Skocz do zawartości
tomekch973

A4 B5 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i uszczelki pod napinaczem łańcucha w 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

tomekch973

Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i uszczelek pod napinaczem łańcucha bez jego demontażu w 1.8T

Poradnik tworzony przy pracy z 1.8T ANB - myślę że w innych oznaczeniach silnika będzie wyglądało tak samo

 

Poziom trudności: 4/10 - ogólnie robota prosta, ktoś kto w dzieciństwie miał styczność z klockami lego na pewno sobie poradzi :)

Czas pracy: ok 4 godziny z przerwami na piwko :D

 

Potrzebujemy:

1. Uszczelka pokrywy zaworów składająca się z dwóch elementów ja użyłem: ELRING 633.350

2. Uszczelka sterowania silnikowego (półksiężyc i płaska uszczelka): REINZ 15-34364-01

3. Silikonowa masa uszczelniająca: REINZ Reinzoils 70 ml

4. Odtłuszczacz 

5. Klucze: nasadowy 10 mm, imbus  6 mm, grzechotka, krótka przedłużka, wkrętak płaski, marker, kawałek taśmy izolacyjnej.

6. Opcjonalnie: Klucz dynamometryczny (ja użyłem KingTony 5-25 Nm, ważne aby można było przykręcić z siłą 10 Nm)

 

No to zaczynamy:

1. Zdejmujemy górną osłonę silnika - jeśli takową posiadamy (tego nie będę pokazywał, nawet dziecko sobie poradzi)

2. Numerujemy cewki żeby tak samo później włożyć, naklejamy kawałek izolacji na każdą z osobna i piszemy markerem:

numer cewek.jpg

3. Odkręcamy mocowania zaznaczone na foto:mocowania rurek.jpg

 

oraz:

 

mocowania blachy.jpg

4. Wkrętak w łapkę i delikatnie podważamy zaciski kostek:

20161022_120348.jpg

5. Odkręcamy cewki a następnie je wyjmujemy:

20161022_121453.jpg

6. Odpinamy zaczepy obudowy paska rozrządu:

zaczepy.jpg

7. Odkręcamy śruby mocujące pokrywę w kolejności 9-1:

kolejnosc.jpg

8. Zdejmujemy pokrywę - niczym nie podważamy, ma lekko zejść do góry

20161022_122843.jpg

9. Ściągamy uszczelki a następnie czyścimy wszystko bardzo dokładnie i uważnie aby nic nie wpadło do silnika, to samo robimy z pokrywą zaworów - tu nie musimy się martwić że coś wpadnie :D

20161022_141633.jpg

10. W tym kroku potrzebujemy trochę cierpliwości i zdolności manualnych,  odkręcamy cztery zaznaczone śruby mocujące napinacz, podnosimy go ok. 3 -4 mm w górę i wyjmujemy płaską uszczelkę

napinacz.jpg

11. Uszczelkę półksiężycową można wypchnąć od środka drutem w kształcie L.

polksiezyc.jpg

12. Jeśli uporamy się z wyjęciem powyższych uszczelniaczy to najpierw wkładamy płaską uszczelkę w taki sam sposób jak ja wyjmowaliśmy. Półksiężyc wkładamy od tyłu - i tu przyda się odrobina cierpliwości. Przy skręcaniu pamiętamy aby plaska uszczelka i napinacz weszły w tuleje wystające z głowicy. Na koniec żeby nie było niespodzianek sprawdzamy czy łańcuch się czasem nie przestawił.

1.JPG

2.JPG

Na kołach zębatych wałka znajdują się wycięcia, muszą się one pokrywać ze strzałkami na pokrywach łożysk  miedzy jednym wycięciem na walku a drugim ma być 16 ogniw łańcucha.

 

13. Jeśli uporaliśmy się z krokiem wyżej zostaje nam tylko odtłuścić powierzchnie uszczelek i nałożyć sylikon na "zakręty"

sylikon.jpg

14.  Resztę składamy w odwrotny sposób przykręcając śruby ze schematem w kolejności 1-9. Przykręcamy z siłą 10 Nm.

KONIEC :)

 

Mam nadzieje że uszol się nie obrazi za pożyczenie tekstu i foto :)

Proszę jeszcze o sprawdzenie kolejności przykręcania śrub, u siebie zrobiłem w powyższy sposób i jak na razie nic nie cieknie, ale czy dobrze? to jest pytanie :]

Edytowane przez tomekch973
  • Poparcie 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arre

Fajny opis :thumbsup:

w koncu ktos pokazal jak sie powinno dokrecic pokrywe w 1.8T ;)

chociaz wydaje mi sie ze gdzies widzialem ciut inny schemat dokrecania

 

dodam od siebie ze jak ktos nie ma cierpliwosci to jest dostepna blokada napinacza lancucha za 39 zl i wtedy mozna zdjac walek i poradzic sobie z uszczelkami... z reszta na YT jest dobry filmik na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekch973

zakupiłem takowy uchwyt napinacza łancucha w razie gdyby nie udało się zrobić w powyżej opisany sposób, ale miejsca jest na tyle że każdy powinien dać rade wymienić uszczelki pod napinaczem bez rozpinania wałków:D

Edytowane przez tomekch973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania