Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 Sprawdzenie auta przed chip 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

tomekch973

Witam.

Przymierzam się do zchipowanie swojego A4 B5 1.8T ANB

Chciałbym się dowiedzieć jakie logi muszę wykonać w celu sprawdzenia czy z autem wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Siema.

Zrób 002+033 i 115+118

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wygląda na zdrowy i że ma wirusa lub bonus. Pierwszą grupę logów nie zrobiłeś do odcinki. Popraw jak możesz. Ma około 160koni. ( według wskazań)

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Na hamowni wyplula 161km. Wirus czy bonus pewnie dowiem sie dopiero jak pojade na chip. Logi nie do odcinki bo musialem hamowac z powodu fotoradaru :D

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Czyli jest dobrze . No i trafiłem ☺☺☺☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

no i zapomniałem napisać że przed logami wykasowałem błędy:

16524 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-00 -   -
16825 -  EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
        P0441 - 35-10 -   - - Intermittent
16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
        P0411 - 35-00 -   -

 

nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wklejam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Należy obowiązkowo sprawdzić kompresje, wtedy bedziesz wiedział w jakim stanie jest silnik. Zmierz i napisz jakie wartosci na poszczegolnych cylindrach wyszly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Błędy - mają one wpływ choćby na spalanie , ale postaraj się usunąć je.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected - jest to system, który na zimnym silniku przez ok. 2 minuty podaje dodatkowe ciepłe powietrze za zaworami w głowicy, ma to na celu przyśpieszyć m.in. rozgrzewanie sie katalizatora a co za tym idzie redukcje szkodliwych spalin

do sprawdzenia pompa wtórnego powietrza, zawór wtórnego powietrza, przewody wtórnego powietrza

16524 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

na początek ogarni błąd 16795 bo on może być winowajcą tego, gdyż lambda sporadycznie nie osiaga w odpowiednim czasie temp. roboczej i ma problemy z pomiarem zawartosci spalin a co za tym idzie silnik może jeździć na zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance ani jedno ani drugie nie jest dla niego dobre, jak bedziesz pod autem warto tez przy okazji sprawdzić kable od lamby

16825 -  EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow - odprowadzanie oparów paliwa ze zbiornika 

zawór n80 do sprawdzenia

Pierwsze dwa błędy musisz ogarnąć nim wjedziesz do tunera.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Czyli jak pisałem  , trza usunąć bo przez te błędy silnik nie będzie chodził jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Jedyny sposob na sprawdzenie pompy powietrza wtornego to wyjecie i podlaczenie bezposrednio pod aku? Czy mozna w jakis inny sposob bez wyjmowanie.

Co do zaworku n80 to slychac cykanie. Zauwazylem ze blad wyskakuje za kazdym razem jak zatanukje do pelna. Mozna go jakos sprawdzic wyczyscic? Czy tylko wymiana na nowy?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
12 godzin temu, tomekch973 napisał:

Jedyny sposob na sprawdzenie pompy powietrza wtornego to wyjecie i podlaczenie bezposrednio pod aku? Czy mozna w jakis inny sposob bez wyjmowanie.

Dokładnie, zrzucasz zderzak i osłone silnika jesli masz, pompa na stół podlaczasz do aku i sprawdzasz czy dmucha. Zapewne bedzie padnieta moze bedzie cos krecic ale nie sadze zeby dmuchala. Ważne żebyś wymienił zawór wtórnego powietrza bo on jest głównie przyczyna awarii pompy, jak nie przepuszcza powietrza jak powinien lub jest nie szczelny to woda skrapla sie ze spalin i cofa się do pompy niszcząc ją. Warto tez przy okazji sprawdzic przewody czy nie sa pekniete, skorodowane i zawalone sadzą, wszystki zlaczki po sprawdzac.

12 godzin temu, tomekch973 napisał:

Co do zaworku n80 to slychac cykanie. Zauwazylem ze blad wyskakuje za kazdym razem jak zatanukje do pelna. Mozna go jakos sprawdzic wyczyscic? Czy tylko wymiana na nowy?

Tankujesz pod korek, wszystkie opary paliwa są "ściśnięte", jest ich duzo pod dużym ciśnieniem. Odpalasz silnik, system chce odpowietrzyc zbiornik, przepływ oparów ze zbiornika do dolotu zazwyczaj jest przytkany przez właśnie zaworek n80, który jest zawalony zmieszanym weglem aktywnym z oparami benzyny, zaworek wykrywa ze nie jest w stanie przepuscic oparow i stad ten błąd. To tak łopatologicznie. Ale jeśli cyka to raczej jest sprawny.

Sprawdz go vagiem, żeby mieć pewność

Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].

Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
– pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]

(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).

Jeśli zaworek bedzie sprawny to do wymiany bedzie gąbka w zbiorniczku, które zapewne już jest zawalona syfem przy okazji warto wymienic wegiel lub go wysuszyc na słońcu, przedmuchać wszystko i powinno być ok.

Edytowane przez uszol
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

sprawdze ten zawor vagiem i dam znac, za pompe wezmę sie jak znajdę chwile czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

sprawdziłem własnie ten zaworek vagiem i wyskoczyło EVAP not OK, czyli do wymiany :)

na zworku mam 2 numery wg którego mam kupic?

058 133 459

421 159-07 >EPDM<

 

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Według pierwszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

gdzie mogę kupić nowy taki zawór? bo za cholerę nie mogę znaleść :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ja brałem ze szrotu używkę.  20 złociszy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
2 godziny temu, tomekch973 napisał:

gdzie mogę kupić nowy taki zawór? bo za cholerę nie mogę znaleść :)

Szukaj po allegro, szrotach, ludziach co b5 na manel targaja a jak nie to ASO 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Nie możesz tego znaleźć bo podałeś numer pierścienia osadczego a numer tego zaworu to 077 133 517 C :hi:

Cena w ASO 530zł

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Zdjełem ta gumowa obudowę i numer jaki jest to : 058 133 517A

zauważyłem że są z różnymi literkami na końcu bądź bez literki czy te zawory będą kompatybilne czy musi być taki sam.

Dzwoniłem na szrot - cena 50 zł - ale nie wiem czy dokładnie taki jak mój, gość powiedział że są takie zaworki trzeba sobie przyjechać i wybrać

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

Jako że w aucie trochę się zmieniło a mianowicie:

DP zamiast kat

Zaślepienie SAI - czeka na wyłączenie u tunera przy okazji strojenia

Nowe świece NGK PFR6Q 

to proszę o analizę logów zanim pojadę to tunera.

Statyczne:

032

 

Dynamiczne:

003,020,118

002,031,033

002,031,115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wygląda zdrowo , wskazuje na jakieś 158 koni. (około)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

161 km tyle wypluło na hamowni jakis rok temu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A z logów obecnie pokazuje 160.2 konia ☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania