Skocz do zawartości
czechcu

A4 B6/B7 rdzawy pył w turbinie 1.8t

Rekomendowane odpowiedzi

czechcu

Panowie pytanie za 100pkt.

Turbina to K03s 

Skąd ten rdzawy nalot, pył czy zwał to jak zwał. Dodam, że pył również pojawił się kiedyś w komorze silnika. Dodatkowo w aucie od 3- ciego do 6-tego biegu

w zakresie obrotów 3-4tyś. słychać dziwny metaliczny dźwięk. Przy niższych jak i wyższych obrotach dźwięk znika. Tłumik sprawdzony, a zakład od regeneracji turbin twierdzi,

że nie jest do dźwięk uszkodzonej turbiny. Turbo na logach trzyma idealnie zadane ciśnienie (1.2b ---> 1b). W zasadzie patrząc na logi dźwięk się pojawia w momencie gdy turbo przekracza 1b doładowania. Luzy na wirniku znikome, klapka ok. 

 

20160908_200211.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
6 godzin temu, czechcu napisał:

Tłumik sprawdzony, a zakład od regeneracji turbin twierdzi,

Jak sprawdziłeś tłumiki? Bo to, że wjechałeś na kanał stanąłeś pod autem a ktoś butował do odciny i nie było słychać nigdzie żadnego metalicznego dźwięku w wydechu to nie znaczy, że tlumiki są całe w środku, na jałowym i pod obciążeniem dynamika spalin jest zupełnie inna.

Co do nalotu to dla mnie po prostu utleniający się metal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

Co ma tłumik do turbiny, powietrze sie przecież nie wróci.

Pierwsze co bym sprawdził na twoim miejscu to uszczelki turbin są zrobione właśnie z takiego gównianego sreberka teflonowego i lubią sie łuszczyć.

Czyli kolektor-turbo i turbo-kolektor do ogarniecia czy już nie ma przedmuchów.

Z tego co widze turbo dostaje pyłki bo to sie osadza na wirniku, przy predkosciach obrotowych turbiny rzędu 24kobr/min - 35kobr/min jest to dla wirnika jak piaskowanie, ewidentnie jest cos nie halo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TyBucu

własnie zauważyłem że jezdzisz na gazie...
Rdzawka będzie sie pojawiać nawet przy żeliwie gdyż z LPG jest większa zawartość h20 przy spalaniu. Jednakże te metalowe błyszczące opiłki świadczą o jakiejś usterce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

A co to za dwa pęknięcia jeżeli dobrze widzę?


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czechcu

Jeżeli chodzi o te "opiłki" to są resztki z bandaża na dp, który musiał być zdjęty bo się zaczął kruszyć.

Więc nie ma tam metalowych opiłków. Zostaje mi do sprawdzenia kolektor i jego uszczelka. 

"Wladi" te pęknięcia przy tej turbawce to norma.

 

Teraz pytanie czy kolektor da się zdemontować bez  zdejmowania turbo?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania