Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Ciężko Pali Gdy Ciepłe Dni

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Mam problem właściwie odkąd kupiłem swoje A4. zostałem poinformowany o tym przez poprzedniego właściciela. myślałem, że to problem parownika LPG jednak nie, problem tkwi gdzie indziej.

mianowicie chodzi o to, że moje 1.8T ciężko pali. do tej pory zdarzało się to raz na 20 razy. jednak gdy jest ciepło tak jak dzisiaj to muszę długo kręcić (ok.5 sek) zanim odpali, a jak odpali to też nie wchodzi jakoś super na obroty tylko ledwo zaskakuje. potem już ok. równa praca i można jechać. dzieje się tak tylko po dłuższym postoju (8 godz +) potem już jest wszystko ok i pali od razu. mechanik mówił, że delikatnie mi się pocą gniazda wtryskiwaczy benzynowych bo zajrzał do nich sam z siebie, ale mówi, że to dopiero początki początków. ostatnio myślałem, że to pompa paliwa, ale teraz sam już nie wiem od czego zacząć. ostatnio podpinając VAGA wyskoczył mi błąd immobilaizera. podepnę się wieczorem i wkleję ten błąd o ile się pojawi bo do tej pory na 10 podpięć był tylko raz. 2 miesiące temu.

drugą sprawą jeżeli chodzi o wpływ gorących dni na auto jest problem z otwarciem klapy bagażnika. w takie dni jak ten słychać mechanizm ale klapa się nie otwiera. dopiero po kilku próbach (ok 3 min) klapa odpala do góry.

proszę o jakieś podpowiedzi.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Przyczyna ciężkiego palenia to może być spowodowana puszczającym reduktorem lub listwą LPG.

Jeśli by tak było to do komory spalania dostaje się gaz  i  robi się za bogata dawka paliwa .

Ta  dawka powoduje że układ jest zalewany i dlatego długo kręci zanim odpali.

Zrób taki test  zakręć  butle z gazem, upewnij się że niema gazu w układzie ( odkręć na chwilę wąż idący do listwy wtryskiwaczy LPG ) nie zapomnij go potem dokręcić 😆

I tak pozostawaw autko  najlepiej  na  całą noc .  Jeśli rano odpali od strzału to potwierdzi się  teza że reduktor  puszcza i jest do wymiany. 

Odnośnie klapy to coś obiło mi się że w zamku jest jakaś blaszka co jest powodem  złego otwierania klapy ale osobiście nie znam tematu.  Może ktoś zna ,przerabiał i się wypowie.

Sprawdź tą szczelność i daj znaka co i jak . Powo👍

 

Edytowane przez jacek70
  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

rano jak jest chłodno to odpala od strzału. w sumie 70% odpaleń jest z pierwszego strzału. musiałbym teraz śmigać tylko na benzynie, żeby znaleźć przyczynę. no cóż chyba będzie trzeba zacząć od tego.

blaszkę wy*******m bo zmieniłem całą blendę. wstawiłem tam swój drutex, który działa o wiele lepiej 😉 siłownik tryka jak trzeba, jednak w gorące dni po prostu klapa nie wstaje. dziwny temat :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Odnośnie zamka to nie wypowiem się ale z tym paleniem to może być różnie. Jednemu będzie palił po nocy super innemu ciężko . Czasem po dwóch godzinach postoju będzie długo kręcił. Zrób test o którym pisałem bo to nie dużo pracy a może się sporo wyjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Uszczelniacze na wtryskach zmień, druga akcja to może rozrusznik już kuleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Uszczelniacze - całkiem możliwe .

Rozrusznik raczej nie bo wtedy pora palenia ( czas postoju )  nie miała by znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Uszczelniacze na wtryskach zmień, druga akcja to może rozrusznik już kuleje.
Zmienię, a co do rozrusznikow to podobno są niezniszczalne. Rozrusznik kręci jak trzeba. Zrobię test z gazem na początek, a potem się zobaczy co dalej.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Tak jeszcze zalytam      Świece dawno wymieniałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Tak jeszcze zalytam      Świece dawno wymieniałeś ?
2 miesiące temu na nominalne. Aku też w formie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
10 minut temu, TomOskroba napisał:

na nominalne.

Czyli NGK PFR6Q jak dobrze rozumiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
2 godziny temu, jacek70 napisał:

Czyli NGK PFR6Q jak dobrze rozumiem ?

tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS 
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G01 0003
           Software Coding: 0011511
            Work Shop Code: WSC 12345
3 Znalezione:  
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
 

 

takie o to błędy mam odkąd kupiłem auto. ostatni wiadomo.kat/sonda. do wywalenia

drugi to chyba uboga mieszanka i tu też widzę, że trzeba zacząć węszyć

a pierwszy ? start zablokowany przez immo. tyle wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

butla zakręcona. Od wczoraj śmigam na benzynie. listwy wtryskowej nie odkręcałem. zaraz to zrobię na chwilkę.

jak na razie auto długo nie kręci. wczoraj zrobiłem porządek z blendą i otwieraniem klapy. jak na razie stoi na słońcu i otwiera się bez zarzutu. wywaliłem te blaszki i sam podłubałem. zobaczymy czy to się sprawdzi.  na benzynie mam zamiar trochę jeszcze pofruwać, sprawdzić czy błąd mieszanki dalej wyskakuje i czy z odpalaniem nie ma problemu.

wczoraj wszystkie drzwi w aucie otwarte. światło w środku zapalone i tak przez 4 h. w końcu akumulator się poddał i całą noc był prostowniczek 😮

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

EDIT: niestety klapa się nagrzała i nie chce się otworzyć. po każdej ponownej próbie przyciśnięcia siłownik pracuje co raz słabiej aż w końcu w ogóle go nie słychać więc chyba po prostu jest on do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Zapomniałem jeszcze dodać zdjęcia z wczoraj. To jest ten wąż co wchodzi do turbo. Spocony. Świeży. Co moze byc nie tak? Sam wąż czy jakiś oring tam jest? 3d9b10bf6bfb3fb2ab939afbe12c9618.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Wszystko wskazuje na to że reduktor puszcza jak podejrzewałem.😆

Odnośnie tego węża to on trzyma na stożek . może jest niedokręcony ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
W dniu 1.06.2019 o 17:59, jacek70 napisał:

Wszystko wskazuje na to że reduktor puszcza jak podejrzewałem.😆

Odnośnie tego węża to on trzyma na stożek . może jest niedokręcony ? 

sprawdzę ten wąż. co do reduktora to jeszcze pojeżdżę na benzynie bo wczoraj wyskoczyły 2 błędy odnośnie nieszczelności. jak na benz wyskoczą drugi raz to trzeba zacząć szukać 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Szukaj  i daj znaka.

Podaj numery tych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ok. aktualizacja. wymieniłem dwa węże. oba z ASO. pierwszy to ten od DV który znajduje się po lewej stronie, a drugi to ten który wchodzi w z przedłużenia DV (stalowej rury).

cały czas jeżdżę na benzynie. Problem odpalenia auta to musi być w 99% reduktor bo specjalnie stał w słońcu cały dzień. odpalam za każdym razem i od razu zaskakuje. jednak został błąd

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

tamten od nieszczelności na razie nie wyskoczył. ten powyżej wyskoczył 2x na benzynie więc problem nieszczelności gazu odpada. po usunięciu błędu na włączonym silniku/jałowym. autem zaczyna telepać. uspokaja się dopiero po drugim odpaleniu kiedy prawdopodobnie wchodzi w tryb awaryjny. No i jestem w kropce bo nie wiem co to może być. nieszczelności raczej już nie ma żadnej. przetrzepałem wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Ten błąd mówi o ubogiej mieszance paliwa . to jaz a dwa to raz jeszcze sprawdź szczelność dolotu . 

Sprawdź też ten zaworek jednokierunkowy co jest w trójniku odmy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Ten błąd mówi o ubogiej mieszance paliwa . to jaz a dwa to raz jeszcze sprawdź szczelność dolotu . 
Sprawdź też ten zaworek jednokierunkowy co jest w trójniku odmy .
Hmm chodzi o eżektor?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie ezektor zaworek jedno kierunkowy który masz w trójniku pod kolektorem ssącym koloru zielonego ,on ma za zadanie puszczać w jedną stronę 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Takie coś

9gqb3ll3.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Takie coś
9gqb3ll3.png
Haha Panie kolego właśnie odgrzebywalem stary temat z 2017 w którym to rozstrzasaliamy podobny problem i również padło na ten zaworek. Tylko wtedy takimi błędami nie sypalo. Były inne. Wiem że byl niesprawny i po jego wymianie samochód nie pracował na cieplym jak diesel. W każdym razie dużo mniej. I tak samo jak teraz wtedy radziłes to samo :D
W takim wypadku trzeba zwalac kolektor i obejrzeć sobie wszystkie węże i zaworki. Na wszelki wypadek pozamawiam z aso żeby były w jednym punkciendo odbioru. Numery części są jeszcze w poprzednim temacie
Jutro auto wjeżdża na rozrządy więc pewnie w weekend pobawię się z autem. Dam znać co wyszło!

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Do wymiany tego zaworka nie musisz zwalać kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania