Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 Brak wewnętrznego oświetlenia kabiny

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Witajcie. Swego czasu miałem dwa błędy na MK: 

Address 46: Central Conv.       Labels: 8E0-959-433-MIN.LBL
   Controller: 8E0 959 433 AR
   Component: Komfortgerát T85    1310
   Coding: 06976
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 817586079811
2 Faults Found:


01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
            37-00 -  Faulty


01332 -  Door Control Module; Passenger Side (J387)
            80-00 -  Single-Wire Operation

 

I wszystko mi działało bez zarzutu. Teraz nie mam oświetlenia wewnętrznego kabiny (lampki na podsufitce przód i tył + brak oświetlenia w bagażniku przy otwartej klapie + brak oświetlenia schowka ).

I doszedł mi dodatkowy błąd w MK:

Address 46: Central Conv.       Labels: 8E0-959-433-MIN.LBL
   Controller: 8E0 959 433 AR
   Component: Komfortgerát T85    1310
   Coding: 06976
   Shop #: WSC 63351
   VCID: 817586079811
2 Faults Found:


01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
            37-00 -  Faulty

 

00532 -  Supply Voltage B+
            37-00 -  Faulty


01332 -  Door Control Module; Passenger Side (J387)
            80-00 -  Single-Wire Operation

 

Sprawdziłem bezpieczniki 38 i 24 podmieniając je na nowe... nie pomogło

1. Czy oprócz wymiany modułu komfortu na nowy, rozwiązanie może leżeć gdzieś indziej?

2. Jeżeli będę musiał wymienić MK na nowy to gdzie go znaleźć? Czy jest pod siedzeniem kierowcy? Zrobiłem zdjęcie pod siedzeniem i znalazłem coś takiego:

 

 

 

20170402_122015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Pod wykładziną jest moduł sprawdź czy wody tam nie ma

0b3744612d0caf81eb8c37bcd0fcce0f.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
8 godzin temu, Marky2552 napisał:

Pod wykładziną jest moduł sprawdź czy wody tam nie ma

0b3744612d0caf81eb8c37bcd0fcce0f.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli muszę najpierw fotel zdjąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Wypadało by zdjąc fotel bo tak to ciężko sie tam dostać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Nic nie ściągaj...zdemontuj listwy progowe, podstopnice i odchyl dywan spokojnie dojdziesz do modułu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
22 godziny temu, wladi napisał:

Nic nie ściągaj...zdemontuj listwy progowe, podstopnice i odchyl dywan spokojnie dojdziesz do modułu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

I tak spróbuje... a w ramach ciekawostki... dziś rano otwieram drzwi w samochodzie, a tu cud... świeci w środku kabiny :D... pojechałem na CPN kupić fajki, wsiadam i brak światła :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Takie właśnie objawy są jak jest Mk zalany. Sprawdź czym prędzej jak jest u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
3 godziny temu, jacek70 napisał:

Takie właśnie objawy są jak jest Mk zalany. Sprawdź czym prędzej jak jest u Ciebie.

Jacku dobrałem sie do MK w 50% (Patrz zdjecie)... jednak muszę zdjąć i fotel żeby dobrać się do niego w 100%. Chcę zdjąć fotel razem z szynami, jakiego klucza UŻYĆ do odkręcenia tych śrub (patrz zdjecie 2)

 

p.s. Jak dostane się do MK co mniej więcej sprawdzić oprócz zalania się wodą

20170404_194403.jpg

20170404_194724.jpg

Edytowane przez torgal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
torgal

Klucz Już mam. W sobotę biorę się za to. Ostatnie pytania przed robotą:

1. Jeżeli MK będzie zalany tomuszę wymienić na nowy?

2. Jeżeli nie będzie zalany to przeczyścić złącza, kostki itp. Jakim preparatem?

3. Czy jak będę odłączać kostki od MK to będę musiał od nowa go programować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

1.tak
2.nie masz pewności czy nie zalany.moj byl akurat suchy pewno.wysechł
3.jak wymienisz na.nowy to.trzeba programować jak odłączysz swój i.podłączysz to nic się nie stanie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Udało mi się wyjąć MK, na moje oko nie widać żeby był zalany (Patrz zdjęcia niżej). Teraz co zamierzam zrobić:

 

1. Jadę sprawdzić akumulator i alternator, jeżeli akumulator będzie słaby lub alternator będzie słabo ładował, to wkładam z powrotem MK

2. Jeżeli akumulator i alternator będą ok to zamawiam nowy MK.

 

Czy macie może inne pomysły co jeszcze sprawdzić

20170408_120955.jpg

20170408_123452.jpg

20170408_123502.jpg

20170408_124008.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Coś mi się nie widzi z tył akumulatorem i altkiem.  Przecież alternator ładuje cały czas jednakowo ( o ile jest sprawny ) i jest to napięcie około 14.4V. Najlepiej zmierz ile wychodzi z alternatora i będzie wiadomo czy sprawny. Podobnie zmierz napięcie jakie masz na zaciskach akumulatora   przy zgaszonym silniku ( powinno być około 12- 12.5v , oraz na zapalonym silniku około. 13.5- 14v. 

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

A wykładzina nie mokra ? Mój też nie wyglądał na zalany a jednak jak wymieniłem na inny wszystko działa

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
2 godziny temu, Marky2552 napisał:

A wykładzina nie mokra ? Mój też nie wyglądał na zalany a jednak jak wymieniłem na inny wszystko działa

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Delikatnie wilgotna

 

2 godziny temu, jacek70 napisał:

Coś mi się nie widzi z tył akumulatorem i altkiem.  Przecież alternator ładuje cały czas jednakowo ( o ile jest sprawny ) i jest to napięcie około 14.4V. Najlepiej zmierz ile wychodzi z alternatora i będzie wiadomo czy sprawny. Podobnie zmierz napięcie jakie masz na zaciskach akumulatora   przy zgaszonym silniku ( powinno być około 12- 12.5v , oraz na zapalonym silniku około. 13.5- 14v. 

Zrobiłem pomiary. Wyniki po niżej:

 

Akumulator:  12,5 V - 12,6 V

Włączony silnik:  13,8 V - 13,9 V

Włączony sinik + światła długie:  13,8 V - 13,9 V

Włączony sinik + światła długie + klima max + radio: 13,7 V - 13,8 V

Włączony sinik + światła długie + klima max + radio + ogrzewanie tylnej szyby: 13 V - 13,1 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

To masz odpowiedź najlepiej zaopatrz sie w inny moduł i wtedy bedziesz miec porównanie tylko na pałe modułu nie kupuj

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ładowanie i akumulator masz dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Moduł możesz kupić taki z końcówką AR albo AS albo BA

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Własnie teraz dobrać moduł. Patrzyłem na allegro... AR nie ma nic... jest AS i BA... As jest tańsze od BA.   Jakie są między nimi róznice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552
Własnie teraz dobrać moduł. Patrzyłem na allegro... AR nie ma nic... jest AS i BA... As jest tańsze od BA.   Jakie są między nimi róznice?


4a19ea4e8ca26d9caf339db2aadaa1fd.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Czyli tak... z tyłu szyby mam na korby i nie mam podswietlenia na przestrzeni nóg... czy ten AS mogę brać?

 

http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-sterownik-modul-komfortu-8e0959433as-i6771057322.html#thumb/1

Edytowane przez torgal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Tak

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Słuchajcie a tak sobie myślę, czy sprawdzić jeszcze czy prąd dochodzi do kostek od MK. Czy można to sprawdzić mirnikiem i w jaki sposób?

 

p.s. nie jetem elektrykiem więc proszę o wyrozumiałość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Nic tam nie grzeb bo zwarcie zrobisz i wtedy lipa. Tam się nic nie mierzy tylko albo jest dobry i wszystko pracuje albo jest padaka i się go wymienia.  Tego się nie naprawia wiec nie ma co w nim szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marky2552

Szukaj AS albo AR bo BA nie wiem czy nie wysypie błędów ze wzgledu że nie masz oświetlenia przestrzeni nóg ale mogę tu się mylić

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania