czechcu 0 #1 Napisano 9 wrz 2016 14:54:16 Panowie pytanie za 100pkt. Turbina to K03s Skąd ten rdzawy nalot, pył czy zwał to jak zwał. Dodam, że pył również pojawił się kiedyś w komorze silnika. Dodatkowo w aucie od 3- ciego do 6-tego biegu w zakresie obrotów 3-4tyś. słychać dziwny metaliczny dźwięk. Przy niższych jak i wyższych obrotach dźwięk znika. Tłumik sprawdzony, a zakład od regeneracji turbin twierdzi, że nie jest do dźwięk uszkodzonej turbiny. Turbo na logach trzyma idealnie zadane ciśnienie (1.2b ---> 1b). W zasadzie patrząc na logi dźwięk się pojawia w momencie gdy turbo przekracza 1b doładowania. Luzy na wirniku znikome, klapka ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #2 Napisano 9 wrz 2016 21:24:46 6 godzin temu, czechcu napisał: Tłumik sprawdzony, a zakład od regeneracji turbin twierdzi, Jak sprawdziłeś tłumiki? Bo to, że wjechałeś na kanał stanąłeś pod autem a ktoś butował do odciny i nie było słychać nigdzie żadnego metalicznego dźwięku w wydechu to nie znaczy, że tlumiki są całe w środku, na jałowym i pod obciążeniem dynamika spalin jest zupełnie inna. Co do nalotu to dla mnie po prostu utleniający się metal. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #3 Napisano 9 wrz 2016 22:04:26 Co ma tłumik do turbiny, powietrze sie przecież nie wróci. Pierwsze co bym sprawdził na twoim miejscu to uszczelki turbin są zrobione właśnie z takiego gównianego sreberka teflonowego i lubią sie łuszczyć. Czyli kolektor-turbo i turbo-kolektor do ogarniecia czy już nie ma przedmuchów. Z tego co widze turbo dostaje pyłki bo to sie osadza na wirniku, przy predkosciach obrotowych turbiny rzędu 24kobr/min - 35kobr/min jest to dla wirnika jak piaskowanie, ewidentnie jest cos nie halo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TyBucu 63 #4 Napisano 9 wrz 2016 22:06:30 własnie zauważyłem że jezdzisz na gazie... Rdzawka będzie sie pojawiać nawet przy żeliwie gdyż z LPG jest większa zawartość h20 przy spalaniu. Jednakże te metalowe błyszczące opiłki świadczą o jakiejś usterce. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladi 1 582 #5 Napisano 10 wrz 2016 05:19:46 A co to za dwa pęknięcia jeżeli dobrze widzę?iPhone wladiego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czechcu 0 #6 Napisano 10 wrz 2016 05:33:06 Jeżeli chodzi o te "opiłki" to są resztki z bandaża na dp, który musiał być zdjęty bo się zaczął kruszyć. Więc nie ma tam metalowych opiłków. Zostaje mi do sprawdzenia kolektor i jego uszczelka. "Wladi" te pęknięcia przy tej turbawce to norma. Teraz pytanie czy kolektor da się zdemontować bez zdejmowania turbo? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach