Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Swap kierownicy przedliftowej na poliftową A4/S4

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Stay typ kierownicy czteroramiennej - montowana do połowy 97r (mały wieloklin 17mm)

 

airbag-kierownicy-audi-a4-b5-217878482.j

 

Nowy typ kierownicy - montowany od połowy 97r do końca produkcji (duży wieloklin 26mm)

Jest również możliwość wymiany starej fajery, na przedliftową(trzyramienną) s4 (wieloklin 17mm) oraz poliftową(trzyramienną s4/rs4 26mm

Więcej o rodzajach kierownicach tutaj -> http://www.auditeam.pl/forum/topic/2852-rodzaje-kierownic-a4s4rs4-b5/

 

1466131834-U1445.jpg

 

 

Do wymiany potrzebnie będzie:

- kierownica + airbag

- zwijak airbaga

5e26f314ea01121am.jpg

93f27453c620769em.jpg

- osłone kierownicy

05ea2f4b61d801c4m.jpg

- reduktor z małego wieloklinu na duży

74be4357cede8864m.jpg

 

Tuleje należy skrócić jak na obrazku wyżej.

 

A więc do roboty, przed wszystkim należy odłączyć akumulator następnie odkręcamy starą kierownice, odłączamy wtyczki od poduszek i klaksonu. Odkręcamy osłonę plastikową kierownicy.

 

Na widoczny na zdjęciu wieloklin zakładamy przyciętą tuleje redukcyjna i wciskamy ją do samego końca.

104df147588dde16m.jpg
585ae0511e3d3292m.jpg

 

Teraz montaż taśmy poduszki. Z racji że taśmy nowej kierownicy nie idzie spasować ze starymi manetkami lepiej zakupić taśmę w wersji „dużej” którą łatwiej dopasować i nie będzie się nam ruszała. Z tyłu taśmy ułamujemy jeden uchwyt i dzięki temu taśma ładnie będzie nam dolegać do starych manetek.

 

5b54afb69df40c81m.jpg
34f97042a52ec69em.jpg
bbbb22ded3ac4202m.jpg
c788c306d304f17cm.jpg

 

Zostaje podłączyć klakson i poduszkę. Odcinamy stare kostki od klaksonu, poduszki i kabelki łączymy z nową wtyczką.

 

Zakładamy nową obudowę plastikową kierownicy i przykręcamy.

 

b5b2fc7eb8849b90m.jpg
0a836d92c5b7df19m.jpg

Zostaje nam założyć nową fajere

 

18aff3a20966ab73m.jpg

 

Otwór w nowej kierownicy jest większy do przykręcenia jej potrzebujemy dużej podkładki którą wkładamy pod starą nakrętkę i przykręcamy kierownice.

 

9798ff75ee869934m.jpg
5c450f067ed34e8em.jpg
b0cb2c3f9868e856m.jpg

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rogalsky

Witam mam pytanie. Chcę zmienić właśnie kierownicę na kierownice z a3 czy taśma z a3 będzie odpowiednia do a4 b5 przedlift. Z tego co patrzyłem na footgrafii to sie zgadza. Jeszcze mam pytanie odnośnie obudowy przy zmianie. Czy obudowa kierownicy wówczas też ma być z a3 czy a4 polift ? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

18010115_1511883968869982_6504234909337288214_n.jpg

18011072_1511884058869973_476000741360579921_n.jpg

18057026_1511884022203310_3925941557201922149_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rogalsky

Jeśli chodzi o wieloklin to wiem ze musi byc zmieniony bo wyczytalem to wyzej. Moje pytanie tyczylo sie obudowy kolmny kierownicy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania