Skocz do zawartości
goldi

A4 B5 Wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni

Rekomendowane odpowiedzi

goldi

Siemka zrzuciłem skrzynie do wymiany uszczelniacza wału oraz znalezienia przyczyny ślizgania sie sprzęgła miedzy 2-3 tyś obr nie zawsze ( sprzęgło kompletne  o przebiegu 38 tyś) 

Po zdjęciu koła dwumasowego okazało się troszkę tłuste umyłem wszystko założyłem nowy uszczelniacz i chyba nie potrzebnie posmarowałem wał olejem.Założyłem nową tarcze sprzegła poskładałem wszystko  i po odpalenie zaczęło się 

jeszcze mocniej walić olejem spod uszczelniacza 

Wczoraj zdjąłęm skrzynię ponownie i tak jak napisałem leje sie spod uszczelniacza wymieniał z was ktoś uszczelniacz u siebie jakieś sugestie jutro bedę skłądał  

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

@@goldi W AFN występują dwa rodzaje uszczelniacza jest zwykły a drugi droższy z aluminiową obudową. Może zapodałeś nie ten co trzeba. To że przy montażu go posmarowałeś nie ma znaczenia , nawet lepiej. Cieknie z innego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

Ja nigdy nie smaruje simmeringów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ja nigdy nie smaruje simmeringów. 

Bo nie ma takiej potrzeby . Jednak smarowanie nie jest przyczyną wycieku. I tak z jednej strony jest oliwa. Bardziej możliwe jest uszkodzenie mechaniczne podczas zakładania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

ja mam ten z aluminiową ramką numer uszczelniacza   068103171F wziąłem reinz dobra firma i koleś załatwił mi po cenie hurtowej 

podam jeszcze numer śrub mocujących koło dwumasowe N90665001  M10x1x223x30 może sie komuś przyda dokręcamy z siła 60 Nm a śruby docisku dokręcamy z siła 22 Nm 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Sprawdź dokładnie skąd wycieka. Może jakiś wadliwy lub np. uszczypany przy zakładaniu.  ?? 

Tak tylko gdybym bo na zdrowy rozum to powinien trzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Jutro bedę miał następny odtłuszcze wszystko jeszcze raz i założe z precyzją ginekologa  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

I tak z jednej strony jest oliwa.

 

wydaje mi się, że zewnętrzna warga powinna być sucha

 

goldi wypoleruj wał papierem wodnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ten co się montujesz pooglądaj dokładnie . Może jakaś reklamacja ?



[Dodano: 29 maja 2016 - 13:53]

 zewnętrzna warga powinna być sucha

 

 

Na pewno mówimy o tym samym  :polew:  :polew:  :polew:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorki ale skojarzenia.☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Czytał gdzieś że cały montaż robi sie po odtłuszczeniuwału  i na suchy wał wtedy nie odpala sie auta przez dwie godziny on się dopasowuje do wału i tyle trzeci raz nie zamierzam zrzucać skrzyni 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
surprise

obruc jeszcze wałem kilka razy niech się ułoży.

 

Ten co się montujesz pooglądaj dokładnie . Może jakaś reklamacja ?



[Dodano: 29 maja 2016 - 13:53]

Na pewno mówimy o tym samym  :polew:  :polew:  :polew:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorki ale skojarzenia.☺

 

 

akurat ta nie  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

a dla pewności nie odpalał bym auta z 5-6h

chyba nie chcesz trzeci raz skrzyni zwalać  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Wiec sytuacja wygląda w ten sposób oryginalny uszczelniacz  jest na sprężynce a uszczelniacz reinz jest na fartuchu w dodatku prowadzenie  założenia na wał ma mniejśzą średnice niż wał  :facepalm:  poskładałem wszystko jutro dokończe bo już padam na pysk i wrzucę fotki poglądowe 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No aby tylko robota nie poszła na marne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Podsumowując temat 

1464706769-U1419.jpg



[Dodano: 31 maja 2016 - 17:04]

Uszczelniacz musi być idealnie założony jakiekolwiek podwiniecie sie fartucha uszczelniającego skutkuje wyciekami najgorsze w tym jest to że otwór środkowy w plastyku powinnien mieć średnicę wału a jest mniejszy 

Jeżeli byście kiedyś robili spróbujcie zaopatrzyć sie w oryginalny uszczelniacz z aso który ma sprężynkę na zimeringu nie taki fartuch  badziew jak jest tutaj 

koszt tego uszczelniacza firmy Reinz to 130 zł ja miałem dużo taniej bo bez marży 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania