Skocz do zawartości
Arkadiush

A4 B5 Podłączenie sterownika cen. zamka na pilota

Rekomendowane odpowiedzi

Arkadiush

PODŁĄCZENIE STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" )

Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.

1) Zasilanie.

Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim
paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się
poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.
Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na
karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz).
Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na
karoserii.

2) Sterowanie centralnym zamkiem.

UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka.
Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy.
Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.

Szczegóły dotyczące podłączenia:

1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć.
2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki:

- pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej)
- drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej.
3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).
Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).
4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio.


3) Domykanie szyb

Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu.

4) Podłączenie kierunkowskazów.

Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.
Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.
Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od
kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )



AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa)

Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów.
A więc :

Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb.

Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte).
Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ).

Kolorystyka przewodów może sie różnić !

Edytowane przez Arkadiush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania