Skocz do zawartości
Rising

A4 B7 2.0 TDI BPW 103kW / 140 KM bierze olej

Rekomendowane odpowiedzi

Rising

Witam, nie bede sie rozwodzic nad tematem, mam szybkie pytania do Was, bardziej obeznanych gdyz ja w mechanice jestem laikiem. 

2.0 TDI BPW 140 KM. Bierze olej. Z wyliczen wychodzi, ze nie sa to kosmiczne ilosci jeszcze bo jakies 300-400ml/1000km (raz dolewalem nie wiem ile i raz resetowalem licznik przed trasa, wiec ciezko mi dokladnie przeliczyc na chwile obecna). 

 W kazdym razie do sedna. Auto po odpaleniu przy pracy na biegu jalowym, lub tez na zimnym silniku przy ruszaniu kopci na niebiesko i daje charakterystyczny smrod palonego oleju. Podczas jazdy nie dymi w sposob zauwazalny w lusterkach, na rozgrzanym silniku tez dymi mniej po uruchomieniu silnika. 

 

W aucie byla swiezo robiona masa rzeczy, i eliminowane inne problemy. Tymczasem po wymianie pokrywy zaworow na nowa (ze wzgledu na uszkodzona odme) mechanik zauwazyl, ze auto kopci na niebiesko po odpaleniu. 

 

 

I teraz moje pytania:

1. Pierwszy strzal mechanika to uszczelniacze zaworowe - zakladam, ze moze tak byc?

2. Co jeszcze moze byc przyczyna spalania oleju w nadmiernej ilosci? Dolewanie oleju pomiedzy wymianami kojarzy mi sie z autami nie nadajacymi sie do uzytku i ogolnie nie chce aby auto mi kopcilo i smierdzialo przy odpalaniu. Wiec jakie jeszcze moga byc przyczyny? Dodam, ze auto nie dymi na zaden inny kolor, ani nie kopci w sposob odczuwalny/zauwazalny podczas jazdy. 

3. Czy sa jakies sposoby zdiagnozowania na 100% problemu, bo wymienianie po kolei czesci w stylu "aa najpierw to, aaa jednak to nie to to wymienimy tamto" mi sie nie usmiecha, szczegolnie ze mowimy raczej o rozbieraniu silnika, wiec koszta beda spore. 

4. Auto ma problem z pompkami - na stronie Bosch Service przeczytalem, ze w przypadku uszkodzonych uszczelniaczy pompowtryskow rowniez do cylindrow moze dostawac sie olej, przez co mieszanka sie nie zgadza, wiec nie trzyma seryjnej mocy i bierze olej.  Z kolei gdzies na forum VAG widzialem wypowiedzi, ze gdyby uszczelniacze pompek byly niesprawne to byloby odwrotnie - ON by sie mieszal z olejem i by oleju przybywalo.  To w koncu jak to jest?

 

 

PS. Wybaczcie brak polskich znakow, zalalem klawiature woda i nie dziala do konca :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

A co bylo robione ? Turbo sprawdzałeś jak się ma ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rising

Turbo regenerowane rok temu, w jednej z najbardziej  chwalonych firm w rejonie. W aucie do tej pory zrobione z silnikowych rzeczy:

- uszczelniacz walu od strony skrzyni

- nowa pokrywa zaworow z odma

- usuniety uszkodzony DPF

- nowy komplet sprzegla wraz z dwumasa

- nowy przeplywomierz (przy starym ktos grzebal, mial nawiercone otwory)

 - nowe weze podcisnienia

 

Udalo mi sie wpasc do znajomego mechanika, problem polega na tym, ze on jest sam i ma na najblizsze 2 miesiace warsztat zapchany. Generalnie wg. niego sa 3 opcje:

 

1. Uszczelniacze zaworowe

2. Uszczelnienia turbosprezarki czyli turbo

3. Pierscienie olejowe

 

 

I stad moje pytanie, czy da sie jakos sprawdzic bez rozbierania polowy silnika czy to turbo sika? Bo szczerze to z tych 3 opcji to bylaby najlepsza - turbo jeszcze powinno miec gwarancje po regeneracji jakies 2 miesiace, wiec jak to szybko zdiagnozuje to lece do firmy co regenerowala i niech robia albo wymieniaja, poza tym turbo to osprzet - nawet jakbym mial kupic nowe, to kupuje, mechanik wklada, reguluje i jest okej, nie trzeba pol silnika zdejmowac. 

 

Od gory zagladajac jest generalnie sucho jak pieprz, ale mechanikiem nie jestem i nie wiem nawet gdzie mam patrzec. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

Na szybko to możesz wywalić filtr powietrza i masz dostęp do węży. Ściągnij ten co idzie do turbo od IC... zobaczysz odrazu czy jest olej w nich. Potem wsadź palce do muszli turbo i delikatnie ruszaj na boki i wzdłuż.. na boki może być delikatny luz a wzdłużnych nie powinien występować. Zrób odrazu zdjęcie wirnika. Da radę wsadzić tam tel i zrobić fotę. 

Aby sprawdzić czy to pierścienie to można by sprawdzić kompresje na cylindrach. 

 

  • Podziękowanie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rising

Super, dzieki za konkrety. Jutro mam wolne to jak nie bedzie lac deszcz jade na dzialke i bede dlubac. Z tego co rozumiem, delikatnie spocony moze byc, ale nie ma prawa tam leciec olej struzkami?

 

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania