filip.mironski 0 #1 Napisano 5 lis 2017 19:02:06 (edytowane) Proszę kolegów o pomoc przy analizie logów. A4 B5 1.8t AEB 97' PB+LPG, bez modów Objawy: 1. falowanie obrotów na rozgrznym silniku na jałowym (>60°C) na PB i LPG, 2. szarpanie i brak mocy przy dużym przyspieszeniu od 2000 do 4000 obr. (dla 3 biegu) na PB, na LPG w szerszym zakresie (>60°C, deska rozdzielcza), na PB mozna jeździć, ale już na LPG za bardzo trzęsie Problemy zaczęły się po zostawieniu samochodu u mechanika, który grzebał w przewodach elektrycznych, cewkach/świecach i zmienił czujnik temp. cieczy (w związku z inną usterką). Przepustnica po regeneracji i sprawdzona oscyloskopem, wymieniona listwa wtryskiwaczy, czujnik temp. cieczy, czujnik położenia wału korbowego, po podmianie przepływki nic się nie zmieniło, wiec zostawiłem oryginalną. Lambda po wymianie - stara wyrzucała błędy braku sygnału. Aktualnie bez błędów. Z tego co widziałem problem nie jest wyjątkiem, ale nie znalazłem sensownego rozwiązania. Statyczne (PB): 002 i 007: https://log.malonetuning.com/chart/34414#H8KLCADCo8Ouw71ZAgNtw4xNCsKDQAzChsOhwrtkPcKBKsOFw4vDiCxGDWNAJ8KSwonDhcO2w7TDvsORw5LDhSzDs3zCvGlbw6hlw644EUbClXXDicOgHsOewp04wonDssKHwo7Dk0HCpEQawozDoF7DksKLw5TDkAQ3DBvCn8OFw53ChGHDgMO3wo9AOcKOdiXCmcOsbzjCpsKqw4BVwpnDqzI%2Fw4vDnHw5wqwmecKZw5jCrsOXwo3DtzvCscO%2Bwphnw6kAAAA%3D 003 i 008: https://log.malonetuning.com/chart/34413#H8KLCABOw67DvVkCA23DjcOBCsOCMAzDhsOxd8OJwrkBw4vDlMKXKT1UF2pha0bCmsKNw6nDk8ObWRQPPcOmw7fDsSfDjsKBw5DDjBvDoRg0FFIww5YMw544wrjDs3xLwpkwCsKvSwFzajjCscKkF8OVw5NAwqRMEsKUwqAteSNRVMOGHcODwp7CjsKiNWEcw7HDuSPCkBQfw7pJw6rCt8K%2FwqFOwrbDg0PCn8OPfcK%2BfDnCrMOKZcKZwpIeasKvw57CvwEWXcOjwovDqQAAAA%3D%3D Dynamiczne (PB): 002 i 007: https://log.malonetuning.com/chart/34415#H8KLCADDm8KcAVoCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D 002 i 013: https://log.malonetuning.com/chart/34407#H8KLCADCqcOvw71ZAgNtw41NCsOCQAzChsOhwrtkPQHCi8Oaw4vClFnCjDbCjMKBOinCmVRqT29%2FUFxkwpnDp8OjJV0Hd3nDnsK4EGbClWnCrBBOMWw4wojDskLDqxkgUyFNRnAsw6VFamjCgjPCpsKZwrfDomhSw5%2FDo8O7R8KgwpwfwrYnwpXDrG9YwqfDhsOhw4bDp8Kzw48Xwp%2FCrz7Ct19OwpNJHQfCtsO9YxvDowfCk2xbw6cAAQAA 003 i 025: https://log.malonetuning.com/chart/34408#H8KLCADDk8Ovw71ZAgNtw4tBDsKCMBDChcOhwrvDjMK6wpNIEC9DwrooMsKpwpNgwodMB8KDwpweKsORwrjDqMOyfS9%2Fw5%2FDg13CngMnw4LCqMKyw4wZw5zDhcK7woLCkyhvdEwHwpESaTDCgsOzSS9SQxNcMcKsXMKKwrMJw6PCiMOvH8KBcnzDmCfDiWR%2Fw4dxNRVuw6t8wq1zw7fDpcKwwpjDpHliK8Oaw5zCvMOfASJ8wrRnw5IAAAA%3D Dynamiczne (LPG): 002 i 007 https://log.malonetuning.com/chart/34416#H8KLCAARw7DDvVkCA23DjE0KwoQwDMKGw6HCu2TDncKAwoJ4GcOpwqIzwoYaw5BGw5I4w6jCnH7DvGHDhEXCl3k%2Bw550HcK8ZXpxIsKMKsOLwpzDgVXDnh04worDssKXw7bDk0HCpEQawozDoFrDksKHw5TDkARXDCsfw4XDlcKEwr7Dh8OtJlDCjsKDwp1JJnsMw7tUF8K4LnNTw6bDtsOPYTHDicOzw4h2w75owr3DvwHCszDChBLDkgAAAA%3D%3D 002 i 013 https://log.malonetuning.com/chart/34417#H8KLCABDw7DDvVkCA23DjU0Kw4JADMKGw6HCu2Q9AcKLw5rDi8KUWcKMNsKMwoE6KcKZVGpPb39QXGTCmcOnw6MlXQd3ecOewrgQZsKVacKsEE4xbDjCiMOyQsOrGSBTIU1GcCzDpUVqaMKCM8KmwpnCt8OiaFLDn8Ojw7tHwqDCnB%2FCtifClcOsb1jCp8OGw6HDhsOnwrPDjxfCn8KvPsK3X07Ck0kdB8K2w71jG8OjB8KTbFvDpwABAAA%3D 003 i 025 https://log.malonetuning.com/chart/34418#H8KLCABYw7DDvVkCA23Di0EOwoIwEMKFw6HCu8OMwrrCk0gQL0PCuigywqnCk2DCh0wHwoPCnB4qw5HCuMOow7J9L3%2FDn8ODXcKeAyfDgsKowrLDjBnDnMOFwrvCgsKTKG90TAfCkRJpMMKCw7NJL1JDE1wxwqxcworCswnDo8KIw68fwoFyfMOYJ8OJZH%2FDh3E1FW7Dq3zCrXPDt8OlwrDCmMOkeWIrw5rDnMK8w58BInzCtGfDkgAAAA%3D%3D Jestem nowy w temacie VAG, więc proszę o wyrozumiałość! Edytowane 7 lis 2017 11:47:11 przez filip.mironski Niewłaściwy link do loga Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 469 #2 Napisano 5 lis 2017 21:47:45 (edytowane) Trochę mało na przepływie. Albo przepływa mało pokazuje albo jest nie szczelność w układzie . Sprawdź szczelność dolotu. Świece dawno zmieniałeś ? Edytowane 5 lis 2017 21:48:17 przez jacek70 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip.mironski 0 #3 Napisano 6 lis 2017 07:47:45 Dzięki z odpowiedź. Komplet świec zmieniony nie dłużej niż pół roku temu (z 10 tys. maks). Dwa mies. temu pewien mechanik zmienił mi dwie świece twierdząc, że zużyte. Przepływkę podmieniałem na inną - bez poprawy, choć jeśli nic innego nie wyjdzie spróbuję jeszcze raz. Na razie sprawdzę szczelność i dam znać co wyszło! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldi 404 #4 Napisano 6 lis 2017 09:31:57 zloguj tą drugą przepływkę może też niedomagać a na odłączonej przepływce też szarpie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip.mironski 0 #5 Napisano 6 lis 2017 11:15:13 Chwilowo (jakieś 2 tyg.) nie mam możliwości zlogowania drugiej przepływki. Na odłączonej sprawdzę po godz. 16. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip.mironski 0 #6 Napisano 7 lis 2017 11:34:27 A więc tak, po odpięciu przepływki problem praktycznie zniknął. Samochód wchodzi płynnie na obroty bez żadnych odczuwalnych szarpnięć (może tylko brakuje mu trochę mocy, ale podejrzewam, że to normalne bez przepływki). Kiedyś już odpinałem przepływkę, ale to było przed zmianą halla korbowego i lambdy i wtedy problem występował. Co do LPG to w dalszym ciągu zamula i szarpie, ale tym zajmę się później. Najpierw chcę rozwiązać problem z benzyną. Dam znać co i jak po podmianie przepływki. ___________________ dodano 13 minut później Poprawiłem link do loga dynamicznego 002+007 PB. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldi 404 #7 Napisano 9 lis 2017 09:56:46 czyli wychodzi na to że z tą drugą przepływką też może być nike sprawna Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filip.mironski 0 #8 Napisano 11 lis 2017 09:03:45 Przepływka, którą zamówiłem nie pasuje, więc ją odesłałem. W międzyczasie zrobiłem próbę szczelności dolotu i co się okazało: przy ciśnieniu <1bara powietrze uciekało zaworem DV, a dokładnie przyłączem podciśnienia. Zauważyłem, że nie ma wężyka podciśnienia od kolektora do DV, a w zaworze wyłamane jest przyłącze. Chyba w takim wypadku przed zabawą z przepływką dobrze by było zmienić DV na nowy, czy od razu zamawiać też przepływomierz? ___________________ dodano 53 minut później Czy istnieje jakaś alternatywa dla mojej DVki? Auto produkowane od 95, model z 97. Na ETKA to będzie 034145710B albo 034145710A . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek70 1 469 #9 Napisano 11 lis 2017 10:06:20 W takim wypadku może się okazać że przeplywka jest dobra a to właśnie DV daje popalić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach