Skocz do zawartości
tomcrack27

ALL Wymiana oleju w skrzyni tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

tomcrack27

Tu po krotce chcialbym opisac wymiane oleju w naszych skrzyniach tiptronic :)

co bedzie  nam potrzebne.:

-olej ATF Esso EGL 71141 75W90  6-7 litrow

-filtr siatkowy oleju ATF - 01V325429

- uszczelka pod miskę olejową - 01V321371

- korek spustowy (ze zintegrowanym uszczelniaczem) - 01V321377

- uszczelka (oring) korka wlewu

Etap 1

-ustawiamy auto na kanale/podnośniku i gasimy silnik

- demontujemy osłony spod silnika i skrzyni

- podstawiamy pod skrzynię misę/pojemnik na stary olej

- odkręcamy korek spustowy nr 1 z poniższego rysunku i czekamy spokojnie aż spłynie olej

mMjj0U.jpg

- odkręcamy korek otworu do napełniania - nr 2 na powyższym rysunku

- luzujemy śruby miski olejowej (po przekątnej) i zdjąć miskę

-czyścimy dokładnie miskę z oleju, opiłków (z hamulca postojowego), i resztek uszczelki. W misce znajdują się magnesy, które należy także wyczyścić - a następnie umieścić je w tym samym miejscu

Etap 2

odkrecamy filtr oleju

F9hmrr.jpg

- zakładamy nowy filtr. Należy posmarować uszczelkę filtra olejem ATF i wsunąć go ostrożnie aż do oporu. Moment dokręcania śrub mocujących filtr to 5nm

Etap 3

- miskę montuje się w odwrotnej kolejności do demontażu, przy czym należy zwrócić uwagę na zachowanie czystości powierzchni uszczelniającej (styku miski ze skrzynią). Należy dokręcać śruby momentem 10nm - po przekątnej, w kilku etapach.

- należy zakręcić nowy korek spustowy - moment dokręcania to 40nm

Etap 4

-napelniamy skrzynie olejem

-Wkładamy końcówkę do otworu kontrolnego

7aTFbz.jpg

osobiscie polecam zaopatrzyc sie w taki oto sprzet ktory nam sporo ulatwi :)

d6EhPH.jpg

-a wiec wlewamy olej do naszej szkrzyni az zacznie wylewac sie z otworu kontrolnego

-odpalamy i pozwalamy pracować silnikowi około 20 minut i następnie go wyłączamy

- znowu dolewamy płyn, aż do momentu kiedy zacznie się wylewać przez otwór kontrolny

- zapalamy silnik, dolewamy olej już na pracującym silniku i kiedy będzie się on wylewał zakręcamy lekko korek otworu kontrolnego.

- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)

- podpinamy Vaga i wybieramy sterownik skrzyni, blok 004, pozycja 1 (temperatura ATF) - będziemy obserwowali temperaturę. Jeżeli oscyluje w granicach 30-35*C to możemy przystąpić do ostatecznej kontroli poziomu oleju, jeżeli jest wyższa to wyłączamy silnik i czekamy aż spadnie do 30*C

Etap 5 kontrola poziomu oleju

- zapalony silnik i pozycja lewarka P

- jeżeli temp oleju ATF znajduje się w granicach 30-35*C odkręcamy korek kontrolny i dolewamy olej aż zacznie delikatnie wyciekać

- najpóźniej przy temperaturze 40-45*C zakręcamy korek zakładając nowy oring uszczelniający. Korek dokręcamy momentem 80nm

   I takim oto sposobem mamy porzadnie wymieniony olej :decayed:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
_quattro_

Pięknie opisane! Teraz pytanie dlaczego na różnych forach piszą, że w skrzyniach ZF nie wymienia się oleju?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomcrack27

wiesz co powiem tak bo bylem nawet u specjalisty i wiem z zycia ze w niektorych serwisach nawet mowia ze w skrzyniach audi oleju sie nie wymienia :angry: a tak naprawde to powinnismy wymieniac po 120 tysiacach i wierz mi wiem co mowie.Nie ma takiej skrzyni w ktorej sie oleju nie wymienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartek1605

to jest wina niedoinformowania ASO
producent ZF od zawsze zalecał wymiane co określony przebieg, natomiast w ASO nie zapisali sobie tak mało istotnej informacji lub też celowe działanie w celu szybszego powrotu na naprawę główną

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomcrack27
to jest wina niedoinformowania ASO
producent ZF od zawsze zalecał wymiane co określony przebieg, natomiast w ASO nie zapisali sobie tak mało istotnej informacji lub też celowe działanie w celu szybszego powrotu na naprawę główną

powiem szczerze ze gdybym nie mial auta ze skrzynia tiptronic to nawet bym o tym nie wiedzial a tak internet i osobiste doswiadczenia nauczyly mnie wiec tak jak pisalem polecam wymiane oleju :) Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
_quattro_

Musze w takim razie sprawdzić kiedy u mnie był zmieniany oleum w skrzyni

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seikokilla
wiesz co powiem tak bo bylem nawet u specjalisty i wiem z zycia ze w niektorych serwisach nawet mowia ze w skrzyniach audi oleju sie nie wymienia :angry: a tak naprawde to powinnismy wymieniac po 120 tysiacach i wierz mi wiem co mowie.Nie ma takiej skrzyni w ktorej sie oleju nie wymienia

Święte słowa. Nie tylko przy Audi tak zalecają, to samo mówili mojemu ziomkowi w Mazdzie 6 " W tych skrzyniach oleju się nie wymienia". Później tylko coś pierdyknie a w servisie zacierają ręce na wymianę całej skrzyni, taki to jest. Ja zaraz po kupnie autka wymieniłem olej w skrzyni bo nigdy nie wiadomo jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela. Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Olej w skrzyni tez traci swoje właściwości , przepracowuje sie ... Producenci aut nie wiadomo dlaczego maja w swoich specyfikacjach ze oleju sie nie wymienia a co dziwne producent tej samej skrzyni np ZF juz taką procedurę zaleca hehe ...i weź tu bądź mądry ...swego czasu miałem w bmw skrzynie automatyczna GM gdzie na misce olejowej była naklejka ze olej jest Łong life i bmw zabrania jego wymiany , ewentualne uzupełnianie ubytków . Z kolei czytając specyfikacje GM tej skrzyni pisało jak byk ze olej do zmiany co 60 tys km ...


...wiec pańowie i panie olej zmieniamy tak jak producent skrzyni nie auta zaleca :)

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

Warto dodać że filtr tylko i wyłącznie oryginał. Żadne podróbki czy zamienniki nie wchodzą w grę.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

Pany "korek otworu do napełniania - nr 2 na powyższym rysunku "  jaki rozmiar/ klucz do odkręcenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

wnioskujac po grafice jest tam hex, na oko szczelam ze 6'stka, najlepiej wejść pod auto i będzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CzerwonyA4

17 imbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania