Skocz do zawartości
Norbas

Problem z elektryką a2 1.4tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Norbas

Hejo, 

Panowie pacjent A2, problem jest taki ze auto nie zamyka się z pilota i za pomocą kluczyka w drzwiach. Drzwi kierowcy zamykają się ale reszta nie. Po godzinie przychodząc do auta i otwierając drzwi kierowcy słychać, ze wszystkie drzwi się zamykają 🤔

ponadto wsiadam czasem do auta odpalam i zapalają się kontroli Abs, asr do tego wyłącza się climatronik wraz z podswietleniem( na szczęście nie zamyka przepływu powietrza.... do tego brak sterowania i podświetlenia szyb, zamykanie drzwi z przycisku wewnątrz oraz lusterek. Światło we wnętrzu pali się cały czas. Przyjdę po godzinie i nie ma problemu z tymi rzeczami.... błędów jest mniustwo... 

posprawdzalem przewody drzwi i widzę ze z prawej strony ktoś grzebał w kablach i połamał kostki stykowe w słupkach. Drzwi prawe wcale się nie zamykają. A jeszcze zobaczyłem, ze przy otwartych drzwiach pasażera nie ma ikonki otwartych drzwi. Natomiast jak sprawdzałem na kompie to w module widać, ze drzwi są otwarte lub zamknięte.... 

Takie błędy nam w liczniku 

9FDAD267-F242-4F4D-8DA8-D28CDC7F7806.thumb.jpeg.aea72471462307223363c6029c28190c.jpeg

F61DED09-F648-48B2-8482-89A42142B70D.thumb.jpeg.5e508595f2a9fd25331ec4029061b51b.jpeg

 

takie są w module komfortu 

0D55D3BE-9ACC-4E6B-BBB3-D3F418EA76CD.thumb.jpeg.05483b82904f34d4986050b8e5799602.jpeg

A0FFE7BB-76D3-414E-ABC2-F957B699C2DA.thumb.jpeg.3aca5d43b1685fc83e42e7bb92b811f9.jpeg

 

jakieś podpowiedzi ? Dodatkowo jak mogę sprawdzić czy to faktycznie jest do wymiany moduł lub licznik bez zastosowania podmiany części ? 

 

:hi: 

 

Edytowane przez Norbas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Najlepiej by było pewnie wymienić całą wiązkę drzwi jeżeli są połamane kable a co do tego że nie pokazuje otwartych drzwi to pewnie krańcówki padły 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas
1 godzinę temu, wladi napisał:

Najlepiej by było pewnie wymienić całą wiązkę drzwi jeżeli są połamane kable a co do tego że nie pokazuje otwartych drzwi to pewnie krańcówki padły 

Dzieki Wladi za podpowiedz... ludzie dają auta do niby profesjonalnych elektryków w NO itd a tu taka gafa popełniona przez jakiegoś bjurna :decayed: 

dobrze, ze metoda prób i błędów doszedłem „co jest pięć” 

a wiec zacząłem od czyszczenia   „Mas” bo to bardzo ważna rzecz w A2 i często są z nią problemy. Potem poleciałem do MK oraz ECU. Oczywiście przed tym wszystkim sprawdziłem bezpieczniki. Następnie uznałem, ze coś robi zware po odłączeniu stacyjki oraz otworzeniu drzwi przednich... uznałem ze są to „can’y” roZebralen najpierw lewy panel drzwi coby wykluczyć moduł drzwi, wypiłem wszystkie kostki i wspinałem po kolei aż się zaczną dziać cyrki. Stanęło na kostce z canami . No to rozbieranie słupkowa A i B. Wyciagniecie radia aby sprawdzić czy radio jest dobrze połączone. Wyszło na to ze radio tez ma braki w instalacji i cały czas jest zapalone i kradnie pradzik. Słupek B przykuł moja uwagę bo can’y miały koszulki termiczne. No to ciach zestaw wyjmakow i wyciągamy dwa can’y jeden łów drugi high. Po oględzinach wsio ok. Siedzę i parrze się na te kostki i jebią mi się kolory. Wtulam kostkę do kostki a tam can low podpięty pod plus, masa spięta z plusem i plus z canem high :facepalm: poprzekladalem piny i wsio w normie. Do tego kodowanie kluczyków i można zapomnieć o akcji :decayed: 

jeszcze zostało ogarnąć wycieraczkę bo nie chodzi... pewnie się zatarł mechanizm bo chodził z oporem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ja pi*****e ładnie ktoś mieszał w kablach a co do wycieraczek zrób to jak najszybciej bo jak staną to już nic nie zrobisz możesz zerknąć w mój tutorial może pomoże


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Teraz wiem czemu babka chciała się pozbyć auta. Była u kilku elektryków którzy z tym sobie nie poradzili i wymyślali wymianę różnych podzespołów 🙈 pewnie gruby hajs na nich wydała... 

co do wycieraczki to mam nadzieje ze się już nie zatarła . Będę walczył dzisiaj 😉 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Pisałeś że wycieraczka chodzi z oporem  więc jeszcze jest do uratowania. Czyszczenie i smarowanie powinno załatwić  sprawę.   Do działa  -  znaczy dzieła 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Zacznę jednak od przekaźnika bo może jak wyciągałem je to nie wsadziłem jak trzeba... :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

No i znalazł się winowajca 

E4C381F4-EC8B-4555-9125-6408957B7FBD.thumb.jpeg.28ed35be339fee6fa41bcc54fde90869.jpeg

053B0D34-75A4-481D-8C5A-C3863B480EA7.thumb.jpeg.9949dbbaf945219522ad530efca2d291.jpeg

Dlatego się przycinała i myślałem, ze idzie z oporem... teraz chodzi aż miło :) 

mysle, ze na jakiś czas mam spokój z elektryka :decayed: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania