Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Rezanie kierunków a'la USA w lampach

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Na początek ściągamy dolot widoczny na rycinie żeby mieć dojście do mocowań.

demontaz1.png

 

Zdejmujemy lampę z samochodu, dwa mocowania widoczne są zaraz po otworzeniu maski(nr 1 i nr 5), odkręcamy, ostatnie mocowanie jest za lampą schowane dość głęboko(nr 2), tutaj z pomocą przyjdzie długa przedłużka do rączki. Odpinamy wtyczki. Jest jeszcze jeden zaczep plastikowy przy chłodnicy, tutaj UWAGA LUBI PĘKAĆ, obchodzić się z nim ostrożnie, aby wyciągnąć lampę z tego zaczepu trzeba  pociągnąć ją w stronę błotnika. Tutaj mała uwaga, po odkręceniu trzech śrub mocujących dobrze jest podłożyć szmatke miedzy zderzak a lampe, ponieważ będziemy nią manewrować przy wyciąganiu z zaczepu od chłodnicy i łatwo o porysowanie zderzaka.

 

A94-0291.png

(schemat od B6 ale mocowania rozmieszczone w tych samych miejscach co w B5)

 

Potrzebne będą:

- folia samoprzylepna oracal pomarańczowa lub jakakolwiek inna z allegro w tym kolorze

- szablon kierunkowskazu usa -> https://zapodaj.net/images/a28537f10ca78.jpg

(jeżeli link wygaśnie prosze o info)

- skalpel/ostry nóż/nożyk do cięcia tapet

- drukarka :D

 

Umyć dokładnie lampe, odtłuścić benzyną ekstrakcyjną lub spirytusem, ja osobiście używałem spirytu. Drukujemy szablon, folie przykładamy do szablonu, wycinamy dokładnie wzór i kleimy na lampie nic prostszego :msn-wink:. Folie kleimy na sucho i bez suszarki/opalarki, trzeba spasować to na zimno bo pod wpływem temp. rozjedzie sie kształt. Po przeklejeniu folie wygrzać żeby klej się dobrze rozpuścił. Do wszystkiego najlepiej jest ściągnąć reflektor tak jak opisałem wcześniej, robota będzie wygodniejsza i bardziej dokładna. Da sie to również zrobić na aucie ale nie polecam.

 

Efekt końcowy

 

a6ng72by.jpg

 

 

 

 

 

 

[Dodano: 30 czerwca 2016 - 18:29]

 

 

II. Kierunkowskazy przednie świecące tak jak amerykańskie
 
Co jest potrzebne:
2 żarówki dwuwłóknowe 5W/21W z mocowaniem BAU15s
DHL-100pcs-S25-1156-BA15S-BAU15S-24SMD-5
Przewód
Taśma izolacyjna
Miernik (lub schemat kabli we wtyczce)
Lutownica (chyba że ktoś woli tylko skręcić przewody)
+ dodatkowo przełącznik on/off (jak ktoś chce wersje z wyłącznikiem)
 
Opis na przykładzie lampy Audi A4 B5 zespolonej po II lifcie.
 
 
Na samym początku schemat przewodów, które idą do żarówek w lampie.
 
1467302905-U1445.jpg
 
Opcja 1
Święcący non stop kierunkowskaz i oryginalna żarówka postojowa
 
Od przewodu zasilającego żarówkę postojową rozdzielamy przewodem napięcie, które pójdzie do włókna 5W żarówki kierunkowskazu (można lutować lub skręcić przewody).
 
W przypadku, gdy nie wiemy który przewód idzie do żarówki postojowej, mierzymy miernikiem napięcie.
 
Rozgałęziony przewód mocujemy/lutujemy do styku 5W żarówki dwuwłóknowej.
Do styku 21W mocujemy/lutujemy przewód, który był przy poprzedniej żarówce kierunkowskazów.
 
Z drugą lampą postępujemy analogicznie.
 
Po złożeniu wszystko powinno dobrze świecić.
 
1467303073-U1445.jpg
 
Opcja 2
Święcący non stop kierunkowskaz, lecz bez oryginalnej żarówki postojowej
 
Przewód zasilający żarówkę postojową odłączamy (odcinamy, wypinamy) od wtyczki w lampie i wtyczki do żarówki postojowej.
Następnie przewód mocujemy/lutujemy do styku 5W żarówki dwuwłóknowej.
Do styku 21W mocujemy/lutujemy przewód, który był przy poprzedniej żarówce kierunkowskazów.
 
Z drugą lampą postępujemy analogicznie.
 
Po złożeniu wszystko powinno dobrze świecić.
 
1467303073-U1445.jpg
 
Wyłącznik on/off
 
Możliwość zastosowania rozwiązania w Opcji 1 i Opcji 2
 
Przewód, który idzie do włókna 5W żarówki kierunkowskazu ciągniemy do kabiny, w której podpinamy go do przełącznika ON/OFF (tu polecam przełącznik ON/OFF na 2 niezależne ścieżki, wtedy jeden przełącznik będzie obsługiwał nam obie lampy), a z przełącznika ciągniemy kabel do żarówki kierunkowskazu. UWAGA Nie łącz ze sobą kabli z lewej i prawej lampy razem, są to osobne obwody.

 

1467304155-U1445.jpg

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mepi

Nie trzeba nic lutować, oprawkę tylko kupić od VW New Beetle I. Dokładnie oprawkę od żarówki dwuwłókowej od tylnego światła stop. Na lenia ASO 58zł sztuka, dla szperacza OLX Alledrogo sama oprawka 10-30 zł (ciężko znaleść). Ja kupiłem całe tylne lampy za 50 zł dwie sztuki. I wtedy montujemy wszystko jak należy, można zasilanie wziąć z wnętrza auta i pod bezpiecznik, lecz kierunki nie zapala się razem z postojówkami tylko po włączeniu przełącznikiem. Ja będę próbował podłączyć je pod włącznik świateł przeciwmgłowych (dodatkowy przycisk lub ASR/ESP), zmostkowane z postojówkami.

 

 

AAA zapominałem dodać ta oprawka na żarówki SYMETRYCZNE BAY15D. Są pomarańczowe, z chromowanymi ciężko.

 

oprawka.png

Edytowane przez Mepi
ważne info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczyg

Wie ktoś może jakiś oprawki by pasowały do a3 polift?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

@gwerty

Pan do Ciebie :-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mepi
Dnia 7.03.2017 o 21:47, szczyg napisał:

Wie ktoś może jakiś oprawki by pasowały do a3 polift?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

a jak wyglądają ori? daj nr z niej zaraz się coś znajdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
RobertZ1993

Link do szablonu wygasł, czy ktoś byłby tak miły i mógłby go udostępnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania