Skocz do zawartości
Bolo32

A4 B6 Problem z ogrzewaniem

Rekomendowane odpowiedzi

k232

@goldi zdziwił byś się, w lecie to ciągle widzę jak ludzie dolewają wodę zamiast płynu a później dziwota, że kamień w nagrzewnicy..

Pod robotą widziałem gościa jak dolewał wody do B6 idę do niego bo to gość z firmy obok i pytam czemu dolewa wody zamiast płynu, a po co płyn jak jest ciepło gość do mnie z takim tekstem. Ja mu mówię to chłopie pracujesz w hurtowni z częściami do aut to płyn byś sobie po kosztach wziął ale on woli wodę bo jest lato i ch*j 🙄

Podałem Ci jeden przykład z wielu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

@k232 nic nie poradzisz jak  jeden z drugim  prawdziwki  chcą zaoszczędzić 😂😂😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Nie no ja to w du**e mam co ludzie sobie robią z autami ale później ktoś kupi i zdziwiony, że kamień w nagrzewnicy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Czyli reasumując -- płyn wlewamy do układu a nie wodę 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Auto zalane bylo  Ciecza chlodzaca w kolorze czerwonym, pytanie czy  bylo zalewane gotowym produktem  czy koncetratem  rozrobionym ze zwykla wodą bo i tak moglo  byc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

To był pewnie płyn a 'la  borygo   - woda wiadomo jaki ma kolor 😉

Nawet jak do koncentratu dolejemy H2o to może wytrącić  się kamień w układnie  chłodzenia 😊

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Calkiem mozliwe  😉 wszystkiego sie można spodziewac. Panowie wymienialiscie juz moze nagrzewnice bez sciagania dechy? Wiem ze jest taka mozliwosc w porownaniu do b5 gdzie trzeba zwalac cala deche ale czy któryś z was juz wymienial ja w taki sposob bez rozbierania polowy auta ?  😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
k232

Na innym forum gość pisał, że w b7 nagrzewnicę się wymienia w 20 minut może i tak samo jest w b5 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie robiłem nagrzewnicy w b7 Ale były  jakieś wersje że nagrzewnica  była na dole i wyjmowalo się ją  po demontażu pedału   gazu  wychodziła bokiem gdzieś na niemieckiej stronie był opis. Normalnie to cała deskę trzeba wyjąć  i rozszczelnic klime roboty na 8 godz jak już kiedyś ktoś robił koszt  u mechanika około  500 zł i nie każdy chce to robić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

U mnie powinno pójść  sprawnie i szybko, wedlug niemieckiej instrukcji i filmiku na yt ( w prawdzie filmik o b7 ) bo sprawdzalem i wszystko wyglada tak samo, po zdjeciu oslony pod kierownicą na bocznej stronie mam plastikowa oslonke na 2 sruby za ktora jest nagrzewnica.. Podobno da sie nawet ja wyjac bez demontowania pedalu gazu  😉 pytanie tylko czy naprawde pojdzie tak szybko haha bo co do roboty to zamierzam sam sie za to zabrac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Robota z opisu i filmiku wyglada na prosta.

1. Odlaczyc akumulator 

2. Zdjac gumowe przewody z rurek od nagrzewnicy, dolna dochodzaca najlepiej skierowac w gore zeby sie z niej za duzo nie polalo, dobrze by bylo jeszcze pozbyc sie reszty cieczy z nagrzewnicy ( przedmuchac powietrzem, lub jakos odciagnac) zeby puzniej przy wyciaganiu za duzo nam sie nie rozlalo. Dobrze jest sie zaopatrzyc w recznik.

3. Zdjac dolna oslone z pod kierownicy w sumie 3 sruby tylko w tym jedna za oslona bezpiecznikow

4. Porozpinac przeszkadzajace przewody

5. Odkrecic 2 srubki od plastikowej oslony za ktora jest nagrzewnica

6. Nastepnie, podobno ampulem odkrecic poluzowac 2 opaski od rurek nagrzewnicy, i delikatnymi ruchami nagrzewnicy przod tyl odlaczyc rurki i wyjac nagrzewnice.

 

Oczywiscie + - ten pedal gazu bo niby da sie wyjac bez odkrecania ale nie mam pewnosci. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Wiadomo że wszystko fajnie wyglada jak się czyta a potem wychodzą różne akcje ale dasz radę jak będziesz to robił porób jakieś fotki i załóż temat będzie dla potomnych


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Nie ma problemu, za robote postaram sie zabrac w piatek, bo nie mam jeszcze nagrzewnicy. Porobie fotki i napisze ile mi sie zeszlo z tym czasu.

  • Polubienie 1
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

To czekamy na foto relacje o ile masz w ten sposób zamontowaną nagrzewnicę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Panowie, wyjecie nagrzewnicy zakonczone powodzeniem, da sie ja wyjac bez sciagania dechy i zdejmowania pedalu gazu :)  zoszostaje mi nic innego jak tylko  wlozyc nowa  :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

A jak nie porobiłem zdjęć to banana dostaniesz


iPhone wladiego

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

A robiłeś w ogóle adaptację klap układu wentylacji czyli tych wszystkich klapek, które sterują przpływam powietrza, zmianą powietrza i zmianą temperatury ? Skoro pisałeś, że słyszysz terkot to coś nie halo z modułami klap. Jak po wymianie nagrzewnicy dalej bedziesz miał problem to zrób kilka razy test/adaptacjię i może będzie lepiej :) Termostat to na bank nie był bo miałeś małe odchyłki w temp. na zegarach względem czujnika. Termostat najlepiej ori IMHO 😛 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Sa zdjecia 😉 dzisiaj pojawia sie w temacie 😉 poukladam to  sobie  zilustruje i zrobie dodatkowo opis 😉

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Tak  robilem adaptacje klap, i chwile bylo  dobrze i znowu robilo sie to samo, jezeli chodzi o te klapy to mam tylko problem z klapami dlawienia powietrza pod filtrem kabinowym czyli silniczek v71  o ile dobrze pamietam a wiec klapy raz ustawialy sie dobrze a raz otwieraly  zamykaly minimalnie az sie wkoncu ustawialy, za tem problem tkwi prawdopodobnie w potencjometrze, czym tez sie zajme, zamowie drugi silniczek (uzywke) i albo podmienie albo przeloze potencjometr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

Co do wymiany nagrzewnicy  to  wszystko  chula ladnie pieknie 😉 autko szybko sie nagrzewa, jest goraco, a na najwiekszym ustawieniu  i przylozeniu palcy do kratek nawiewu i przytrzymaniu zaczyna parzyć  😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bolo32

1. Odłączyc kleme ( w moim przypadku odłączyłem obie i wyjołem akumulator gdyż miałem problem z dolnym wężem zasilającym nagrzewnice, cieżko bylo  go sciągnąć wiec użyłem śrubokręta plaskiego  by  troche podważyć i poszło. Dodatkowo  przy okazji udrożniłem kanaliki odpływowe wody z podszybia bo byly zapchane liściami i błotem )

20181215_222450.thumb.jpg.be58ccefa8862db29039f1c3ae0303ac.jpg

następnie:20181215_221024.thumb.jpg.f177988df56ee2b85023448ab8df2c99.jpg

2. Zdejmujemy dolną osłonę pod kierownicą, w tym celu musimy zdjąć boczną osłonę bezpieczników pod którą znajduje sie jedna śruba od osłony dolnej i odkręcamy ją

20181215_232927.thumb.jpg.62ffaf792dc6f0c64faee4fc7258fff5.jpg

20181215_233232.thumb.jpg.44cca9356430ac6600ae38a52d1578e0.jpg

Następnie odkręcamy drugą która znajduje się przy dźwigni otwierania maski i trzecią bliżej  tunelu srodkowego.

20181215_234652.thumb.jpg.5c37f5593f1d44485711e2c7a9276744.jpg

20181216_081556.thumb.jpg.9b0de5573e7f803ef5ff47f45d0499f4.jpgPo odkręceniu ostatniej śruby  zostaje nam nic innego jak tylko zdjąc dolną osłonę, powinna zejsc latwo bez problemu więc nie robimy nic na siłę żeby nie połamać plastikowych zaczepów

Po zdjęciu osłony ujrzymy taki oto widok..

20181214_083714.thumb.jpg.c0fd1a7967217f4a47259c02d4e90277.jpg

Następnie odpinamy kostkę gniazda diagnostycznego  od osłony  i wyciągamy ją całkiem i odķladamy gdzìeś na bok żeby nie przeszkadzała

20181216_083126.thumb.jpg.f83ebe55aede5fa524642f5439f9323d.jpg

3. Kiedy  pozbyliśmy się już osłony dolnej zabieramy się za odłączenie przewodów które mogą nam przeszkadzać

20181216_084113.thumb.jpg.5413ae2e33d9e6aaed3f7a96dc565e60.jpg

4. Odkręcamy, zdejmujemy i  odkładamy na bok plastikową osłonę nagrzewnicy która przykręcona jest  dwiema śrubkami do osłony przypięta jest spinka z przewodem modulu gazu, dłuższa część osłony wchodzi  obok modułu gazu i osłania go od rurek nagrzewnicy. Po wewnętrznej jej stronie są dwa zaczepy na których osłona trzyma sie na rurkach nagrzewnicy ( inaczej mówiąc wpinamy ja i odpinamy z rurek) oczywiście uważamy żeby nic nie połamać.

20181216_091229.thumb.jpg.c0710f32ed804e25f43605d9b1ed25c1.jpg

Po zdjęciu osłony nagrzewnicy ujrzymy taki oto widok..

20181216_092619.thumb.jpg.66fd5e1a1144e2723fba42bf3e654759.jpg

20181214_091619.thumb.jpg.67da77ab5843fecdf401737aaa351f04.jpg

5. Teraz zostaje nam tylko odkręcic i poluzować opaski  łączące i zdjac je z kołnierzy taką mamy tam niestety opaskę że zachodzi na kołnierz  od rurki i nagrzewnicy.

20181216_112423.thumb.jpg.fda553439e23549c12aaf21cd509ae40.jpg

Jak już zdejmiemy opaski, zabieramy się za rozłączenie rurek od nagrzewnicy, w tym celu dobrze jest się zaopatrzyć w recznik bo chcąc nie chcąc i tak nam pocieknie troche cieczy chłodzącej.

Rozłączyć je będzie trochę ciężko gdyż ruchy na boki są minimalne, lepiej jest za to  ruszać nią przód tył, a więc jedna ręką, palcami lapiemy za rurke drugą za nagrzewnice  i ruszając nagrzewnicą na wszystkie strony staramy sie wyciągnąć ją  z otworu nagrzewnicy (ja zaczołem od dolnej )  

Trochę się pomęczyłem i już myslałem że nie dam rady ale w złości i nerwach jakoś udało mi się rozłączyć oba elementy

20181214_112721_010.thumb.jpg.0eafb2c7dcb93f0122d581846f3253f0.jpg

20181214_112737.thumb.jpg.fff909c78c9a9c3c767c699020ed46cb.jpg

Wyjęcie samej nagrzewnicy nie stanowilo już wiekszego problemu, wystarczyło ja delikatnie wyciągnąć bez użycia wiekszej siły, można by powiedzieć że siedzi w swoim gnieździe luźno. Trzeba tylko uważać na dwa czujniki przy pedałach

Oto co  wyciągnołem...

20181214_114249.thumb.jpg.bdbf3303fb3625c7dcd71293bae5ec32.jpg20181214_114256.thumb.jpg.61216211953ae3d3e5cc81e28e2ded1c.jpg20181214_114307.thumb.jpg.300a73e4b8b603617f3bd89e2f71028f.jpg20181214_114312.thumb.jpg.3adde73da47928d685a4fc1d9a6f294e.jpg20181214_114321.thumb.jpg.55eed3c36956b3efb94d1c277290759f.jpg

Nową nagrzewnice wkłada się dosłownie w kilka sekund i nie ma z tym żadnych problemów. Jedyny jaki się pojawił to  przy zakładaniu opasek, ciężko bylo mi  dobrze złączyć oba elementy górnej rurki i nagrzewnicy  i założyć opaskę na obydwa kołnierze gdyż ciężko bylo  dopchać docisnąć je do  siebie zeby oba kolnierze znalazły się w środku opaski. Po dłuższej walce wkońcu się udało :)

Co do nowej nagrzewnicy  to wsadziłem nagrzewnicę firmy THERMOTEC zakupioną w sklepie Intercars cena normalna to  jakieś 117 zł o ile dobrze pamiętam (ja miałem po zniżkach kolegi pracującego  w sklepie) 

I tu  muszę powiedzieć że przy zakupie nagrzewnicy zwróćcie uwagę na to  czy w zestawie w pudelku sa załaczone uszczelki. U mnie niestety ich  nie było i musiałem przeczyścić i przełożyć uszczelki ze starej. W moim pudelku znajdowała się tylko nagrzewnica i dlugi pasek z gąbki na taśmie samoprzylepnej.

Po założeniu nowej nagrzewnicy i podłączeniu węży do krućców pod maska, dolalem do ukladu  wody  demineralizowanej, podłaczylem wszystkie wczesniej odłączone wtyczki,  wsadzilem aku  i odpalilem auto.

Oczywiście nie zakładałem jeszcze oslony nagrzewnicy ani tej pod kierownice bo  chcialem zaobserwowac czy nie bedzie żadnych wycieków.

Cała robota została nagrodzona Ciepłym powietrzem z kratek nawiewu juz po lekko ponad 10 min. A im dłużej silnik pracował tym bardziej w samochodzie robiło się i robi nadal jak w saunie ;D gorące powietrze czuć az na policzkach a przy zbliżeniu dłoni do kratek nawiewu lub położeniu na nich palcy po chwili PARZY!!!! :D

W momencie kiedy auto popracowało i stwierdziłem że nie ma żadnej nieszczelności i wycieków złożylem wszystko do  końca a więc osłone nagrzewnicy i osłonę pod kierownice. 

Cała operacja zajeła mi trochę czasu, samo dostanie sie do nagrzewnicy to tak na spokojnie bez pospiechu i żeby wszystko zapamiętać co gdzie jak, zajeło mi jakąś godzinke łacznie z wyjęciem aku i sciągnięciem węży z ķrućców. 

Cala wymiana odbyła sie na dworze a wiec w tych warunkach  trochę przemarzłem ale się opłacało.

Na następny dzień zrobilem płukanke calego układu  dolewając do zbiorniczka płynu wyrównawczego puszke 300 ml środka do czyszczenia i płukania układu firmy Liqui moly.

Pojeździłem tak z godzinkę i spuściłem  płyn, nastepnie odczekałem aż ostygnie silnik i zalałem układ czystą demineralizowaną wodą i dałem autku trochę popracować i zaliczyłem krótką przejażdzkę po czym  wrócilem, zlalem wodę i ponownie odczekalem aż silnik przestygnie by zalać układ już docelowo cieczą chłodzącą G12+

Do odpowietrzenia układu pomocny był kolega, można powiedzieć że odpowietrzyliśmy go na zimnym i wyłączonym silniku,  a mianowicie odłączyliśmy gorny wąż powrotny od nagrzewnicy i zaczeliśmy wlewać ciecz do  zbiorniczka wyrównawczego naciskając pulsacyjnie weże by ciecz rozeszła sie po całym układzie. 

Ciecz wlewalismy do momentu az z rurki powrotnej od nagrzewnicy zaczol wyciekać plyn, troche go  przelalismy przez nagrzewnice, nasunelismy waż tak aby  otwór w nim do odpowietrzania był odsloniety i dalej szybko i pulsacyjnie naciskajac wąz naciskalem go tak dlugo az z dziurki od odpowietrzania zaczela tryskać ciecz a w zbiorniku wyrownawczym  nie pokazywaly sie juz bable powietrza po naciśnieciu, dolewajac oczywiscie caly czas plyn. Wkońcu w odpowiednim momencie nacisnolem wąz i przytrzymalem go  zeby nie zassalo powietrza a kolega w odpowiednim momencie jak polecial plyn zamknol układ odpowietrzania nasowajac waz do konca na kruciec. Nastepnie opaska, zamkniecie zbiorniczka wyrownawczego i wszystko hula ;D 

Pojezdzilismy wczoraj troche, zrobilismy jakies 50 km sprawdzilem stan plynu i byl idealnie miedzy min. A max.

Dzisiaj rano droga do roboty 34 km, dojechalem, sprawdzilem plyn  i dalej jest miedzy min a max tak ze nie trzeba nic dolewac do ukladu i jak widać wyciekow i nieszczelności tez nie ma :D

NO I OGRZEWANIE DZIAŁA IDEALNIE !!!!!!!!!!  ;D ;D 

 

Do wymiany nagrzewnicy użyłem:

nasadki nr. 8 (oslona pod kierownicą)

nasadka nr.6 (osłona nagrzewnicy)

kluczyk 10  do  klemy 

plaski srubokret do podważenia weża nagrzewnicy pod maska

Klucz imbusowy do opasek przy nagrzewnicy, ale nie pamietam rozmiaru, napewno jeden z mniejszych.

I o to KONIEC calej tej  historii z problemem ogrzewania 😉

Być może i dało by radę zrobić to jakoś szybciej  tego nie wiem, ja zrobiłem to tak jak opisalem, moze wolno, ale najważniejsze że dobrze i wszystko działa 😉

Mam nadzieje że mój skromny opis całej operacji wymiany nagrzewnicy ( oraz Cieczy ) i trudu jaki w to  włożylem  przyda sie innym użytkownikom :)

A więc Panowie kończę już ten temat i czekam na wasze odpowiedzi i komentarze i widzimy się w innych  tematach  gdyż problemy były, są i  na pewno  długo  jeszcze będą 😜

a więc nie zostaje mi nic innego  jak tylko  życzyć wam tego  aby w waszych a4 b6 nagrzewnica byla tak samo łatwo dostepna i by jeszcze latwiej dzieki temu  tematowi wam sie je wymienialo 😉

                    The End

Edytowane przez Bolo32
  • Polubienie 1
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania