Skocz do zawartości
goldi

A4 B6/B7 Błąd 16683 ( P0299) rozwiązanie problemu

Rekomendowane odpowiedzi

goldi

Witam opiszę problem z brakiem mocy  w silnikach 1.8 T  czyli błąd 16683 P0299  diagnozę rozpoczynamy od sprawdzenia   błędów i zrobienie  logów dynamicznych doładowania turbiny gr 115 i 118  po diagnozie  turbina  nie osiąga zadanego ciśnienia czyli tak zwane niedoładowanie  autko nie ma mocy  szczególnie w dolnej granicy obrotów 

1. Zaczynamy  od sprawdzenia szczelności dolotu  ja sobie zrobiłem przyrząd z rurki zaślepiłem jeden koniec  i wstawiłem wentylek samochodowy  oraz należy wyjąć i zaślepić miejsce po odmie,  dajemy ciśnie w układ 1bar ja użyłem kompresora na 12 V do pompowania kół  i psikamy wodą z płynem  i patrzymy czy gdzieś układ jest nieszczelny     .Jeśli układ jest szczelny sprawdzamy  zawór dv oraz n75.

2 Możemy podpiąć zawór DV bezpośrednio pod kolektor ssący omijając zawory N 249  i N 112  eliminując ich uszkodzenie   i z logować ponownie  turbinę 

 

sprawdzenie zaworu dv 

3.  Jeśli sprawdziliśmy  szczelność układu  zawór dv i n75 i dalej problem niedoładowania   występuje demontujemy turbinę   w moim przypadku żeliwo czyli część gorąca  była popękana w czterech miejscach  koszt regeneracji czyli nowe żeliwo i wirnik plus komplet uszczelek to około 1000 zł  bez demontażu robiłem sam 

ps. jeśli ktoś zamierza zmieniać zawór n75 omijajcie zamienniki  to tak na marginesie 

4 . Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pisać na pewno postaram sie pomóc  proszę moderatora o podpięcie tematu  

 

 

 

20180901_210237.jpg

20180826_160345.jpg

20180826_160353.jpg

Edytowane przez goldi
dopracowanie
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Dobry opis ,napewno się przyda. 

Napisz  jak jest obecnie po wymianie żeliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Po wymianie żeliwa i wirnika który  miał  spory luz poprzeczny a co najgorzej  wzdłużny ( turbina nie brała  oleju ) i bardzo dokładnym sprawdzaniu szczelności układu autko  odzyskalo swoją  moc czyli ponad 200 KM uśmiech na twarz powrócił i nie występuje bład. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania