Skocz do zawartości
TomOskroba

A4 B6 Kolejne błędy VAG

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Co człowiek chce pomodzić to się coś wyprawia, a myślałem, że wyszedłem na prostą.

pojawiły się kolejne błędy na vagu:

5 Znalezione: 17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal P1569 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

 

17977 i 16904 zostawiam bo pierwszy dotyczy tempomatu, który sam popsułem przy zmianie kiery 😛

drugi to standardowy błąd i trzeba wyłączyć sondę.

natomiast 17544 dotyczy problemu paliwa. wymieniona pompa na używaną młodszą z bexa od zaufanego gościa, który zmieniał na quattro. w zestawie zmieniony filtr paliwa z ASO. pompka i tak wyje przy przekręceniu zapłonu i delikatnie przy odpalaniu. dalej cisza. do sprawdzenia mam wtryski i gniaza. może tam coś puszcza..

dalej jest tylko gorzej.

16395 - z tego co wyczytałem to problem napinacza i łańcuszka. wymieniałem 2 tyś temu na komplet FEBI. do sprawdzenia mam jeszcze ciśnienie oleju. smok i miska czyszczona. czy ten błąd może się również pojawiać jak pompa już niedomaga ?

16683 - również czytałem, że chodzi o turbo. ktoś coś tam pisał o westgate, ale u mnie normalnie wstaje i się zbiera jak trzeba...

 

co do ogólnej kondycji motorka to odpala. na zimnym mam bardzo minimalnie odczuwalne nierówną pracę motorka. wskazówka od obortów nawet nie drgnie. dalej wszystko jest jak trzeba. śmiga jak ta lalka..

mimo wymiany łańcucha i napinaczza dalej 2 sek słychać rano łańcuch i na bank nie są to szklanki. tj. pisałem wyżej do sprawdzenia ciśnienie oleju.

na ciepłym idealnie. wszystko cacy.

 

ktoś ma jakieś sugestie ? 😞 a już polowałem na swap quattro ! 😞

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

jaką masz wartość w gr 93 synchronizacje wałków a drugie turbo nie ośiąga zadanego ciśnienia czyli szczelność dolotu ,popękane żeliwo lub kolektor  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
10 minut temu, goldi napisał:

jaką masz wartość w gr 93 synchronizacje wałków a drugie turbo nie ośiąga zadanego ciśnienia czyli szczelność dolotu ,popękane żeliwo lub kolektor  

zaraz podam wartość.. na ciepłym czy na zimnym czy obojętnie ?

czyli do sprawdzenia szczelność 😞

rozumiem czy lpg czy PB nie ma żadnego znaczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

lpg czy bp nie ma znaczenia  gr 93 może być na ciepłym 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
42 minuty temu, goldi napisał:

lpg czy bp nie ma znaczenia  gr 93 może być na ciepłym 

sprawdzałem grupę 93 ale ta miałem tylko obroty i obciążenie. na pewno to ta grupa pomiarowa ?

spędziłem trochę czasu przy motorku z butelką wody z płynem, wrzuciłem na PB i popsikałem na wtryski. słychać było ewidentnie zasysanie tego płynu.

wydaje mi się, że już się pocą wtryski i uszczelnienia gniazd. 

tym się zajmę jako nr.1 , ale to raczej dotyczy tylko błędu ubogiej mieszanki.

daj znać czy ta grupa jest ok czy ja coś pokręciłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

gr 93 ostanie pole .masz sprzet do sprawdzenia szczelności dolotu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

dzisiaj zobaczę to. niestety nie mam ale wtryski ewidentnie mają nieszczelność, a jaki to sprzęt ? 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

jak jaki sprzęt kompresor , zrobiona puszka z wentylem którą wkładasz w rurę od turbo  wyjmujesz odmę zaślepiasz otwór i pompujesz cisnienie w układ i psikasz wodą z mydłem   poszukaj są filmy na youtube . a jakiego kabla używasz że nie odczytuje ci wartości 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Odczytuje. Wczoraj bylem na lekkom kacu kolego i nie widziałem na oczy chyba. Wartość to 1.0CF

Więc chyba wszystko ok jeżeli chodzi  o synchronizacje wałków

Jutro trzeba ogarnąć wtryski i nieszczelność podciśnienia  do turbo. Z tym grzechotaniem to koniecznie ciśnienie oleju. Taką kolejność zachowam. Dam znaka niebawem

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

żeby być pewnym błędów na benzynie to skasowałem błędy i wyłączyłem gaz. zrobiłem już ok 80 km. podpinam vaga i ? czysto.... ani błędu mieszanki, ani błędu ciśnienia turbo, nieszczelności czy błędu:

16395

ubogie mieszanki czy nieszczelność to rozumiem, ale nie wyskakuje błąd odnośnie synchronizacji wałków czy jak on tam się profesjonalnie zwie. co ma piernik do wiatraka ? szczelnością wtrysków zajmę się lada chwila tylko pytanie czy lpg mogło wywołać ich aż tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Po mojemu mogło bo na LPG układ jest bardziej czuły na odchyłki. Podobnie miałem jak kończyła mi się jedna cewka . 

Na PB było super , natomiast na LPG czasem szarpało .     Może i tu jest podobnie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Po psikneciu w listwe wtryskowa ewidentnie praca silnika się zmieniła. Obstawiam jakąś nieszczelność. Wpierw. Do przejrzenia są przewody. Dobrze ze powiedziałeś że u Ciebie coś wyrzucalo randomowo. Dodam że jak jeżdżę od dwóch dni na benzynie to przy rozruchu nie ma najmniejszego problemu z wibracjami w aucie. Gdy jeżdżę na lpg to pomimo odpalenia po nocy gdy jest na benzynie to troszkę poszarpie. Pojezdzze jeszxze parę km na benzynie żeby być pewnym że jest z nią ok. Potem biorę się za lpg. Dzięki

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Tomek kolega ma w pracy b6 1.8 T  sama benzyna uwierz mi że od paru lat nic mu się nie dzieje  sam jestem w szoku  ja u siebie w silniku zrobiłęm taką czystkę jak znajdziesz w internecie wyrzuciłem praktycznie wszystko  .Nawet ostatnio przez rurkę idącą od odmy do turbo coś mi wpadło i rozwaliło łopatki w turbinie też wyrzuciłem tą rurkę i zaślepiłem otwór 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

tak jak mówisz. na PB dalej czysto. nawet błąd kata nie wyskakuje na PB czyli dalej sprawny 😮

znajdę chwilę to pogrzebie w LPG, żeby zobaczyć co w trawie piszczy. na pewno to problem jakieś nieszczelności albo wtrysków. jestem blisko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

pobawiłem się trochę w sofcie STAG i ustawiłem, żeby komp zbierał czasy wtrysku lpg po benzynowych. wcześniej ta opcja nie była zaznaczona.

przejechałem 200 km i jest lepiej.został tylko jeden błąd odnośnie nieszczelności. wszystko przewalone nie ma nieszczelności :O

niedługo wymiana kolejny raz pompki paliwa. tym razem na nową. może gdy jest na lpg wyrzuca ten błąd dotyczący ubogiej mieszanki przez pompę.

wymienię i dam znać w przyszłym tyg.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Odświeżam i chyba już namierzyłem winowajcę. Zmieniona pompka paliwa i wtryski LPG bo stare już powoli niedokagaly. Co do błędu ubogiej mieszanki to nie jest to wina ani nieszczelności czy LPG. Strojac gaz na dwa komputery zauważyliśmy problem ubogiej mieszanki na biegu jałowym w korektach krótkoterminowych. Po usunięciu błędu komputer ma nowo dostosowuje dawki paliwa/powietrza i na początku widać jak wyrównuje mocno benzyną.przy jeździe problem znika. Idealna praca na pb jak i lpg.dosliszmy do wniosku że sonda przed katalizatorem może powoli już nie domagać.i tu pytanie do was. Czy jest to możliwe ? Sonda może tak świrować np na jałowym bo jest niedogrzania, a przy obciążeniu normuje i wszystko jest ok ? Generalnie silnik śmiga zdrowo jednak na jałowym zaczyna dolewać mocno pb. Oczywiście na LPG tego nie ma ale na porannym rozruchu zanim przeskoczy na LPG ewidentnie leje za dużo paliwa. Stąd błędy

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Widzę że ruch mały więc dla podbicia  wrzucam logi 02 + 033. Proszę o ocenę:

LOG PB po odpaleniu na zimnym po nocy (przed każdym logiem kasowany błąd):

http://vaglogi.pl/log-002_033_569Dwk7.html

po rozgrzaniu do 90 stopni:

LOG Jałowy PB:

http://vaglogi.pl/log-002_033_9r18dV.html

LOG Jałowy LPG:

http://vaglogi.pl/log-002_033_W8UO805.html

LOG Dynamiczny PB:
http://vaglogi.pl/log-002_033_64u1tV5.html

LOG Dynamiczny LPG:

http://vaglogi.pl/log-002_033_WnlzJvH.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

dobrze widzę, że przepływka słabo dmucha ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Jest ok z przepływem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
30 minut temu, goldi napisał:

Jest ok z przepływem 

Masakra. Na innym forum ktoś stwierdził że przepływ pokazuje poniżej 2g/s i że prawdopodobnie to jego wina.szlak mnie już trafia bo co zostało ? Silnikiem telepie po wykasowaniu błędu.po wejściu w.tryb awaryjny i wyrzuceniu błędu ubogiej mieszanki wszystko działa jak należy. Idę zrobić test 1 sondy.juz czerwony się robię od tego błędu 😕

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

a pojawia się błąd ubogiej mieszanki  jakbyś odpiął przepływkę  na zimnym silniku .Może po prostu sonda na zimnym silniku wariuje  i leje paliwa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Też o tym myślałem. Nie sprawdzałem przeplywki na zimnym. Nie chcę w ciemno wymieniać.skoro mówisz że przepływ jest ok to może faktycznie ta sonda. To normalne że spada poniżej 2 g/s ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Napięcie sondy po skasowaniu błędu. Przed skasowaniem wahała się szybko od -15 do +1576226614dd112df4217ce79db8a9398a.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Ale jaja zrobiłem logi 115+118 i okazuje się że auto mam po sofcie.przeplyw mocno zaniżony więc przepływka walnięta i do sprawdzenia zawór DV.sprawdzal koleś z grupy S4 b6 na Fejsie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

DV sprawdzone.gruszka trzyma

Przepływka zamieniona na BOSCH ori zamiennik używną pół roku w pełni sprawną i co ? i dalej to samo. otworzyłem maskę i przypadkowo oparłem się na wtrysku benzynowym...

zaczęło syczeć gdy nim ruszałem. obstawiam że oringi i gniazda do wymiany/wklejenia. czy to może powodować takie objawy ? dziwne bo po zmienieniu samego przepływu na LPG auto wyraźnie odżyło i gubi trakcję na 2 biegu na suchym. :o

zrobiłem logi na PB po usunięciu błędu. na LPG nie robilem bo uważam, że i tak należy najpierw zrobić te uszczelniacze...:

http://vaglogi.pl/log-115_118_2y5T46m.html

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania