Skocz do zawartości
TomOskroba

Opiłki w smoku i misce

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Cześć.

Jestem świeżo po czyszczeniu smoka. Niestety okazalo się że w misce i smoku bylo sporo opiłków. Dość grubych. Samego syfu było mało z racji tego że 50 tkm była robiona Góra silnika. Honowanie, zawory, nowe prowadnice planowanie głowicy itp. Z dołu więc dać że z 4 tłoków 2 już były wymieniane. Nie mam żadnych objawów po za tym że 1 na 100 razy po odpaleniu auta prez 10 sek delikatnie stuka. Potem cisza w eterze. Czy to możliwe że te opiłki są pozostalosciami po remoncie który był tak dawno? Teoretycznie jeżeli od czasu remontu do dzisiaj smok wraz z miska nie był czyszczony to mogły te opiłki się dostac? Jeżeli będzie trzeba wymienić panewki to to zrobię, ale jak się domyślacie nie uśmiecha mi się to.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ktoś coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Siemasz .

Trudno powiedzieć  czy te opiłki to pozostałość po remoncie ,a czy coś innego się przytrafiło.

Najlepiej by odpowiedział mechanik który to robił.

Sprawdź z ciekawości  kompresję  oraz  obserwuj oliwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
15 minut temu, jacek70 napisał:

Siemasz .

Trudno powiedzieć  czy te opiłki to pozostałość po remoncie ,a czy coś innego się przytrafiło.

Najlepiej by odpowiedział mechanik który to robił.

Sprawdź z ciekawości  kompresję  oraz  obserwuj oliwę.

Tak sobie pomyślałem, że chyba trzeba do nich po prostu zajrzeć. Wydatek drogi nie jest a może zapobiec kompletnemu remontowi. 

Generalnie wk****l mnie mechanik który to robil bo dostalem pełną fotorelacje z czyszczenia smoka i michy przed i po ale skoro micha była zdjęta to sprawdzenie panewek zajmuje 30 min.. No ale to już zostało wypomniane. Może ktoś wie jakiej firmy panewki najlepiej pcjacrdo 1.8t? 

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dodam jeszcze że po czyszczeniu smoka i michy,  silnik po nocnym postoju po odpaleniu pracuje dużo lepiej niż przed czyszczeniem. Totalnie nic nie słychać. Pracuje cicho i równo.  Jakby nie był na ssaniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Tak naprawdę to już są temperatury mocno dodatnie więc się nie dziw że obroty nie oda do góry po odpaleniu chyba że by postał kilka dni


iPhone wladiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

No w sumie racja. Generalnie zrobię tw panewki. Czysto profilaktycznie. Nawet jeśli po rozkreceniu okaże się że są spoko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

To na pewno nie beda pozostalosci po remoncie silnika te opilki zlecialy by razem z olejem wg mnie przy wymianie. Zajrzyj do panewek korbowodowych moze mechanik paproch zalozyl nowe do walu porysowanego i takie rzeczy sie dzieja.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
W dniu 12.05.2019 o 16:58, uszol napisał:

To na pewno nie beda pozostalosci po remoncie silnika te opilki zlecialy by razem z olejem wg mnie przy wymianie. Zajrzyj do panewek korbowodowych moze mechanik paproch zalozyl nowe do walu porysowanego i takie rzeczy sie dzieja.

 

tak zrobię. niestety dopiero w przyszłym tygodniu. samochód teraz poczebny. szykuję się na szlif i nowe grubsze panewy, a potem na święty spokój..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

No to caly silnik do rozbiorki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
18 godzin temu, uszol napisał:

No to caly silnik do rozbiorki

jak wał to tak. zobaczymy. najpierw miska i panewy korbowodowe. zobaczymy co tam w trawie piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Czyli kolejny  remont . Góra już jest ,teraz dół .  Działaj i dawaj znaka.

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba


3 Znalezione:  
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
        P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
 

Panowie. zapomniałem, że mam Vaga i on czasami może pomóc !:mysli5:

wyskoczyły 3 błędy, które po dwóch skasowaniach powracają. pierwszy wiadomo czego dotyczy. jednak drugi dotyczy z tego co wyczytałem nastawnika/napinacza/łańcucha !

tak pomyślałem, że te opiłki generuje łańcuch, który ociera o obudowę ? skoro się rozciągnął to bardzo możliwe. po dłuższej jeździe silnik pracuje trochę dieselkowato. mogę wrzucić jutro film. jednak ciężko jest stwierdzić z jakiej okolicy dochodzi dźwięk. może ten błąd 16395 - coś wam mówi ? 

17544 nie wiem zbytnio czego dotyczy. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

jakby się rozciągnał  było by rano słychać przy odpaleniu a jakie wartości masz w gr 93 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
jakby się rozciągnał  było by rano słychać przy odpaleniu a jakie wartości masz w gr 93 
Słychać go dosyć mocno przez 2 sek. Niby dopuszczalne ale czasami ten łańcuch słychać mocniej. Rano przez te 2 sek jest bardzo głośno. Ale nic się nie skarzylem wcześniej bo tłumaczyłem sobie to tylko tym chwilowym 2-sekundowym hałasem. Wartości podam jutro. Podać na biegu jałowym?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Skoro go słychać  to nie ma bata masz do wymiany napinacz z łańcuchem ,a opiłki  nie wykluczone że pochodzą  z  pokrywy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Skoro go słychać  to nie ma bata masz do wymiany napinacz z łańcuchem ,a opiłki  nie wykluczone że pochodzą  z  pokrywy .
Jutro rano dam wartości z bloku pomiarowego o którym wspomniał goldi i nagram film po nocnym odpaleniu jak słychać napinacz z łańcuszkiem. Tak dla wszelkiej pewności. Dzięki

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Zawsze  w ramach kontroli możesz zdjąć pokrywę i zobaczyć  jak łańcuch obgryzł  metal .😲

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Według mnie nie powinno być wogle go rano słychać przynajmniej ja tak mam w jednym czy w drugim audi z tym samym silnikiem  .Inaczej jest jak są temperatury ujemne na zewnątrz to za czym olej gęsty dostanie się na górę to może być przez dwie sekundy go słychać  .Zobaczymy wartość gr 93 na biegu jałowym 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dzisiaj odpaliłem na zimnym i było wyjątkowo cicho. Nagrałem krótkie 2 filmy z pracy na zimnym po odpaleniu i po 40 min jazdy na cieplym. Wiem że jakości tych filmików nie są super hd, ale może coś się uda wywnioskować. Zwłaszcza na cieplym. Co bloku pomiarowego 093 nak go robić? Na cieplym/zimnym? Dynamiczny /statyczny? Nie bardzo mogę znaleźć dokładnego info. Poniżej dwa filmiki z dzisiejszego dnia.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

https://www20.zippyshare.com/v/AHoc7gbx/file.html

https://www20.zippyshare.com/v/8GYJVyLg/file.html

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

log statyczny bieg jałowy gr 93 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

wrzucam log statyczny grupy 093:

http://vaglogi.pl/log-093_K874299.html

zrobiłem go przed skasowaniem błędów. wartość CF (nie wiem co oznacza) jak widać przez cały czas -2.0. Po skasowaniu błęów chwilowo było na jałowym 0. przejechałem się 400 metrów. zgasiłem auto. odpaliłem ponownie. podpiąłem VAG i wyskoczyło -1.0 CF.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Prawidłowa wartość to jak pewnie wiesz to 0 niby każda odchylka to źle ustawienie wałków względem rozrządu  Ale ja bym się tym nie przejmował umnie jest w gr 93 wartość-13 i nic się nie dzieje już z około 20 tyś przejechałem.  Niestety nie ja wymienialem rozrząd i uszczelkę pod głowicą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
3 godziny temu, goldi napisał:

Prawidłowa wartość to jak pewnie wiesz to 0 niby każda odchylka to źle ustawienie wałków względem rozrządu  Ale ja bym się tym nie przejmował umnie jest w gr 93 wartość-13 i nic się nie dzieje już z około 20 tyś przejechałem.  Niestety nie ja wymienialem rozrząd i uszczelkę pod głowicą 

rozumiem. mimo wszystko silniczek teraz się chłodzi. zaraz wywalam pokrywę zaworów i sprawdzę czy napinacz i łańcuch kwalifikują się do wymiany posiłkując się tematem ,,kompedium wiedzy na temat napinacza i łańcucha'' pisanego przez @uszol i czy przypadkiem łańcuch nie zdarł trochę pokrywy co by wyjaśniało te opiłki choć niektóre były zbyt grube, żeby spaść z pokrywy. w każdym razie 300 tyś najechane a napinacz i łańcuch na pewno jeszcze ori z 2004

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Okej. Dzisiaj ściągnąłem pokrywę zaworow. Są ślady otarcia łańcucha. Mogły jakieś tam opiłki drobne generować i takie były ale pośród tej drobiny było też kilka grubych które na pewno z tej pokrywy nie spadły więc dalej podejrzane są panewy. Najgorszy jest ten zbieg okoliczności że reraz auto mocno mi potrzebne jest i dziennie robię 50-60km.. Wstawiam filmik z ugiecia napinacza i zdjęcie pokrywy.

https://www5.zippyshare.com/v/GCaAeGkY/file.html63d996510a2f61caea3372aa0b75c5d9.jpg539f5fe255f61024fcb045c6fde96844.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania