Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 A4 B6 1.8T BEX PO REMONCIE

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Witam

jak zwykle mam problem z dopasowaniem działu więc piszę tutaj. najwyżej dostanę po uszach. prośba o przeniesienie wg. uznania moderatorów/adminów.

Mam pytania dotyczące silnika 1.8T BEX. od niedawna jestem zainteresowany aukcją:

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-a4-1-8t-bex-bixenon-sline-prywatnie-2004-ID6BHWE5.html#1e02aa9880

auto znalazłem przez forum a4klub całkiem przypadkiem. Facet wykonał szereg ważnych napraw w aucie, a w tym remont silnika ponieważ po kupnie zapaliła się kontrolka oleju, a że był w trasie to zaryzykował jechać dalej więc o skutkach takiej jazdy nie muszę mówić. Mówi szczerze apropo poboru oleju. po remoncie przejechał 50 tyś na PB+LPG dolewa 1L oleju na 10 tyś km. czy to jest normalne po tak dużym remoncie ?

auto wygląda na mega zadbane i doinwestowane. jestem w stanie wyłożyć taką kasę na 15 latka tylko nurtuje mnie właśnie myśl odnośnie tego silnika. nie ukrywam, ze auto pojeździ w tym roku trochę po Europie więc nie chciałbym się mocno zawieść. z ostatniego 1.8T AVJ byłem bardzo zadowolony, ale na 10 tyś km dolałem znikomą ilość oleju pomimo że silnik obsmarowany był nagarem a przebieg skręcony lekko o 100 tyś.

oglądałem dzisiaj 2.4 V6 w dobrym stanie jednak nie wiem czy ten motor nie jest za bardzo toporny. w trasie na pewno kultura pracy jest nieoceniona ale szukam czegoś miasto/trasa i wydaje mi się że powrót do 1.8T byłby lepszym rozwiązaniem

Proszę o jakąś trzeźwą radę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Odnośnie 1.8 T zależy jak trafisz silnik ma swoję bolączki o czym przekonałem sie osobiście ze względu  na panującą tam temperature  oleju bierze znikome ilości a jeśli bierze  dużo to przez turbo lub uszczelniacze na zaworach 

Natomiast co do gazu dobrze znosi  gaz o ile jest dobrze wystrojony  każda nieszczelność w tym silniku oznacza spadek mocy  

ja przez 30 tyś zrobiłęm tak uszczelka pod głowicą choć nowa głowica miałą 50 tyś przebiegu,popękało żeliwo w turbinie   rozrząd , termostat krucce wody  jeśli masz jakieś pytania to pisz 

Silnik 2.4  jest typowy do przemieszczania się demon mocy to nie jest plus tego że rozrzad jest  na pasku z przodu a nie jak w a6c6 z tyłu silnika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Bierz 1.8 t Będziesz zadowolony . Jeszcze Bex to już malinka.  ( o ile nie zajeżdżony )

Tak  ogólnie silnik rozwojowy jeśli chcesz podnosić moc .  

A pilnować oliwy i przeglądów trzeba w każdym , zresztą miałeś już 1.8t to dużo wiesz .😊

Edytowane przez jacek70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Wcale ten Bex nie jest taki super lepiej kupić zwykłego 163 kuce z gazem albo wrzucić samemu gaz i tak samo się pośmiga, Bexy są już wylatane a każdy się tym podnieca


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

oczywiście, że są wylatane. kupując auto z 190 km masz ochotę depnąć. tutaj był remont silnika i to dosyć konkretny. cena jest spora a nie chcę wrzucić ponownie 4k w remont bo bym się zapłakał :) 2.4 jest wysokoobrotowy, zaletą jego jest też to, że te fury są mało wyjeżdżone. to raczej nie był często wybierany silnik. mam teraz rozkminę niemałą :)

dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Musisz pamiętać że gość już przejechał po remoncie 50 tyś czy przypadkiem nie sprzedaje bo coś zaczyna się dziać i jest tak wladi napisał ciężko znaleźć w dobrym stanie bex silnik od początku jest wysilony. Tak samo jak w s3 8l czy audi tt  jest wiele z nimi problemów przy tej mocy szczególnie głowice 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Właśnie tego samego się obawiam. Ten motor to ryzyko. Przeczytałem o remoncie silnika i się podjaralem bo dobrze zrobiony remont to druga młodość dla auta no alw ten pobór oleju na 5w50 nie kest normalny.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

No jak na silnik po remoncie to normalne to nie jest. 

Może faktycznie  2.4 będzie lepszym rozwiązaniem ?    

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Na pewno tańszym i bezpieczniekszym tylko szkoda że oprocz 4x szyb w pradzie i foteli pol skóry nie ma nic wiecej 😞

No cóż  czas pokaże. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

@Bongod sprzedaje swoje 1.8t   +++    😊     Może się dogadacie.?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bongod

Sprzedało sie w 2 dni ;)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

no nic. Dzięki za parę słów wszystkim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania