jacek70 1 468 #26 Napisano 13 lis 2017 19:58:57 14 minut temu, Norbas napisał: Co ile wymieniasz olej ? Z tego co pisała to ma właśnie do wymiany . Może po wymianie sytuacja się sama wyklaruje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89 #27 Napisano 14 lis 2017 16:23:21 20 godzin temu, k232 napisał: Dalej temat nie rozwiązany @Gosia89 ?? Tak ___________________ dodano 2 minuty później 20 godzin temu, Norbas napisał: Tłumaczycie dziewczynie z tymi płukankami jakby to sama miała robić Ja do płukanek nie jestem przekonany i lepiej jest częściej wymieniać olej oraz lać lepszej jakości olej bo castrol ma słabsze właściwości smarne i jest gęstszy w niższych temperaturach ;) Sprawdzić olej bo może jest go za mało i zanim dojdzie do wszystkich zakamarków to czujnik daje sygnał, że jest brak ciśnienia. Jak wsio ok to sprawdzić ciśnienie oleju oraz błędy u mechanika. Co ile wymieniasz olej ? Olej sprawdzam często,cisnienie jest ok,bledow brak,w sobote byla podpinana po raz kolejny do komputera nie wyszlo nic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #28 Napisano 15 lis 2017 06:12:19 (edytowane) Dnia 13.11.2017 o 20:43, Norbas napisał: Sprawdzić olej bo może jest go za mało i zanim dojdzie do wszystkich zakamarków to czujnik daje sygnał, że jest brak ciśnienia. Mocno naciągana teoria, czujnik cisnienia oleju jest w podstawce filtra oleju i olej dociera tam praktycznie jako pierwszy. W pompie oleju jest zawór przelewowy tak by utrzymywał on ciśnienie nie zależnie od gęstości oleju i stopnia zużycia łożysk i kół zębatych. W środku zaworu jest sprężyna wyregulowana tak by utrzymywać odpowiednie cisnienie magistrali. Z biegem lat się eksploatuje i traci swoje właściwości. Zawór nie występuje osobno bo jest zintegrowany z pompą więc trzeba ją wymienić. Edytowane 15 lis 2017 06:13:26 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Norbas 362 #29 Napisano 15 lis 2017 10:33:34 4 godziny temu, uszol napisał: Mocno naciągana teoria, czujnik cisnienia oleju jest w podstawce filtra oleju i olej dociera tam praktycznie jako pierwszy. W pompie oleju jest zawór przelewowy tak by utrzymywał on ciśnienie nie zależnie od gęstości oleju i stopnia zużycia łożysk i kół zębatych. W środku zaworu jest sprężyna wyregulowana tak by utrzymywać odpowiednie cisnienie magistrali. Z biegem lat się eksploatuje i traci swoje właściwości. Zawór nie występuje osobno bo jest zintegrowany z pompą więc trzeba ją wymienić. Może i mocno ale raz taka sytuacja miała miejsce tyle ze w starszej jednostce. Jeżeli Była by to wina faktycznie ciśnienia to dało by komunikat na fsie czerwona konewka plus napis oldruck czy jakoś tak. Pompy oleju w PD są mniej awaryjne niż tez w benie. Dziwne, ze żadnego błędu nie ma a jak nie ma to może wina tez leżeć w wiązce dochodzącej do czujnika. Wilgoć i zimno robią swoje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #30 Napisano 15 lis 2017 11:48:42 (edytowane) Te pompy róznią się tylko napędami jedna jest napędzana wałkiem z wielowypustem a druga kołami zębatymi spiętymi z wałem łańcuchem. Środek jest ten sam, uzębienie wewnętrzne wraz z zaworem przelewowym który właściwie składa się ze sprężyny i kulki, reszta to korpus i smok. Stwierdzenie ze te od benzyn sa bardziej awaryjne jest raczej na wyrost. Jeżeli na kompie nie wywala błędu to znaczy, że czujnik jest raczej ok, błedem by waliło gdyby sam czujnik był uszkodzony, uszkodzenie wiązki itp. Ecu nie pokaże Ci, że cisnienie było za niskie. Z tego co gosia powiedziała cisnienie jest okej - zakladam ze mechanik zmierzył manometrem na rozgrzanym silniku i wartosci mieszczą sie w tolerancjach. Każdy ma rózne podejscie do auta, ja juz bym zwalał miske i szukał przyczyny. Ale wiadomo ze jak sam tego sobie nie zrobisz a kolezanka na pewno nie da rady to trzeba płacić 300zł na dzień dobry. Mało nie mało kwestia indywidualna dlatego póki co bym temat zostawił i jeździł i obserwował, skoro cisnienie jest okej to nie ma obawy o zatarcie a przy nastepnej wymianie zrobił plukanke. Być może kwestia przytkanego smoka, być może wszystko... i tak można wróżyć ___________________ dodano 2 minuty później Godzinę temu, Norbas napisał: Jeżeli Była by to wina faktycznie ciśnienia to dało by komunikat na fsie czerwona konewka plus napis oldruck czy jakoś tak. Pierwszy i trzeci post norbik Edytowane 15 lis 2017 11:51:58 przez uszol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldi 404 #31 Napisano 15 lis 2017 16:59:16 Tylko dziwne jest to że wszyscy piszą o czyszczeniu smoka w benzynie a o diesel nikt nie wspomina coś w tym jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Norbas 362 #32 Napisano 15 lis 2017 18:21:10 6 godzin temu, uszol napisał: Pierwszy i trzeci post norbik Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... 6 godzin temu, uszol napisał: Jeżeli na kompie nie wywala błędu to znaczy, że czujnik jest raczej ok, błedem by waliło gdyby sam czujnik był uszkodzony, uszkodzenie wiązki itp. Jak jest luz na kotce albo jeden przerwany kabel to nie musi Ci wcale pokazywać na kąpie błędu. Jak mi kontrolka ciśnienia świeciła na fis'ie to żadnego błędu nie miałem... pierwsze co zrobiłem to szukałem przerwy z kablu i znalazłem. Ja bym przejrzał wiązkę do czujników zanim ściągałbym michę. 6 godzin temu, uszol napisał: Stwierdzenie ze te od benzyn sa bardziej awaryjne jest raczej na wyrost. Chodziło mi bardziej o przytykanie się smoka... sporo się słyszy, że tam przytyka się ona często porównując z dieslem ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89 #33 Napisano 15 lis 2017 18:27:32 6 minut temu, Norbas napisał: Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... Jak jest luz na kotce albo jeden przerwany kabel to nie musi Ci wcale pokazywać na kąpie błędu. Jak mi kontrolka ciśnienia świeciła na fis'ie to żadnego błędu nie miałem... pierwsze co zrobiłem to szukałem przerwy z kablu i znalazłem. Ja bym przejrzał wiązkę do czujników zanim ściągałbym michę. Chodziło mi bardziej o przytykanie się smoka... sporo się słyszy, że tam przytyka się ona często porównując z dieslem ;) Nie ona tylko Goska Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #34 Napisano 15 lis 2017 20:38:52 A wracając do tematu to ja zrobił bym tak : Misa w dół , sprawdził bym smoka i wuczyścił szlam z dna misy. Potem dopiero nowy - dobry olej i to powinno być na tyle jeśli chodzi o silnik. Można.jeszcze sprawdzić dla pewności ciśnienie. Jeśli po takim zabiegu kontrolka nadal będzie to by została sprawa czujnika. A teraz Twój ruch. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladi 1 582 #35 Napisano 15 lis 2017 20:39:18 Nie zapominajcie że to dział techniczny, znowu mają polecieć ostrzeżenia? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #36 Napisano 15 lis 2017 20:44:13 3 godziny temu, goldi napisał: Tylko dziwne jest to że wszyscy piszą o czyszczeniu smoka w benzynie a o diesel nikt nie wspomina coś w tym jest W dieslach nie ma napinaczy lancucha w glowicy, a co dostaje po du**e jak cisnienie slabe ? Slizgi i to one zatykaja sitko smoka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k232 48 #37 Napisano 15 lis 2017 21:04:49 25 minut temu, jacek70 napisał: Misa w dół , sprawdził bym smoka i wuczyścił szlam z dna misy. Jak już ściągać miskę i czyścić smoka to można przed tym zabiegiem zrobić płukankę, wtedy cały syf zleci do smoka i wyczyści się raz a porządnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #38 Napisano 16 lis 2017 05:34:21 (edytowane) 13 godzin temu, Norbas napisał: Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... Wystarczy, że konewka jest czerwona. Na pol fisie gdy spadalo cisnienie oleju mialem czerwonego alladyna i buzzer piszczał. Edytowane 16 lis 2017 07:31:18 przez uszol 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89 #39 Napisano 13 gru 2017 18:57:39 Olej wymieniony,juz po temacie jest ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 468 #40 Napisano 13 gru 2017 19:31:24 32 minuty temu, Gosia89 napisał: Olej wymieniony,juz po temacie jest ok. To najważniejsze. Moja diagnoza okazała się trafna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszol 525 #41 Napisano 13 gru 2017 21:38:24 2 godziny temu, jacek70 napisał: To najważniejsze. Moja diagnoza okazała się trafna. Dopiero sie okaze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach