Skocz do zawartości
vtec91

INNE Czy mogę prosić o analizę logów? Głupieję..

Rekomendowane odpowiedzi

vtec91

Dobry wieczór,

Czy mogę prosić osobę bardziej kompetentną ode mnie o analizę logów które wydaje mi się, nie do końca poprawnie zrobiłem? 

Samochód to A3 8l z TDI ATD, czyli 101 km.

Ciągle wydaje mi sie że coś jest nie tak. Najpierw wibracje przy przyśpieszaniu (wymiana półosi lewej-gdzie nadal występowały po prawej stronie), a teraz brak wibracji, wszystko ustało natomiast pojawiło się sporo innych problemów. Największy to wpadanie awaryjnego trybu i nie do końca rownomierna praca bez obciążenia. Z klimatyzacją silnik pracuje równiutko, bez klimatyzacji ma drgania i wypadanie zapłonów.

 

Wg mnie to:

- zmienna geometria do czyszczenia (robiłem wczesniej bez rozbierania i ściągania Turbo - około mies. temu - nie pomogło),

- pompowtrysk numer 3,

- nie jestem pewien ale chyba zaworek powrotny (czarno-bialy) na podciśnieniu oraz zawór n75 - złe sterowanie turbem.

 

Gdyby były potrzebne jakieś inne logi to prosze o info. W awaryjnym ciężko zrobić to na 3 biegu bo zbiera się jak krowa do ocielenia.. Udało się zrobić kilka logów na dwójce nie w trybie awaryjnym (początki plików o nazwie ddd - głównie 11 grupa)

 

Linki;

Dynamiczny:
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_oUnxiD.html (log przy odcięciu mocy, nie wchodził w normalny tryb - czy to tylko zmienna geometria?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_y9LbG.html (log przy odcięciu mocy, nie wchodził w normalny tryb - czy to tylko zmienna geometria?)
Grupy 013, 023: http://vaglogi.pl/log-013_023_p6kj7ef.html (czy tylko 3 pompowtrysk do wymiany lub regeneracji czy 2 tez?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_OTQ3G.html (błąd zmiennej, czy coś jeszcze?)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_v6rs8m.html (proszę o diagnozę)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_au14j.html (zmienna geometria padnięta? czy może N75?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_c1A95B.html (zmienna geometria padnięta? czy może N75?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7n788.html (log w trybie awaryjnym, nie chciał wyjść z niego)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_AAvJ5P.html (proszę o pomoc)
Basic settings:
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_oUnxiD.html (log przy odcięciu mocy, nie wchodził w normalny tryb - czy to tylko zmienna geometria?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_y9LbG.html (log przy odcięciu mocy, nie wchodził w normalny tryb - czy to tylko zmienna geometria?)
Grupy 013, 023: http://vaglogi.pl/log-013_023_p6kj7ef.html (czy tylko 3 pompowtrysk do wymiany lub regeneracji czy 2 tez?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_OTQ3G.html (błąd zmiennej, czy coś jeszcze?)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_v6rs8m.html (proszę o diagnozę)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_au14j.html (zmienna geometria padnięta? czy może N75?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_c1A95B.html (zmienna geometria padnięta? czy może N75?)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7n788.html (log w trybie awaryjnym, nie chciał wyjść z niego)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_AAvJ5P.html (proszę o pomoc)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jeżeli miałeś podpiętego kompa to powinny Ci się wyświetlić błędy zaworku czy czegoś innego...ile Ci pokazał 3 wtrysk?


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

błędy zaworku się nie pojawiły, ale ten jednokierunkowy przed n75 tez by wyskoczył? BIP 3 bliski 100, natomiast korekta na minus od -2 do -3, sporadycznie pod obciążeniem lekko przekraczały -3. 018 grupa na 0. Z rok temu sprawdzałem styki i odginałem je, więc powinno być ok z tym akurat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No wtrysk już sporo leje a zaworek n75 jeżeli byłby padnięty to pokaże bo zasugerowałeś że właśnie on może być przyczyną. Poczekaj jak chłopaki zerkną na logi to Ci coś więcej podpowiedzą


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

Ok, poczekamy. Dzisiaj jeszcze przed logami wymieniałem na nowe węże podciśnieniowe. Wszystko zdemontowane i podocinane na wymiar wg schematu. Zastanawiałem się jedynie o wężu z pompy vac. Wg schematu który mialem - idzie bezpośrednio do zaworu od sterowania egr i do tego jednokierunkowego przy n75, a za tym jednokierunkowym rozdziela się na gruszkę i do n75. Natomiast znalazłem jeszcze taki który z pompy vac szedł bezpośrednio do n75 - i teraz czy na pewno wg schematu dobrze podpiąłem akurat w tym ATD? Schemat o którym mówię: 

2104833900_1377427833.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie ma podciśnienia  turbo nie pracuje trzeba podłączyć wakuometr i szukać nieszczelności i trzeci pompowtrysk nie domaga 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

Jeżeli wężyki wymienione i podpiete wg schematu to pozostaje mi tylko nieszczelnosc na n75 albo pompie vac. Gruby gumowy przewód do niej ma sztywno siedzieć czy lekki luz moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

Panowie i Panewki, pompa ciagnie jak zła. Uszczelnilem jeszcze kolnierz węża.

 

Pytanie techniczne: ramie vgt ma iść w dol po odpaleniu silnika? W sensie max podcisnienie na gruche? Jeśli tak to podpięte pod n75 nie drgnie, a podpięte pod vac idzie w dol bez najmniejszego oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

Ok, podmieniłem zawór n75 z zaworem n18 i takie logi wyszły jak niżej. Auto dostało nowe życie.

 

Prosze o informację czy tylko 3 pompowtrysk do regeneracji czy coś jeszcze mu dolega?

 

Z objawów które mnie denerwuja i trzeba zrobić jest dość duża wibracja jak gwałtownie przyśpieszam między 1500 a 2800 obrotów. Powyżej nic nie czuć. Natomiast jak od razu od pierwszego biegu butuje to nie ma żadnej wibracji. Tylko np jak na trójce dam spód i to nie zawsze. Przegub wewnętrzny, dwumasa, czy pompowtrysk numer 3?

 

Logi opisane w grupach, basic, static i dynamic:

Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_w36pCAw.html (Dynamiczny, grupa 3-8-11)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_N8FvF4.html (Dynamiczny grupa 11-10)
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_NPM1g5.html (Dynamiczny grupa 3-11)
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_qCzA0b.html (Dynamiczny grupa 3-4)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2G1416b.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_6fpkXJ6.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_5J5NeZ.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_099aKDw.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_o0nVxD.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_c9r8Z.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_jI2968k.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ikCJqyR.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Wtz078W.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_dJZAn.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_MaO6cH.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_B4QY2.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_f3H81.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_s8xI0UA.html
Basic settings:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_w36pCAw.html (Dynamiczny, grupa 3-8-11)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_N8FvF4.html (Dynamiczny grupa 11-10)
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_NPM1g5.html (Dynamiczny grupa 3-11)
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_qCzA0b.html (Dynamiczny grupa 3-4)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2G1416b.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_6fpkXJ6.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_5J5NeZ.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_099aKDw.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_o0nVxD.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_c9r8Z.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_jI2968k.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ikCJqyR.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Wtz078W.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_dJZAn.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_MaO6cH.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_B4QY2.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_f3H81.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_s8xI0UA.html
Statyczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_w36pCAw.html (Dynamiczny, grupa 3-8-11)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_N8FvF4.html (Dynamiczny grupa 11-10)
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_NPM1g5.html (Dynamiczny grupa 3-11)
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_qCzA0b.html (Dynamiczny grupa 3-4)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2G1416b.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_6fpkXJ6.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_5J5NeZ.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_099aKDw.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_o0nVxD.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_c9r8Z.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_jI2968k.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ikCJqyR.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Wtz078W.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_dJZAn.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_MaO6cH.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_B4QY2.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_f3H81.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_s8xI0UA.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Objawy trzęsienia budą to pewnie przegub środkowy ale może też być wtrysk za to odpowiedzialny chociaż bardziej by Ci wtedy źle chodził na biegu jałowym. Przegub można wyczuć ręcznie czy jest duży luz więc albo sam sprawdź albo podjedź do mechaniora niech popatrzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91
2 minuty temu, wladi napisał:

Objawy trzęsienia budą to pewnie przegub środkowy ale może też być wtrysk za to odpowiedzialny chociaż bardziej by Ci wtedy źle chodził na biegu jałowym. Przegub można wyczuć ręcznie czy jest duży luz więc albo sam sprawdź albo podjedź do mechaniora niech popatrzy.

Właśnie na wolnych obrotach bez obciążenia klimy trzepie nim jak spadnie niżej 900 rpm. dlatego zastanawiam się czy nie zacząć od pompki a później jak dalej sie pojawia to przebug. Aczkolwiek rzuce na niego okiem. Lewa półośka na bank się tłukła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Panie 3 cylinder masakra :facepalm: 1 i 4 tez nie wyglada kolorowo 😉 Dobrze by było je dać komuś do sprawdzenia na stole. W najlepszym wypadku może wystarczy zmienić uszczelniacze a w najgorszym czeka cię regeneracja... 

z turbo nie ma tragedi może sztanga nie łapie na samym początku. Wyczyść sobie n75 może jest mocno zawalony już :) tak w ogóle to  vtn lubi wysokie obroty i warto czasami  je przegonić 😉 

przeplywka sporo przekracza limit wiec tez możesz ją spróbować wyczyścić lub podmienić. Odrazu wyczyść sobie egr z dolotem i będziesz mam to z bani. 

Ogólnie to nawalone logow :decayed: 

auto jak Ci pali ? Musisz dłużej kręcić ? 

 

Po załączeniu klimy auto ma obciążenie i zwiększa dawkę paliwa wiec momentalnie silnik  jest stabilniejszy w obrotach :) 

podaj jeszcze jakie wyskakują ci błędy podczas trybu  awaryjego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vtec91

Witam po przerwie. Udało sie rozwiązać problem :) wymieniona grucha turbo, zaworek n75, 3 pompowtrysk. Tak wiem co lubi turbo i silnik spalinowy. Obroty i butowanie u mnie jest częste jesli tylko zlapie temperature :)

 

auto zawsze odpala od strzala, bez zadnego oporu i po polowie obrotu. 

po wymianie opisanych rzeczy ożyło. Przyśpiesza lepiej niz sluzbowa kia 2017 crdi. Autko mam bardzo krótko i niedługo chce go odsprzedać, dlatego chcialem go zrobic na zero aby sie kolejny wlasciciel nie wsciekal po mnie. 

 

bardzo wszystkim dziekuje za pomoc. Można zamknąć temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania