Skocz do zawartości
Dziadek

A6 C6 Swap hamulców A6 z serii na większe

Rekomendowane odpowiedzi

Dziadek

Seryjne hamulce w A6 C6 3.0 TDI 321mm przód ,302mm tył , przy jego wadze średnio dają sobie radę.

 

Mało jest informacji w necie na temat co pasuje plug&play więc postaram się zamieścić parę faktów w tym temacie.

 

 

W C6 mamy takie typy hamulców:

 

przód:

1LT - 314mm

1LG/1LD - 321mm

1ZL/1LH - 347mm

1LJ (S6) - 385mm

1LL (opancerzona) - 360mm

 

tył:

1KD - 302mm

1KW - 330mm

 

 

Nie posiadam informacji co do swapa z 1LT gdyż tam jest całkiem inna piasta - mniejsza więc do tego wymagana jest jej wymiana.

Opis dotyczy wymiany hamulców 1LG/1LD przód oraz 1KD tył na większe.

 

 

 

kilka faktów:

 

 

 

 

hamulce 1LG/LD:

 

Przód:

A6 C6 z silnikami BMK,BNG,BPP,BSG,ASB ma:

Piasta koła - 92mm

4E0407613C

 

 

zacisk: 4F0 615 123 lewa

zacisk: 4F0 615 124 prawa

jarzma 4f0 615 125

tarcze 321mm 4f0 615 301E

osłona 4F0 615 311A lewa

osłona 4F0 615 312A prawa

 

Tył:

Zacisk

4F0 615 403A  >>4F-7-032 500* lewa

4F0 615 403F  4F-7-032 501>>* lewa

4F0 615 404A  >>4F-7-032 500* prawa

4F0 615 404F  4F-7-032 501>>* prawa

jarzmo 4F0 615 425D lewa

jarzmo 4F0 615 426D prawa

tarcze 302mm 4F0 615 601E

osłona 4F0 615 611 lewa

osłona 4F0 615 612 prawa

 

 

Zamieniamy to bez problemu na 1LL:

 

Przód

 

zacisk 4E0 615 123 lewy i prawy

jarzma 4E0 615 125A

tarcze 360mm 4E0615 301P

osłony zostają te same

 

 

Tył najlepiej założyć od wersji A6 C6 S-line 1KW gdzie numery części wyglądają tak:

 

tył

zacisk

4F0 615 403  >>4F-7-032 500* lewa

4F0 615 403H  4F-7-032 501>>* lewa

4F0 615 404  >>4F-7-032 500* prawa

4F0 615 404H  4F-7-032 501>>* prawa

jarzmo 4F0 615 425 >>4F-7-200 00 lewa

jarzmo 4F0 615 425F 4F-8-000 001>> lewa

jarzmo 4F0 615 426 >>4F-7-200 00 prawa

jarzmo 4F0 615 426F 4F-8-000 001>> prawa

tarcze 330mm 4F0 615 601F

osłony zostają te same

 

 

Uwaga:

Jeżeli chodzi o hamulce z taczami 360mm na przód to te same nr części są również w Audi A8 4.2TDI (uważać jednak trzeba bo są tam również 385mm) jak i w VW Phaeton 3.0TDI. Co do hamulców 385mm np z S6 niebezpieczezństwo jest takie, że inne jest osadzenie tarczy i może nie pasować. Powyższy setup pasuje bez problemu. Co do tylnych zacisków i różnych części względem vinu jest to spowodowane zastosowaniem innego napędu silniczków elektrycznych hamulca ręcznego więc na to też trzeba zwrócić uwagę.

 

 

 

Temat ma charakter czysto informacyjny. Wprowadzane zmiany każdy wprowadza na własną odpowiedzialność. Autor tematu nie namawia i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wprowadzane zmiany i modyfikacje w pojazdach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matung A6 3.0 TDI ASB

Witam. Fajny temat i dzięki że go wkleiłes ale mam pytanie dotyczące moich hamulców w a6 3.0 tdi a6 ASB, nie mam wersji s-line, i hodzi mi o hamulce, bo mam 321 na przow i 302 na tyl, Czy podeszłyby tarcze od s-line czyli 347 mm i 330 tył, czy nie trzeba zmieniać piasty i zwrotnicy, na przód i tył, z tego co sie orientuje to chyba jażma należy wymienić (przod i tył) czy dobrze sie orientuje...?, z góry dziękuje za odpowieź

a jeszcze jedno czy zaciski muszą być wieksze skoro jest większa tarcza czy oryginalne podejdą??

Edytowane przez Matung A6 3.0 TDI ASB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Zwrotnicy i piasty zmieniać nie trzeba ale zaciski i jarzma tak , podobnie jak przy moim swapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matung A6 3.0 TDI ASB

Zwrotnicy i piasty zmieniać nie trzeba ale zaciski i jarzma tak , podobnie jak przy moim swapie

Aha Dzieki, gdzieś przeczytałem że zaciski od tarcz 321mm pasują tylko jarzma trzebazmienić na te od s line, dlatego juz sam nie wiedziałem i dlatego wolalem sie zapytac doświadczonego forumowicza jak Ty. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Aha Dzieki, gdzieś przeczytałem że zaciski od tarcz 321mm pasują tylko jarzma trzebazmienić na te od s line, dlatego juz sam nie wiedziałem i dlatego wolalem sie zapytac doświadczonego forumowicza jak Ty. Dzieki

 

Niestety :kwasny:

 

Twój zacisk 1LG ewentualnie 1LD to : 4F0 615123 lewy i 4F0 615124 prawy

 

a zacisk s-line odpowiednio to : 8E0615 123B i 8E0615 124B

[Dodano: 07 czerwca 2016 - 10:39]

Proponuję ci zrobić tak jak ja , przód 360mm , zaciski już masz 4 tłoczkowe , tarcza też większa :) a tył s-line

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matung A6 3.0 TDI ASB

Niestety :kwasny:

 

Twój zacisk 1LG ewentualnie 1LD to : 4F0 615123 lewy i 4F0 615124 prawy

 

a zacisk s-line odpowiednio to : 8E0615 123B i 8E0615 124B

[Dodano: 07 czerwca 2016 - 10:39]

Proponuję ci zrobić tak jak ja , przód 360mm , zaciski już masz 4 tłoczkowe , tarcza też większa :) a tył s-line

Dzieki za odpowiedź, Opcja jaką Ty zrobiłeś byłaby najlepsza, ale zobacze jeszcze jak to będzie z dostępnością, ceną tych zacisków i tarcz,, jak bedzie ciężko to poprostu zainwestuje w oryginalne tarcz ATE + Klocki ATE, i moze to jakoś bedzie chodzić, bo te co mam Tarcze i klocki są już zużyte dlatego mi tak  słabo hamuje w miare po rozgrzaniu... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Zaciski są dostępne bez problemu ... Bo to ten sam zacisk co a8 4.2tdi jak i phaeton wiec nie ma problemu znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matung A6 3.0 TDI ASB

Zaciski są dostępne bez problemu ... Bo to ten sam zacisk co a8 4.2tdi jak i phaeton wiec nie ma problemu znaleźć

ok. dzieki za pomoc, bede mial to na uwadze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mrogal

Siemka :biggrin:

a macie może numery jarzm i zacisków przód 347 mm?

dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Numery części dla przednich hamulców 347 mm: 
» 8E0 615 123 B - lewy zacisk hamulcowy, 
» 8E0 615 124 B - prawy zacisk hamulcowy, 
» 1K0 615 125 B - jarzmo zacisku, 
» 4F0 615 301 G - tarcza hamulcowa, 
» 8E0 698 151 G - zestaw klocków hamulcowych, 
» 4F0 615 269 - blaszka/sprężyna mocująca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karol_Carlos

Cześć,

nie wiem czy to jest właściwe miejsce na to pytanie ale zastanawiam się czy szukać części do SWAPa na jakiejś aukcji internetowej, hurtowni motoryzacyjnej lub ASO.  Zakup w ASO z racji ceny odrzucam na początku. Pytanie czy lepsze będą używane ale oryginalne czy nowe zamienniki ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

jeżeli chodzi o zaciski to używki jak najbardziej, robisz regeneracje czyli gumki , wszelkie uszczelnienia nowe , dodatkowo ale to już kwestia gustu , malowanie - ja dałem do pomalowania proszkowo. Tarcze i klocki ja zalecam nowe - to jest bezpieczeństwo i nie powinno się na tym oszczędzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karol_Carlos

Cześć,

to pytanie wcześniej nie padło a myślę że jest ważne. Przy takiej zmianie jaką sugerujesz czyli tarcze 360mm/330mm jaki jest minimalny rozmiar felgi ,który to pomieści? 18cali wystarczy czy musi być większa ?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Z tego co czytałem to wejdzie ale może jeszcze ktoś potwierdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek
W dniu 31.05.2019 o 08:21, Karol_Carlos napisał:

Cześć,

to pytanie wcześniej nie padło a myślę że jest ważne. Przy takiej zmianie jaką sugerujesz czyli tarcze 360mm/330mm jaki jest minimalny rozmiar felgi ,który to pomieści? 18cali wystarczy czy musi być większa ?

Z góry dzięki za pomoc.

Ja myslę że bardzo ważne jest ET i to trzeba brać również pod uwagę...u mnie w 19 było mało miejsca między felgą a zaciskiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania