Skocz do zawartości
Gość Gosia89

A4 B6/B7 Kontrolka oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

jacek70
14 minut temu, Norbas napisał:

Co ile wymieniasz olej ? 

Z tego co pisała to ma właśnie do wymiany .

Może po wymianie sytuacja się sama wyklaruje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89
20 godzin temu, k232 napisał:

Dalej temat nie rozwiązany @Gosia89 ??

Tak

 
___________________ 

 

 
dodano 2 minuty później  
 
 
20 godzin temu, Norbas napisał:

Tłumaczycie  dziewczynie z tymi płukankami jakby to sama miała robić :decayed: Ja do płukanek nie jestem przekonany i lepiej jest częściej wymieniać olej oraz lać lepszej jakości olej bo castrol ma słabsze właściwości smarne i jest gęstszy w niższych temperaturach ;) 

Sprawdzić olej bo może jest go za mało i zanim dojdzie do wszystkich zakamarków to czujnik daje sygnał, że jest brak ciśnienia.  Jak wsio ok to sprawdzić ciśnienie oleju oraz błędy u mechanika. 

 

Co ile wymieniasz olej ?    

Olej sprawdzam często,cisnienie jest ok,bledow brak,w sobote byla podpinana po raz kolejny do komputera nie wyszlo nic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
Dnia 13.11.2017 o 20:43, Norbas napisał:

Sprawdzić olej bo może jest go za mało i zanim dojdzie do wszystkich zakamarków to czujnik daje sygnał, że jest brak ciśnienia.

Mocno naciągana teoria, czujnik cisnienia oleju jest w podstawce filtra oleju i olej dociera tam praktycznie jako pierwszy. W pompie oleju jest zawór przelewowy tak by utrzymywał on ciśnienie nie zależnie od gęstości oleju i stopnia zużycia łożysk i kół zębatych. W środku zaworu jest sprężyna wyregulowana tak by utrzymywać odpowiednie cisnienie magistrali. Z biegem lat się eksploatuje i traci swoje właściwości. Zawór nie występuje osobno bo jest zintegrowany z pompą więc trzeba ją wymienić.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

 

4 godziny temu, uszol napisał:

Mocno naciągana teoria, czujnik cisnienia oleju jest w podstawce filtra oleju i olej dociera tam praktycznie jako pierwszy. W pompie oleju jest zawór przelewowy tak by utrzymywał on ciśnienie nie zależnie od gęstości oleju i stopnia zużycia łożysk i kół zębatych. W środku zaworu jest sprężyna wyregulowana tak by utrzymywać odpowiednie cisnienie magistrali. Z biegem lat się eksploatuje i traci swoje właściwości. Zawór nie występuje osobno bo jest zintegrowany z pompą więc trzeba ją wymienić.

Może i mocno ale raz taka sytuacja miała miejsce tyle ze w starszej jednostce. Jeżeli Była by to wina faktycznie ciśnienia to dało by komunikat na fsie czerwona konewka plus napis oldruck czy jakoś tak. 

Pompy oleju w PD są mniej awaryjne niż tez w benie. 

Dziwne, ze żadnego błędu nie ma a jak nie ma to może wina tez leżeć w wiązce dochodzącej do czujnika. Wilgoć i zimno robią swoje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Te pompy róznią się tylko napędami jedna jest napędzana wałkiem z wielowypustem a druga kołami zębatymi spiętymi z wałem łańcuchem. Środek jest ten sam, uzębienie wewnętrzne wraz z zaworem przelewowym który właściwie składa się ze sprężyny i kulki, reszta to korpus i smok. Stwierdzenie ze te od benzyn sa bardziej awaryjne jest raczej na wyrost. 

Jeżeli na kompie nie wywala błędu to znaczy, że czujnik jest raczej ok, błedem by waliło gdyby sam czujnik był uszkodzony, uszkodzenie wiązki itp. Ecu nie pokaże Ci, że cisnienie było za niskie. Z tego co gosia powiedziała cisnienie jest okej - zakladam ze mechanik zmierzył manometrem na rozgrzanym silniku i wartosci mieszczą sie w tolerancjach.

Każdy ma rózne podejscie do auta, ja juz bym zwalał miske i szukał przyczyny. Ale wiadomo ze jak sam tego sobie nie zrobisz a kolezanka na pewno nie da rady to trzeba płacić 300zł na dzień dobry. Mało nie mało kwestia indywidualna dlatego póki co bym temat zostawił i jeździł i obserwował, skoro cisnienie jest okej to nie ma obawy o zatarcie a przy nastepnej wymianie zrobił plukanke. Być może kwestia przytkanego smoka, być może wszystko... i tak można wróżyć

 
___________________ 

 

 
dodano 2 minuty później  
 
 
Godzinę temu, Norbas napisał:

Jeżeli Była by to wina faktycznie ciśnienia to dało by komunikat na fsie czerwona konewka plus napis oldruck czy jakoś tak. 

Pierwszy i trzeci post norbik :decayed:

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Tylko dziwne jest to że wszyscy piszą o czyszczeniu smoka w benzynie a o diesel nikt nie wspomina coś w tym jest 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas
6 godzin temu, uszol napisał:

Pierwszy i trzeci post norbik :decayed:

Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... 

 

6 godzin temu, uszol napisał:

Jeżeli na kompie nie wywala błędu to znaczy, że czujnik jest raczej ok, błedem by waliło gdyby sam czujnik był uszkodzony, uszkodzenie wiązki itp.

Jak jest luz na kotce albo jeden przerwany kabel to nie musi Ci wcale pokazywać na kąpie błędu. Jak mi kontrolka ciśnienia świeciła na fis'ie to żadnego błędu nie miałem... pierwsze co zrobiłem to szukałem przerwy z kablu i znalazłem. Ja bym przejrzał wiązkę do czujników zanim ściągałbym michę. 

 

6 godzin temu, uszol napisał:

Stwierdzenie ze te od benzyn sa bardziej awaryjne jest raczej na wyrost. 

Chodziło mi bardziej o przytykanie się  smoka... sporo się słyszy, że tam przytyka się ona często porównując z dieslem ;)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89
6 minut temu, Norbas napisał:

Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... 

 

Jak jest luz na kotce albo jeden przerwany kabel to nie musi Ci wcale pokazywać na kąpie błędu. Jak mi kontrolka ciśnienia świeciła na fis'ie to żadnego błędu nie miałem... pierwsze co zrobiłem to szukałem przerwy z kablu i znalazłem. Ja bym przejrzał wiązkę do czujników zanim ściągałbym michę. 

 

Chodziło mi bardziej o przytykanie się  smoka... sporo się słyszy, że tam przytyka się ona często porównując z dieslem ;)  

Nie ona tylko Goska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A wracając do tematu to ja zrobił bym tak : 

Misa w dół , sprawdził bym smoka  i wuczyścił szlam z dna misy.

Potem dopiero nowy - dobry olej i to powinno być na tyle jeśli chodzi o silnik.

Można.jeszcze sprawdzić dla pewności ciśnienie. 

Jeśli po takim zabiegu kontrolka nadal będzie to by została sprawa czujnika. 

A teraz Twój ruch.  :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Nie zapominajcie że to dział techniczny, znowu mają polecieć ostrzeżenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
3 godziny temu, goldi napisał:

Tylko dziwne jest to że wszyscy piszą o czyszczeniu smoka w benzynie a o diesel nikt nie wspomina coś w tym jest 

W dieslach nie ma napinaczy lancucha w glowicy, a co dostaje po du**e jak cisnienie slabe ? Slizgi i to one zatykaja sitko smoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232
25 minut temu, jacek70 napisał:

Misa w dół , sprawdził bym smoka  i wuczyścił szlam z dna misy.

Jak już ściągać miskę i czyścić smoka to można przed tym zabiegiem zrobić płukankę, wtedy cały syf zleci do smoka i wyczyści się raz a porządnie :):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
13 godzin temu, Norbas napisał:

Tak wiem patrzyłem ale ona pisała o samej konewce a myślę, że powinien być jeszcze napis oldruck tak było w B5 przy pełnym fis'ie. Nie wiem jak w B6 czy B7 bo nie miałem na szczęście takiej akcji... 

Wystarczy, że konewka jest czerwona. Na pol fisie gdy spadalo cisnienie oleju mialem czerwonego alladyna i buzzer piszczał.

Edytowane przez uszol
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosia89

Olej wymieniony,juz po temacie jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
32 minuty temu, Gosia89 napisał:

Olej wymieniony,juz po temacie jest ok.

To najważniejsze.  Moja diagnoza okazała się trafna.:):

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
2 godziny temu, jacek70 napisał:

To najważniejsze.  Moja diagnoza okazała się trafna.:):

Dopiero sie okaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania