryjny)

XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)

X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort

XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)

XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)

XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)

XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)

XX256: zestaw wskaźników (seryjny)

XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)

X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)

X2048: układ klimatyzacji (seryjny)

32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza

XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)

XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)

XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)

XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)

XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "31"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dinobot

Grzegorz orientujesz się do czego odnosi się kanał 050 w Adaptacjach?? Coś niby z IMMO..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Adaptacja immo a konkretnie vin oraz immo id. Dostępny jest po uprzednim zalogowaniu pinem immo. W kanale tym wpisujemy pin z ecu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jozek726

Cwiara a ja to jest jak się chce wrzucić licznik z S4 do benzyny?  Co trzeba zrobi ? Wyslac Ci licznik i co jeszcze  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Musiałbym miec oba liczniki zeby immo przepisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dinobot

A grupa 99 w Adaptacjach do czego służy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania