Skocz do zawartości
Piotr

A6 C5 Błąd czujnika wałka rozrządu, czujnik OK

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr

Cześć. Mam zagadkę do rozwiązania, mój mechanik rozłożył ręce. Auto: A6 C5 2,8 quattro 1999r automat. Jest błąd czujnika wałka rozrządu na banku 2. Czujnik jest nowy, wiązkę mechanik sprawdzał jest OK, podmieniał sterownik silnika na drugi i jest dalej ten błąd. Czy ktoś miał może podobny problem? Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Jak pracuje silnik na rozgrzanym? Nie wali czasem jak diesel? Gdy napinacz łańcucha rozrządu jest w stanie agonalnym to wywala błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Jeśli jednak silnik pracuje normalnie to trzeba się przyjrzeć rozrządowi, zrzucić dekiel na głowicy od strony kierowcy i sprawdzić czy znaki na kołach zębatych wałka pokrywają się ze strzałkami na pokrywach panewek.

2.JPG

Druga sprawa sprawdzić czy między jednym a drugim wycięciem na wysokości znaku na kole zębatym znajduje się 16 ogniw łańcucha.

1.JPG

Przy okazji niech mechanik sprawdzi napięcie łańcucha nie powinien ugiąć się więcej niz 2-3mm. Zazwyczaj jest tak że dolny ślizg się wyciera, synchro się rozjeżdza i czujnik polozenia walka wali błędem do ecu. Jeśli masz możliwość wytargaj napinacz i sprawdz tez w jakim stanie sa slizgi szczegolnie dolny tak jak mowie bo gorny jestes w stanie zweryfikować po ściągnięciu dekla.

Podobny temat jest tutaj http://www.auditeam.pl/forum/topic/3802-małe-problemy-z-silnikiem/

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr

Dzięki za odpowiedź. Rozrząd jest ok, mechanik już to poprawił, bo nie był dobrze ustawiony i wcześniej wywalało błąd korelacji czujnika wału do czujnika wałka. Silnik na rozgrzanym nie pracuje zbyt dobrze, wolne obroty wahają się w przedziale 500-750 obr/min, czasami wibracje są tak duże, że całą buda chodzi. W takim razie stawiam auto jeszcze raz do niego i niech się przyjrzy napinaczowi i ślizgom. Czy napinacz z lewej strony będzie pasował na prawą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Skoro rozrząd poprawił a silnik nie pracuje jak diesel to napinacze zostaw w spokoju. Falowanie wolnych obrotów może być spowodowane nieszczelnościami w dolocie albo padniętą cewką z tego co mi wiadomo motory 2.8 właśnie miały dość wadliwe cewki. Najlepiej zaczać od podmiany cewki na inną sprawną w 100%. Dobrze też było by wykręcić świece i zobaczyć w jakim są stanie, szczególnie zwrócić uwage na to czy nie są zalane przez olej.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr

Świece są nowe, wolnymi obrotami zajmę się kiedy już będzie zlikwidowany ten błąd czujnika. Cewka może mieć coś do tego? Wracając do wolnych obrotów, to ktoś mi jeszcze poradził, żeby wymienić eżektor na nowy. Jest sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

To zależy w jakim stanie jest Twój eżektor.  Jeśli jest sprawny to niema sensu. Sprawdź go .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Pisales, ze rozrzad poprawiony i bledu czujnika walka juz nie wywala a teraz piszesz ze chcesz sie zajac tym błędem? O jakim błędzie rozmawiamy bo sie zgubiłem. 

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr

Faktycznie można było się pogubić, już wyjaśniam. Wcześniej był błąd korelacji czujnika wału do czujnika wałka rozrządu, mechanik poprawił rozrząd i ten błąd zniknął, natomiast pojawił się błąd czujnika wałka rozrządu na banku 2 i z tym właśnie walczę.

Myślę, że mechanik będzie wiedział jak sprawdzić eżektor, ale tak z ciekawości jak to się robi?

Edytowane przez Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
Godzinę temu, Piotr napisał:

ale tak z ciekawości jak to się robi?

Masz ⤵⤵⤵

f717342db328.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr

Winowajcą okazał się nastawnik zmiennych faz rozrządu, który jest zintegrowany z napinaczem.

  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arthuluss

Witam. Ja mam podobny problem. Napinacz łańcucha wałków od strony kierowcy wraz z łańcuchem został wymieniony, rozrząd ustawiony.  Silnikiem trzęsie na wolnych obrotach, po podłączeniu kompa wywala czujnik walka rozrządu nr:2 (zwarcie do masy). I teraz pytanie: czy to jest czujnik położenia walka czy czujnik walka?  Kiedy odlaczylem jeden z czujników położenia walka,  wywaliło kolejny błąd (czujnik położenia walka rozrządu nr1) zwarcie do masy. Co ja mam w końcu wymienić czujnik walka czy czujnik położenia walka? Pozdrawiam. Audi a6c5 2.7bit. 2001r 

Edytowane przez arthuluss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania