Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 Czujnik obrotów silnika

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Witajcie !!!!

Na VAGu wyskoczył mi taki bład w silniku

 

16706 -  Engine Speed Sensor (G28): No Signal
            P0322 - 004 -  No Signal/Communication - Intermittent
Readiness: 0000 0001

 

W kodach usterek jest napisane że jest to:  Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP- brak sygnału

chcę wymienić ten czujnik, gdzie on sie znajduje? Ile kosztuje? jak go wymienić?

Edytowane przez uszol
literówka w nazwie tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Czujnik położenia wału, koszt około 100-140zł w zależnosci od tego jakiej firmy weźmiesz. Będzie wkręcony w blok na 2 śruby. Powinien być z boku silnika ale bliżej grodzi.8e9b56b546b89d8fd9c9f0af31ca

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
11 minut temu, uszol napisał:

Czujnik położenia wału, koszt około 100-140zł w zależnosci od tego jakiej firmy weźmiesz. Będzie wkręcony w blok na 2 śruby. Powinien być z boku silnika ale bliżej grodzi.8e9b56b546b89d8fd9c9f0af31ca

Gdzieś ktoś coś pisał że trzeba się dostać do niego z dwóch stron. Od góry gdZieś pod zbiornikiem od płynu chlodzacego i na dole od podwozia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
7 minut temu, torgal napisał:

Gdzieś ktoś coś pisał że trzeba się dostać do niego z dwóch stron. Od góry gdZieś pod zbiornikiem od płynu chlodzacego i na dole od podwozia.

Od góry ( za zbiornikiem jest wpięty w kostkę. )  po przewodzie lecisz pod silnik i tam jest przykręcony.  

W  silniku ADR jedna śrubą M6. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Odkrecilem zbiornik wyrownawczy i szukałem... nigdzie nie mogę znaleźć tej białej kostki

20170820_173057.jpg

20170820_173103.jpg

20170820_173121.jpg

20170820_173126.jpg

20170820_173132.jpg

20170820_173146.jpg

20170820_173203.jpg

20170820_173208.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Odświeżam temat

Miałem się wziąć za ten czujnik ale całkowicie o nim zapominałem.

A dzisiaj taki przypadek:   Wstaje rano, odpaliłem auto i pojechałem na CPN zatankować. Zapłaciłem, wracam do samochodu, odpalam a on nic (kręci, kręci a nie chce załapać). Kręciłem nim chyba z 7 razy. Zostawiłem go na CPNie, wróciłem do domu po miernik (bo na stacji nie mieli a podejrzewałem że to wina aku), wracam z miernikiem, mierze napięcie i jest ok 12,8V, wsiadam za kierownice i jeszcze raz chce nim zakręcić a on posłuszny jak pies odpalił za pierwszym razem.  Żona mi powiedziała że miała taki sam przypadek długi czas temu, 10 razy kręciła i za 11 razem załapał. Wróciłem do domu i pod VAG-a go. I jest ten błąd:

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 8E0 906 018 K
   Component: 2.0L R4/4V FSI      0009
   Coding: 0000000
   Shop #: WSC 31135
   VCID: 301393C3E33B
   8E0907807F  NOX  0511140013 007 4109
1 Fault Found:
16706 -  Engine Speed Sensor (G28): No Signal
            P0322 - 004 -  No Signal/Communication - Intermittent
Readiness: 0000 0001

 

Czy według was winą byłby czujnik? A może coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Raczej napewno czujnik jeżeli tak pokazał komp ja kiedyś w Mondeo miałem tak samo jechałem i zatrzymałem się na światłach auto mi zgasło, przy próbie odpalenia niestety nic. Po podpięciu kompa pokazało czujnik zaholowałem do warsztatu wymienili czujnik i potem już problemu nie było


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Czujnik polozenia walu jak nie wymienisz w koncu w ogole nie odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ucando

Na 99,9% będzie to wina czujnika położenia wału. Jeżeli nie jesteś w stanie samemu sobie z tym poradzić, podjedź do mechanika żeby sprawdził gdzie dokładnie ten czujnik u Ciebie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Można sprawdzić 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Czujnik wymieniony, błąd usunięty, teraz jeżdżę i testuje. Ale powiem szczerze, ze mój mechanik miał trochę problemu z tym, w pewnym momencie zwątpił ale udało się. Czujnik uszkodzony był chyba oryginalny, ponieważ miał oznaczenie na kablu ( logo audi i wolsvagena i numer OEM). Żeby dostać się do kostki trzeba było od góry zdjąć zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego i pod kolektorem wydechowym znajdowały się 3 kostki obok siebie, jedna z nich była kostka od czujnika. Natomiast od spodu, czujnik był wkręony w blok w okolicach filtra oleju, ale dostęp masakra. Mam nadzieje że problem ustąpi. Za tydzień znowu podłącze VAGA i zobaczę czy błąd nie wrócił. Dzięki wszystkim za pomoc i na razie zamykam temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czorny27B7

Witam.

Podepne się pod temat.

U mnie także vcds wypluł błąd G28.

Audi gasło podczas jazdy odpalać odpalało Ale miało ciężko ruszyć z miejsca po nocy.

Musiałem mu przygazowac.

Czujnik G28 wymieniony na boscha.

Błąd skasowany i nie wraca Ale problem pozostal.

Auto gaśnie podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła.

Sprzęgło wciskam obroty spadaja i nagle auto kaput. Puszczam sprzęgło i auto chodzi.

Co może być jeszcze nie tak?????

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania