Skocz do zawartości
uszol

A4 B5 Ringi od A6 C5 Allroad do licznika A4 B5

Rekomendowane odpowiedzi

uszol

Opisze krok po kroku montaż ringów od a6 c5 allroad do licznika a4 b5, tak na prawdę jeśli mamy full-fis i 6 wskaźników to wystarczy przełożyć szybkę z ringami od a6 c5 - jest P&P z b5 (jeśli ją posiadamy) do naszego wkładu od licznika i gotowe, ja niestety posiadam pół-fis i 4 wskaźniki więc postanowiłem zaadaptować ringi do mojej szybki mimo iż nie są do niej nie pasują.. a że lubię sobie utrudniać życie.. :msn-wink: Do reczy.

 

Do tego zabiegu potrzebne będą nam:

- Ringi od A6 C5 Allroad 

- klej do plastiku, ja uzyłem distal classic dwuskładnikowy (odporny na temp, promienie uv, nie tworzy połączeń elastycznych i jest wolno schnący co jest najważniejsze)

- najzwyklejszy pilnik (najlepiej ten do paznokci ze względu na małe rozmiary)

- małe szczypce => na zdjęciach będzie pokazane jakich użyłem

- szmatki, zapałki

- alkohol izopropylowy lub benzyna ekstrakcyjna

- bardzo dużo cierpliwości i czasu, ta robota jest strasznie drobiazgowa i czasochłonna - odradzam nerwowym :ninja:

1. Demontujemy osłonę, pociągamy do góry i powoli wyciągamy uważając przy tym na plastiki.

1469224957-U1445.jpg

2. Wajcha widoczną na zdjęciu odchylamy w dół, wyciągamy kierownice na max do siebie i na max w dół, zabezpieczamy wajchą.

1469224995-U1445.jpg

3. Odginamy paluchem przesłonę jak na zdjęciu i odkręćamy 2x torxy 20.

1469225050-U1445.jpg

4. Wyciągamy licznik, uwaga przy manewrowaniu aby nie porysowac deski i innych plastików, dobrze jest podłożyc szmatke na gorną ubudowę kierownicy bo bardzo łatwo porysować ją zaczepami licznika. Na zdjęciu uprzednio wypinamy 2x kostki, zieloną i niebieską. Aby je wypiąć podważamy palcami zabezpieczenia do góry i wyciągamy wtyczke. (UWAGA GDY LICZNIK JEST ODŁĄCZONY NIE WKŁADAMY KLUCZYKA DO STACYJKI, NIE PRZEKRĘCAMY ZAPŁONU).

1469225101-U1445.jpg

5. Mamy licznik na wierzchu, kładziemy pod niego jakąś szmatę i bierzemy się za rozkręcanie. Do odkręcenia są 2x torxy 10 zaznaczone na zdjęciu niżej.

1469225273-U1445.jpg

1469225304-U1445.jpg

6. Teraz pora na zaczepy, jest ich 6, najpierw podważamy je srubokrętem i wkładamy zapałki aby zaklinować i robimy tak z każdym po czym rozszczepiamy licznik na dwie części. Jeden zaczep jest ukryty pod nalepką z numerem katalogowym licznika.

1469225501-U1445.jpg

1469225560-U1445.jpg

7. Teraz wkład licznika odkładamy w bezpieczne miejsce gdzie nie ma kurzu i bierzemy się za szlif ringów czyli za najżmudniejszą cześć roboty. Potrzebne będą nam takie szczypce jak na zdjęciu i pilnik ucięty o końcówke (lepiej się szlifuje). Do rzeczy, całą wew. strone ringów musimy zlicować na gładko. Ja szczypcami najpierw wyciąłem wszystkie wypustki i bolce na ringach znacznie to przyśpieszyło prace a później wykańczałem na gładko pilnikiem. Po wyszlifowaniu każdego ringa z osobna należy go przypasować do licznika, sprawdzić czy za bardzo nie odstaje i czy dobrze leży w obudowie, oczywiście uprzednio oczyścić z pyłu najlepiej przepłukać wodą. Ta część roboty zajęła mi prawie 2,5h gdyż z początku szukałem odpowiedniej techniki mając gotowe rozwiązanie jest to do zrobienia w 1-1,5h. Załączam też porównanie ringa przed szlifem(lewa strona) i ringa zeszlifowanego(prawa strona).

1469225654-U1445.jpg

1469225944-U1445.jpg

8. Gdy mamy ringi zeszlifowane, odtłuszczamy je, ja użyłem alkoholu izopropylowego ale benzyna ekstrakcyjna też się nada. Teraz są gotowe do nałożenia kleju. Klej distal rozrabiamy wg instrukcji najlepiej w jakiejś dużej nakrętce, np. od słoika i zaczynamy nakładać go zapałką na ringi począwszy od małych. Uwaga żeby nie zapaćkać zew. strony ringa - bardzo łatwo o to (to kolejny etap żmudnej i trudnej roboty).

Ringi zaczynamy kleić od tych mniejszych jak już wspomniałem i tylko i wyłącznie pojedynczo. Czyli nakładamy klej na pierwszy mały, układamy go zew stroną do szybki tak by jej nie upaćkać ustawiamy na pierwotnym miejscu i szybkim ruchem odwracamy licznik o 180 stopni, pasujemy dokładnie ring - dajemy mu 15-30 minut na związanie się z powierzchnią i lecimy z drugim małym tym samym sposobem. Schody zaczynają sie przy dużych, wszystko wygląda tak samo jak przy małych, kleimy pojedynczo ustawiamy w odpowiedniej pozycji na szybce i odwracamy szybko o 180 stopni ale duże ringi niestety trzeba przeciskać przez obudowę są od niej odrobinę większe - zrobienie tego bez upaćkania licznika w środku wymaga troche gimnastyki.

9. Ringi już przyklejone, schną - ja im dałem ok. 3h licząc czas od nałożenia pierwszego z tymi odstępami między kolejnymi. W instrukcji pisze kiedy klej się utwardza, każdy zrobi jak uważa. W moim przypadku te 3 max 3,5h wystarczyło.

1469226531-U1445.jpg

10. A tu efekt finalny na aucie.

1469226656-U1445.jpg

 

Powodzenia, w razie pytań służę pomocą :hi:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania