Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Błąd limit ciśnienia doładowania + dławienie

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Dżem dobry w niedzielę. 3 tygodnie od zakupu a już coś zwęszyłem w mojej niuńce. Zakup świeży to zawsze się coś znajdzie. Zacznijmy od początku

Po zakupie auta już wracając 400 km z bielsko-białej miałem wrażenie, że przy przyspieszaniu auto delikatnie 'buja' - 'dławi' bez względu na zakres obrotów. podczas przyspieszania. Delikatnie.

olałem temat, żeby nie wyjść na samochodowego hipochondryka, aż do dzisiaj rano. pojechałem sobie na targówek po zakupy do ogrodniczego. wracając złapałem się z jakąś BMW.zadowolony z rezultatu zwolniłem. po 5 min jazdy chciałem wyprzedzić auto ale nagle moje 1.8T 190 KM zamieniło się w 100 km. 0 przyspieszenia. dojechałem do galerii. zgasiłem motor. zapaliłem po chwili i objawy ustąpiły. znów się zbierał. podłączyłem się pod VAG i wyskoczył błąd:

Błąd 16618 - osiągnięto limit ciśnienia doładowania.

od razu skasowałem błędy i zabrałem się do robienia logów. zanim wrzucę link z logami powiem co zostało zrobione. wymieniłem świece na nowe dedykowane NGK PFR. wyczyściłem ładnie przepustnicę. Poprzedni właściciel mówił, że waliło mu olejem przy odmie i innych przewodach ale to zrobił nie wiem czy czyścił, ale mówił, że zrobił. widać że niektóre przewody są mocno zaolejone i coś kiedyś z nich leciało, ale zostawił ten osad bez mycia silnika. ufam mu bo facet mocno zaangażowany w auto, pasjonat i forumowicz. Turbo regenerowane 50 tysięcy km temu. nie wiem czy to mało czy dużo, ale jak ktoś dbał to powinien być dla niej pikuś. w każdym razie słychać ją na 10% podczas przyspieszania. 

Po zrobieniu logów błędy nie powróciły jak na razie. pewnie odpalą się za parę dni jak trochę pojeżdżę. Dodam że słychać jeszcze coś na rozgrzanym silniku z okolic. Obstawiam szklanki. film dodam później. Poproszę o pomoc 

a teraz do rzeczy - LOGI -:

statyczne PB:

http://vaglogi.pl/log-001_003_tHacD.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_QLVOZhX.html

dynamiczne PB:

http://vaglogi.pl/log-002_033_WJo9J6.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_69GwEQb.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_PZBRGCN.html

LPG DYNAMICZNY:

http://vaglogi.pl/log-002_033_b7RR52.html

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Skoro wpada w tryb awaryjny czyli n75 nie jest wstanie zbić ciśnienia i od n75 bym zaczął  

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
3 godziny temu, goldi napisał:

Skoro wpada w tryb awaryjny czyli n75 nie jest wstanie zbić ciśnienia i od n75 bym zaczął  

No to zaczynamy Panie goldi :) zaczytalem się  w internecie że może to być też kwestia zabrudzonego turbo a dokładniej lopatek które prez ten syf zaniedbuja swoja docelowa geometrie. Dam znać jak postępy  dzięki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

W 1.8 T  nie ma zmiennej geometrii łopatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

a logi jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

 Dobra. znalazłem dzisiaj troszkę czasu. widzę, że dostęp do zaworku n75 jest dosyć łatwy. Panowie, jak sprawdzić ten zawór ? zasada działania podobna jak w każdym zaworze ? z jednej strony puszcza powietrze a w drugą stronę nie ? 🙄widzę, że jest podpięty do kostki więc pewnie dostaje sygnał dlatego nie wiem czy można sprawdzić jego działanie. chciałbym sprawdzić czy działa poprawnie. jeśli nie to nie jest to jakiś drogi temat więc nawet odpuścił bym jego czyszczenie, a po prostu wkleił nowy. są jakieś lepsze i gorsze ? na allegro śmiech na sali nowa za 50 zł..

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

podłącz go na  krótko i zobacz czy cyka a logi mógłbyś zrobić normalne a nie wykresy oczywiscie skasuj wcześniej błedy i logi na pb  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Przed każdym logiem kasowlem błędy nawet jak ich nie było. Logi przerzuce na normalna strone i edytuje. Zaworek za 65 zł zamówiony jutro odbieram i podmienie. Zobaczymy jaki będzie rezultat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dzisiaj dobrałem się do n75. chciałem go wymontować w celu wyczyszczenia, ale pękł mi od strony tego plastiku, który wchodzi w środek zaworu. materiał był mocno zużyty. jutro jadę do ASO po nowy zawór. wąż, który leci z prawej strony zaworka jest mocno spuchnięty. wygląda na zużyty i tak pomyślałem, że może wymienię wszystkie 3 węże, które wychodzą z tego zaworka. nic nie zaszkodzi, a i tak jadę do aso. zna ktoś może kody tych wężyków ? auto obecnie unieruchomione. chciałbym jutro wszystko złożyć do kupy. Logi wieczorem zamieniam na normalną stronę.

LOGI POPRAWIONE ! WRZUCONE NA VAGLOG.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dzwoniłem do ASO ale w Polsce nie mają tego zawora 😕 w intercars.  jest ori za 280 zł. Pytanie czy czekać na ten z ASO czy ten z carsu ori też będzie spoko? Mówią że to oryginalny wolkswagen/Audi. Wężyk to muszę sam dokupić bo też nigdzie nie mają 😮

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

na allegro nie masz oryginału 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Godzinę temu, goldi napisał:

na allegro nie masz oryginału 

Nie kupilem w koncu tego szajsu na podmiane z allegro za 65zl tylko ori w intercars za 280zl. Nie chce śmietnika mieć  w tym aucie. Zaworek kupiony.  Dzisiaj wymiana. Można zamknąć temat bo już raczej wszystko zostało powiedziane.  Dzieki goldi Za podpowiedzi. 

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ale nie napisałeś czy jest już ok po wymianie zaworka ktoś jak bedzie miał podobny problem żeby wiedział 

  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

w sumie gdyby nie Ty to pisałbym do siebie. logi są. nikt nie ma zbytnio czasu żeby ocenić. dlatego mówię, aby zamknąć. oczywiście podzielę się rezultatami. właśnie zabieram się do wymiany tylko niechaj się trochę schłodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Nie nikt nie ma czasu . Ja na ten przykład  mam czas ale nic niepokojącego nie zauważyłem.  

Turbo dmucha ,przepływ w normie. Pozostaje jak goldi napisał wiec nie powtarzam i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
23 minuty temu, jacek70 napisał:

Nie nikt nie ma czasu . Ja na ten przykład  mam czas ale nic niepokojącego nie zauważyłem.  

Turbo dmucha ,przepływ w normie. Pozostaje jak goldi napisał wiec nie powtarzam i tyle.

wiedziałem, że kogoś ruszy :D cieszę się, że inne podzespoły w normie. zaworek właśnie wymieniony. przewody zostały. wyglądają na szczelne. naświetliłem kanały przewodów i nie widziałem żadnych śladów brudu czy wyrobionego materiału więc stwierdziłem, żeby lepiej zostały ori. jutro podepnę kompa usunę błędy i wyjadę na trasę sprawdzić czy problem leżał w zaworku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Malina. zaworek podmieniony. dzisiaj rano skasowałem błędy, auto płynnie zbiera się w całym zakresie obrotów :)

co więcej w tym samym czasie miałem problem z gazem. Mianowicie podczas pracy na biegu jałowym po przełączeniu się na gaz auto szarpnęło i gasło. dzisiaj przerzuciło na gaz i nic nie poczułem. także dla potomnych. Niesprawny zawór N75 również jest odczuwalny na gazie ! obserwujemy dalej. za parę dni podłączę kompa zobaczyć czy dalej pojawia się błąd n75 ale już wszystko powinno być w porządku bo różnica jest bardzo odczuwalna.

Goldi dla Ciebie puchar burmistrza.

 

Edytowane przez TomOskroba
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania