Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Wymiana wahaczy dolnych

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Z części do wymiany potrzebne będzie:
- Śruba - N 102 412 01 szt.1
- Śruba - N 102 949 01 szt.1
- Śruba - N 906 259 01 szt.1
- Śruba - N 104 253 01 szt.1
- Nakrętka - N 906 350 01 szt.1
- Nakrętka - N 101 064 02 szt.2
- Nakrętka - N 102 861 02 szt.1
- Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2

- Wahacz dolny prosty 4D0 407 151P

- Wahacz dolny krzywy (banan) 4D0 407 694N

 

Tak wygląda ten zestaw

1468400729-U1445.jpg

 

Z narzędzi przydatne będzie:

- 2x płaskie-oczkowe 18

- grzechotka, nasadka 16

- standardowo podnośnik, kobyłki, nasadka 17 do odkręcenia koła

 

 

===>   Wymiana wahacza dolnego prostego   <===

 

1. Luzujemy śruby od kół, podnosimy auto i stawiamy na kobyłkach, odkręcamy koła

 

2. Zaczynamy od demontażu wahacza prostego. Odkręcamy nakrętkę na sworzniu, najwygodniej będzie nasadką jest tyle miejsca żeby ją tam wsadzić, wybijamy sworzeń

 

1468401206-U1445.jpg

 

3. Teraz bierzemy się za śrubę mocująca amortyzator, grzechotka i nasadka 18 w dłoń, z drugiej strony płaski-oczkowy najlepiej gięty, kontrujemy, odkręcamy i wybijamy śrube. W tym momencie amortyzator wisi swobodnie na mocowaniach kielicha

 

1468317409-U1445.jpg

 

4. Następnie odkręcamy śrubę łącznika stabilizatora, zaś potrzebne będą 2x 18-nastki, śruby wybijamy

 

1468401466-U1445.jpg

 

5. Odkręcamy śrubę mocowania wahacza prostego do karoserii, wybijamy śrubę

 

1468401548-U1445.jpg

 

6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i ciągniemy go w dół, następnie wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz na zewnątrz

 

1468401647-U1445.jpg

 

7. Wkładamy nowy wahacz zaczynamy od sworznia, nakręcamy z wyczuciem nakrętke, następnie pozostałe śruby

 

1468401792-U1445.jpg
 

8. Teraz analogicznie do demontażu skręcamy wszystko po kolei => mocowanie amorytzatora, łącznika stabilizatora i samego stabilizatora, wszystko dokręcamy z lekkim luzem

 

9. Zakładamy koło, opuszczamy auto, ruszamy pare razy przód tył hamując przy tym ostro, wysiadamy z auta bujamy nim i skręcamy wszystko na odpowiednio.

 

===>   Wymiana wahacza dolnego krzywego   <===

 

1. Tak jak w wahaczu prostym, zaczynamy od odkręcenia nakrętki sworznia 18-nastką i wybiciu go

 

1468402141-U1445.jpg

 

2 .Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do karoserii i wybijamy śrubę, uwaga tutaj będzie troche walki by wyciągnąć śrubę. Trzeba poluzować i opuścić sanki na tulejce przy banani i odpiąć przewody paliwowe z mocowań. Trzeba będzie je odchylać na bok. 

 

1468402265-U1445.jpg

 

3. Wahacz krzywy zaczynamy po demontażu zaczynamy zakładać od mocowania do karoserii, po walce z ponownym włożeniem nowej śruby, skręcamy zostawiając lekki luz

 

4. Sworzeń wbijamy w zwrotnice i skręcamy również z lekkim luzem

 

5. Procedura wygląda tak samo jak przy wymianie prostego, zakładamy koło, opuszczamy samochód, wsiadamy i odpalamy ruszamy dynamicznie przód tył hamując odpowiednio mocno. Później bujamy samochodem żeby wszystko się dobrze poukładało. Skręcamy i gotowe.

W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą :hi: 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania