Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 Lewe powietrze ????

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Hejka wszystkim :przebiegly2:

Nie dawno podłączyłem sobie VCDSa (profilaktyczny skan).  I na silniku dostałem poniższe błędy:

 

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 8E0 906 018 K
   Component: 2.0L R4/4V FSI      0009
   Coding: 0000000
   Shop #: WSC 31135
   VCID: 301393C3E33B
   8E0907807F  NOX  0511140013 007 4109
4 Faults Found:


17912 -  Intake Air System: Leak Detected
            P1504 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent
16687 -  Cylinder 3: Misfire Detected
            P0303 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent
17478 -  NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus
            P1070 - 001 -  Upper Limit Exceeded

 

Lewe powietrze, wywalanie zapłonu, wywalenie zapłonu na 3 cylindrze, Sensor NOX... wiadomo

 

Usunąłem błędy, włączyłem silnik i za jakieś 5 minut ponowne sprawdzenie błędów..... było czysto (pomiar robiłem 12 stycznia). Ale postanowiłem sobie,  że codziennie jak wrócę z miasta  będę robił pomiar, aż do pokazania się pierwszego błędu.  Codziennie sprawdzałem i nic.... aż do dzisiaj. Pokazał się pierwszy błąd:

 

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 8E0 906 018 K
   Component: 2.0L R4/4V FSI      0009
   Coding: 0000000
   Shop #: WSC 31135
   VCID: 301393C3E33B
   8E0907807F  NOX  0511140013 007 4109
4 Faults Found:


17912 -  Intake Air System: Leak Detected
            P1504 - 008 -  Implausible Signal - Intermittent

 

Lewe powietrze... znajomek  doradził mi pewien sposób na sprawdzenie... woda z ludwikiem i spryskiwać elementy dolotu powietrza. Spryskiwałem według jego zaleceń (filmik poniżej)... nie wiem czy dobre miejsca spryskałem, ale tam gdzie pryskałem nie było żadnych "bąbelków"

 

Czy na pewno to jest lewe powietrze? czy dobrze wykonałem spryskiwanie? Co jeszcze sprawdzić? A może problem leży gdzie indziej ?

 

 

oto filmik

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Gdyby zaciągał lewe powietrze to wystarczy przyłożyć sprawne ucho koło dolotu i słuchać czy zasysa gdzieś powietrze, do tego miałbyś nierówne obroty, falowanie obrotów, ciężko było by rozpędzić auto na zimnym silniku.

Może masz problem z odmą i dlatego błąd lewego powietrza?

Edytowane przez k232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
2 godziny temu, k232 napisał:

Gdyby zaciągał lewe powietrze to wystarczy przyłożyć sprawne ucho koło dolotu i słuchać czy zasysa gdzieś powietrze, do tego miałbyś nierówne obroty, falowanie obrotów, ciężko było by rozpędzić auto na zimnym silniku.

Może masz problem z odmą i dlatego błąd lewego powietrza?

Własnie mam delikatne falowanie silnika, ale nierównomierne, raz są raz nie ma, raz mocniejsze raz słabsze. Troche mocniejsze przy rozgrzanym silniku.  Odma to jest ten tzw "kształt gruszki" który pokazałem na filmie?

 

a może miec cos wspólnego z tym pęknięta rurka od miernika pozomu oleju ?  

Edytowane przez torgal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
8 godzin temu, torgal napisał:

Odma to jest ten tzw "kształt gruszki" który pokazałem na filmie?

To gruszka od skracania/wydłużania dolotu. Odma będzie wkręcona gdzieś w blok silnika, zwykła rurka. Hmm filmik oglądałem wczoraj a w pracy nie mogę go odtworzyć... pryskałeś może kolektor ssący.. ? Bo nie pamietam, może tam uszczelke wydmuchało.

8 godzin temu, torgal napisał:

a może miec cos wspólnego z tym pęknięta rurka od miernika pozomu oleju ?  

Na pewno nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Odma to będzie gdzieś pod przepustnicą, tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Tak wygląda - szukaj takiego ustrojstwa przy silniku ☺☺

2dcc0d012847.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
W dniu 18.01.2018 o 08:54, jacek70 napisał:

Tak wygląda - szukaj takiego ustrojstwa przy silniku ☺☺

2dcc0d012847.png

1. Czy może to gdzieś być w okolicy filtra oleju ??

 

2.  Czy ten numer będzie pasował do mojego FSI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

1 . Raczej w okolicach dolotu. 

2 . Numer mówi że to właśnie 2.0 fsi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Jutro jadę zamówić odmę. Już zaczyna mnie to wkurzać... wraz z błędem lewego powietrza  zaczął mi wyskakiwać CHECK ENGINE... wcześniej nie wyskakiwał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Jak masz Check to coś z mieszanką musiało się coś stać..

Chyba, że dziurawa odma powoduje złą mieszankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Temat zaykam... problem rozwiazany z lewympowietrzem... wymieniłem odme i po sprawie... na rurce od odmy była mała dziurka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aMzyyy98

Cześć , chciałbym odświeżyć temat nieszczelności , potrzebuje zmienić odme 2.0 FSI AWA lecz nigdzie jej nie mogę znaleźć jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania