Skocz do zawartości
Jacob2304

A4 B7 Problem, Audi A4 B7 2.0 tfsi

Rekomendowane odpowiedzi

Jacob2304

Siemka, mam nadzieję że uda Wam się pomóc w temacie

AUDI A4 b7 avant 2005r 2.0TFSI BGB 200KM, Multitronic czysta PB

Od jakiegoś czasu świeci mi zasrany check engine 🙈

Mam dwa błędy na kompie:

P310B Regulacja niskiego ciśnienia paliwa - ciśnienie poza zakresem

P0133 czujnik tlenu 1 blok 1 powolna odpowiedź 

Problemy z autem sa takie, że auto w obrotach 1500/3000 nie ma mocy i tak jakby zaszarpuje, muli, gdy utrzymuje powyżej 3000 auto ma odpowiednią moc, to jedno, drugie to to ze rano przy odpalaniu ma problemy, odpala zawsze ale niestety widać ze sie męczy/chehła, dodatkowo widać ze silnik na jalowych obrotach sie trzęsie a z wydechów nierównomiernie wydobywaja sie spaliny (tak jakby przerywa)

No i też podczas przyspieszania szarpie mi trochę buda

Świece wymienione, cewki sprawne miałem tez błąd zaworka turbiny n247 bocznikowy przesuwny, ale wymiebiony i bledu brak, zrobiony kompletny rozrząd, łańcuch i napinacz, zregenerowane zmienne fazy rozrządu, na skrzyni błędów brak, pracuję bardzo prawidłowo, filtry także zmieniane przed czasem razem z olejem co 8 max 10k, jezdzi na oleju 5w40 Motula, nagar znikomy. Spalanie tez podskoczyło na pewno do góry. BRak modów w aucie. 

Widzę ze rurki przy odmie sa mokre w oleju, no i tez pompa paliwowa cyka chyba zbyt głośno (czy to szklanka do wymiany?) 

Doradźcie z ktorej strony ugryźć temat i w jaki sposób bo szału dostaje od tych atrakcji (a zapewne to dupersznyty) . Na dniach zamawiam kabel i waga wiec może jakieś logi sie przydadzą? Ktore grupy logować ewentualnie dla tego silnika? 

Czekam na jakieś wskazówki, ale z Góry dziękuję za pomoc! 

Jesli tez ktoś ma jakiegoś zaufanego mechanika do takiego pojazdu to z chęcią sie zgłoszę z autem na jakąś diagnkstyke/naprawe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

na 99% objawy wskazują na zajechaną pompę paliwa. pisałeś, że wymieniałeś wszystkie filtry więc rozumiem, że filtr paliwa również wleciał nowy ?

jeżeli tak to czy takie objawy miały miejsce przed wymianą filtra ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

pompa paliwa lub zawór n80 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304
9 godzin temu, TomOskroba napisał:

na 99% objawy wskazują na zajechaną pompę paliwa. pisałeś, że wymieniałeś wszystkie filtry więc rozumiem, że filtr paliwa również wleciał nowy ?

jeżeli tak to czy takie objawy miały miejsce przed wymianą filtra ? 

Tak, wszystkie filtry zmieniam przed czasem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304
2 godziny temu, goldi napisał:

pompa paliwa lub zawór n80 wrzuce zaraz filmik

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

Jedna przyczynę znalazłem, uszkodzona rurka odmy, pęknięta (tu chyba sie wyjaśni mega zasysanue korka wlewu oleju), ale też po wyciągnięciu bagnetu słyszę jak gdzieś zasysa powietrze, w okolicy pompy wysokiego ciśnienia.

Po zaklejeniu chwilowo rurki odmy obserwuję ze jest ciut lepiej z tym szarpaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

 cholera nie wiem jak tu dodać filmik 😞 bo raczej powiedział by Wam wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
Godzinę temu, Jacob2304 napisał:

Tak, wszystkie filtry zmieniam przed czasem

pytałem czy owe objawy szarpania i ciężkiego odpalania miały miejsce przed wymianą filtra, ale raczej tutaj słychać tak ogromną nieszczelność, że pierwsze co musisz zrobić to ją wyeliminować. potem zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304
4 minuty temu, TomOskroba napisał:

pytałem czy owe objawy szarpania i ciężkiego odpalania miały miejsce przed wymianą filtra, ale raczej tutaj słychać tak ogromną nieszczelność, że pierwsze co musisz zrobić to ją wyeliminować. potem zobaczymy

Przed zmianą było to samo, a co do nie szczelności, to poza odma sa jakies wrazliwe miejsca?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ogarnij najpierw odme żeby nie zasysało korka wlewu oleju a takie pytanie moc powyżej 3 tyś obr jest bo zastanawiam sie czy problem u ciebie  jest z pompą paliwa w baku czy pompą paliwa przy silniku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

zrób jak mówi goldi 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304
Godzinę temu, goldi napisał:

Ogarnij najpierw odme żeby nie zasysało korka wlewu oleju a takie pytanie moc powyżej 3 tyś obr jest bo zastanawiam sie czy problem u ciebie  jest z pompą paliwa w baku czy pompą paliwa przy silniku 

Powyzej 3000 ciągnie już jak szalony, dodatkowo jak jade na trybie reczbej skrzyni lub na sporcie czyli obroty cały czas powyżej 3000 problemów nie ma, jedynie delikatne wibracje na budzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

To bardziej bym obstawiał tá pompe przy silniku ale profilaktycznie cisnienie  paliwa można zmierzyc  żeby miec pewnosc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Tak. podjedź do mechanika niech zmierzy Ci na listwie ciśnienie i będzie wszystko jasne. jak zmienisz pompę to pamiętaj, żeby nie jeździć na rezerwie, a najlepiej trzymać poziom paliwa zawsze około połowy 😉 w vw te pompy są bardzo wrażliwe. ostatnio kolega sporo śmiga 5 letnim CADDY'M w dieslu i już w tak dość młodym aucie padła mu bo często śmigał właśnie na rezerwie. Daj znać jak poszło 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

Panowie pomocy... 
wczoraj wieczorem zamówiłem sobie odmę komplętną szklankę do pompy wtryskowej żeby powoli eliminować tepierdoły a dzisiaj po powrocie z pracy sytuacja z autem się pogorszyła, pierwszy raz wystąpiły takie objawy, wrzucam filmik w linku.
zaczął się dławić podczas jazdy delikatnie, a jak zajechałem do domu i na postoju obroty falowały i na dodatek tak nisko że rzuca silnikiem i budą...
Czy to pompa wtryskowa pada czy wtryski??
https://drive.google.com/open?id=1LABoIkHDADj9MoXnMPz3Sa0IFfSt8MZQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

pompa paliwa jak nie domaga to tak będzie się dziać, aż w końcu padnie i nie odpali auto. co ze sprawdzeniem ciśnienia ? byłeś u mechanika ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304
Teraz, TomOskroba napisał:

pompa paliwa jak nie domaga to tak będzie się dziać, aż w końcu padnie i nie odpali auto. co ze sprawdzeniem ciśnienia ? byłeś u mechanika ? 

Jeszcze nie, jutro będę, zmierzy mi ciśnienie paliwa i oleju
Tak się jeszcze zastanawiam, a jeśli silnik łapie np zbyt dużo lewego powietrza, jak np jakieś rurki uszkodzone to też może być taka przypadłość że komputer będzie wywalał błąd niskiej dawki paliwa i do tego błąd sądy??
Jutro jak będę na pomiarze to też mamy przejrzeć przy okazji wszystkie węże rurki itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

wydaje mi się, że jak jest nieszczelność to nie może być aż takiej patologii z samochodem. raczej wpada w tryb awaryjny. nie ma mocy i coś szarpie ale to co dzisiaj odpisałeś to już chyba przygasanie silnika z braku odpowiedniego wtłaczania paliwa. tak mi się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power-Kris

Miałem problem z A6 C6 3.0Tdi Quatro Automat. Szukałem nieszczelności , sprawdzałem pompy a ogarnięty gość mówi że skrzynią biegów konwerter. Skrzynia nie wyrabiała już i powodowała złe dawkowanie paliwa. Po remoncie skrzyni chodzi jak nowa. Ale 3000zł różne znachory wyciągnęli zanim trafiłem na profesjonalistę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

Dlatego niech zacznie od podstaw. mechanika postaraj się znaleźć chociażby po opiniach google ze specjalizacją vag. czasami warto przemierzyć parę km, żeby ktoś postawił trafną diagnozę bo wymieniaczy jest dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

Siemka Panowie
No niestety, stan autka trochę się pogorszył, ale na dobrej drodze...
Jak pisałem wyżej stały się dziwne objawy przerywania i szarpania (wypadania zapłonów) na Postoju, a komputer wywalał tylko dwa błedy...
Po naradzie z zaprzyjaźnionym mechanikiem uznaliśmy że nie może tak się dziać tyllko przy tych dwóch błędach czyli P310B i P0133 (tak jak kolega wyżej pisał "patologia z silnikiem)
Mechanik wpadł na pomysł że może komputer wszystkiego nie pokazuję, doradził żeby wykasować błędy i na noc odłaczyć aku i rano uruchmić do chwili kiedy wyrzuci błedy, i miał rację...
Rano po uruchomieniu vscana nie było 2 a 7 błędów...

P0300 - Wykrycie losowego wielokrotnego przerywania zapłonu cylindra
P0301 - Wykrycie przerywania zapłonu cylindra 1
P0303 - Wykrycie przerywania zapłonu cylindra 3
P310B - Regulacja niskiego ciśnienia paliwa poza zakresem
P1602 - Zasilanie zacisk 30 (B+) niskie napięcie
P1297 - Połączenie turbosprężarki do zaworu przepustnicy - spadek ciśnienia
P2279 - Nieszczelność systemu wlotowego

takie błedy mam na chwilę obecną... w sobotę wymieniam odmę i jej rurki, do tego mam też nową szklankę do pompy wysokiego ciśnienia, zamienie też cewki w celu weryfikacji czy nie padły na 1 i 3 cylindrze a co dalej to sam nie wiem w weekend będę się głowił
Jak macie jakieś sugestie to pisać śmiało :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

Przynajmniej wiadomo już mniej więcej o co mu chodzi, wcześniej komputer tylu błędów nie wyrzucał.
O przebiegu sytuacji będę informował jak się coś zmieni 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

wszystko sie skupia na dwóch błędach wypadanie zapłonów na razie sobie odpuść zajmij się P310 B  a przez spadek napiecia może cała litania błędów  wywalić  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacob2304

No i dobra, mogę się trochę pochwalić...
Na szczęście na razie nic poważnego się nie stało w aucie :)
Otóż winowajcą tych wszystkich błędów było lewe powietrze... 🤦‍♂️
Silnik został przywrócony do życia i pracuję tak jak poprzednio, zostały wymienione rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej (pęknięte i sparciałe) a także odma - nawet dwa razy, bo jedna została zamówiona i okazała sie nie dać żadnych rezultatów, jak się potem okazało po zamówieniu nowej Febi, silnik zaczął normalnie pracować.
Po za tym, została zmierzona kompresja silnika i o dziwo jest idealna, książkowa.
Do tego zostało zmierzone ciśnienie paliwa na biegu jałowym i też ciśnienie podawane przez pompę na zapłonie, wszystko idealnie.
Do tego cewki mimo że stare w stanie bardzo dobrym, świece miesiąc temu zakładane suchutkie.
Pozostały mi dwa błędy (niskie ciśnienie paliwa i sonda)
Niebawem ponownie umawiam się z mechanikiem który ogarniał mi powyższe rzeczy i dalej będzie szukane aby wyleczyć ze wszystkiego moją laleczkę :))
Z zaobserwowanych rzeczy, po wymianie uszczelnieniu podzespołów, po odkręceniu korka silnik normalnie pracuje, nie dusi się nie dławi, natomiast został objaw poszarpywania i zamułki przy przyspieszaniu, zaobserwowałem też, że gdy płynnie przyspieszam jest tak jakby chwilowy poślizg obrotów w zakresie obrotów 2500/3000, obroty podczas płynnego przyspieszania poskakują o 50/100, a wytracając prędkość i ponownie przyspieszając zdarzają się małe kangury.
Zauważyłem także, że z filtra powietrza wydobywają się odgłosy (takie chrumkanie/nieskie charczenie)
Będziemy oddawać turbinkę do sprawdzenia i ew regeneracji a także wtryskiwacze (profilaktycznie)
Po za tym mam też zamiar wymienić zaworek niskiego ciśnienia paliwa.
Jeśli macie jakieś sugestie pisać !

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania