Skocz do zawartości
mcink

A4 B5 Ocena logów 1.9 tdi afn

Rekomendowane odpowiedzi

mcink

Witam. Czy mógłby ktoś ocenić logi Statyczny:
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_ssPD2H.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Ovo5ca4.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_7wMDdzV.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_i0yBU.html

Auto dymi na czarno, sprzedający twierdził, że jest moc podniesiona. jutro postaram się wrzucić dynamiczne. co jeszcze sprawdzić ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

jaka jest dawka paliwa w gr 1  oczywiście na rozgrzanym silniku  .Auto jest na seryjnych wtryskach czy wiekszych np.216  zrobisz logi dynamiczne będzie można coś wiecej powiedzieć 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Jutro dodam gr 1, dziś już nie mam auta, z gr 13 można wywnioskować czy wtryski leją ? Jakie wtryski? Tego nie wiem, podejrzewam ze seria wspominał tylko o czipie, żadnych oporników niema w wiązce do pompy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Gr 13 miesci sie w normie wiadomo najlepszym sprawdzeniem jest wyjecie wtrysków i danie do sprawdzenia jak rozpylaja  .Zobaczymy ta dawke paliwa  jak dodasz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Podejrzewam że auto ma wiekszę wtryski  bo normalnie standardowa dawka paliwa przy wtryskach 205 jest 3.2 mg a ty masz 4.4 mg   z logów nic złego nie wynika  przepływ powietrza jest większy niż zadany ale to już zostało dostrojone przez tunera .Natomiast jeśli chodzi o zadymianie  to proponuje ustawić dawkę paliwa na nastawniku 5.0 lub 5.5 mg wtedy zdejmiesz dawkę paliwa i mniej albo wogle nie będzie dymił z tym że może być troszkę słabszy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Dzięki, w takim razie spróbuję zmienic dawkę. W grupie 1 po zmianie ma być 5.0 lub 5.5 tak ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Na początek możesz spróbować vcds jest na internecie co i jak ale jak nie da rady komputerem to tylko na nastawniku z tym że musisz mieć specjalny klucz do odkrecenia jednej śruby 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Dzięki wielkie, tak już czytałem o zmianie dawki vagom i mechanicznie. Dodam jeszcze, ze jest egr zaślepiony czy to ma wpływ na odczyt w logach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie ma wpływu  .Generalnie ten kto robił program w aucie powinnien tak zrobić żeby był program bezdymny  tylko nie kazdy tuner z tym sobie radzi  co innego w przypadku lejących wtrysków  na to już tuner nie ma wpływu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Czyli jest taka możliwość, że wtryski leja, jeśli dymienie nie ustąpi po zmianie dawki ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

dymienie ustąpi  jak zmniejszysz  dawkę paliwa  to jest pewne  .Powiem ci przypadek jaki ostatnio miałem w afn klient przyjechał że auto dymi jak  komin batorego  faktycznie nie szło jezdzić ustawiłem dawkę paliwa tak aby nie dymiło ,nawet zmieniłem mu wtryski na inne żeby zobaczyć jak będzie ,autko prawie nie dymi ale powstał problem z długim kreceniem przy odpalaniu  mimo że dawka startowa była ustawiona na max i tu klient muśi się udać do tunera żęby zrobić mapę rozruchową i będzie ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Tu tez nie odpala od strzała jak jest zimny, cieply już normalnie. W tym problem, że nie wiadomo co jest grzebane w tym aucie. Są ślady ,że sterownik był rozkrecany być może ktoś gotowca wlutował. Jeśli będą jakieś problemy po zmianie dawki zostamie udać się do tunera. Mam pyatnie czy jestem w stanie sam doprowadzić to do seri czy to niema teraz sensu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Sterownik musiał być rozkręcany  bo w tym roczniku trzeba wlutować podstawki żeby wstawić nowe zaprogramowane kości innej opcji nie ma . Co do przywrócenia do serii ja miałem drugie kości takze mogłem w kazdej chwili włożyć serię . Natomiast co do odpalania na zimnym  jaki masz kąt wtrysku w Bs gr 00  norma to 49-53  .Ja bym już nie robił serri skoro pewnie są wieksze wtryski i program tylko ogarnął z tym zadymianiem a jak bedą problemy z paleniem to do tunera i zrobi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Dzięki rozwiałeś mi wątpliwości już wiem co mam robić dalej. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

spoko będziesz miał zapytania to pisz będę na forum to odpiszę ja swoją b5 miałem ponad 10 lat  i 115 tyś przejechałem  bez awarii teraz mam b7 ale i b5 żona użytkuje swoją pozdr 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Ustawiłem na 5,2 dawkę paliwa i jest o wiele lepiej, wiadomo przy pedale w podłogę poddymia na czarno ale już jest spoko, na wolnych obrotach już nie dymi na niebiesko jak poprzednio. Mam jeszcze pytanie odnośnie ustawienia kąta wtrysku. Którymi wskazaniami mam się sugerować gr.00 okienko 2 i tak, na zgaszonym mam 38 a na odpalonym silniku 52-60 ? Czy to normalne ,że przy odpalaniu są takie skoki kąta aż do 255? Dlaczego blok pomiarowy rożni się od nastaw podst. ? Temperatura silnika w obu przypadkach taka sama. 

Oto przykładowe logi:

Odpalenie 1 Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Phc9a.html

odpalenie 2 Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Uv0T0.html

blok pomiarowy Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_5xMtAEG.html

nastaw podst. Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_v2x54.html

Edytowane przez mcink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Kąt wtrysku interesuje cię tylko na rozgrzanym silniki  jeśli masz 52-60 i pali dobrze na zimnym  po tym zdjeciu dawki paliwa to bym nic nie grzebał a jeśli pali  gorzej to zostaje tuner żeby poprawił mapę rozruchową  .Jeszcze kwestia dawki startowej w adaptacjach gr 5 jeśli już jest ustawiona max to nic wiecej nie zrobisz bez wizyty i tunera .W grupie bs 0 masz 43 tu powinno być  zwiększyć tak na 55 oczywiście te pomiary na rozgrzanym silniku robiłeś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Tak te pomiary były robione na rozgrzanym silniku i w gr 00 logi były robione dwa razy jeden po drugim. 

W programie gdy robiłem logi w dolnym lewym rogu jest zakładka nastawy podstawowe i wtedy program pokazuje zaniżone wartosci nie wiem dlaczego tak jest?Dawka startowa jest na maks. Wydłużyłem jeszcze czas grzania świec o odrobinke i mysle, że będzie juz dobrze. Zastanawiam się dlaczego pomiary są rożne w tej zakładce w lewym dolnym rogu nastawy podstawowe kąta wtrysku ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Dłuży czas grzania świec nie jest za dobrą opcją  szybciej się skończą  Jak będziesz odpalał rano poczekaj aż cyknie przekażnik i wtedy zobacz jak zapali .Kąt wtrysku w granicach 50 juz powinnien palić dobrze to nie tu leży problem tylko mapy rozruchowej ale to tylko tuner .Albo podmiana kompa na inny i wtedy zobaczysz jak odpali bo immo masz w stacyjce nie powinno być problemu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Może wiesz  jakie wartości seryjne powinne być ustawione dla grzania świec ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

czas to 32768  czym nmiejsza wartosć tym dłuższy czas grzania masz pokazany czas grzania adaptacja gr 12 druga kolumna 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mcink

Dziękuję bardzo ustawie seryjne wartości i bedę obserwować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania