Skocz do zawartości
TomOskroba

Dezaktywacja systemu EVAP

Rekomendowane odpowiedzi

TomOskroba

Panowie niewiele nacieszyłem się seryjną mocą oo wymianie DP ponieważ padł mi zaworek odpowietrzania paliwa.szybka diagnoza na podstawienie objawów i błędów vaga(zaworek nie cyka?) Błąd evap od razu spowodował błąd lewego powietrza i wskoczył w tryb awaryjny. Nie mam zamiaru wymieniać tego zaworka/zaworków. Wyczytałem w necie, że możliwość zaślepienia odpowiednich węży, a elektrycznie zostawić evap aktywny tak aby nie powodował błędów. Jest jeden temat. Opisem co trzeba zaślepic. Problem polega na rym, że bez zdjęć. Czy ktoś to robił w 1.8T i jest w stanie pomóc ?

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Na niemieckich stronach były zdjecia o usunieciu sai i reszty tak jak ja mam ale juz zdjecia sie nie otwierają  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
4 godziny temu, goldi napisał:

Na niemieckich stronach były zdjecia o usunieciu sai i reszty tak jak ja mam ale juz zdjecia sie nie otwierają  

lipa. zaworek mi w ogóle nie cyka. coś tam przeczyściłem, ale dalej to samo, a auto się zachowuje jakby miało 160 koni 😞

zaworek bosch 200zł. noname 100zł. trochę mam dość wydawania na te pierdoły dlatego pomyślałem o usunięciu tego ustrojstwa no ale niestety tak jak mówisz zdjęć nigdzie nie ma za bardzo 😕

chyba na początek ogarnę coś ori ze szrotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
6 godzin temu, goldi napisał:

Na niemieckich stronach były zdjecia o usunieciu sai i reszty tak jak ja mam ale juz zdjecia sie nie otwierają  

i teraz jeszcze jeden temat. wyczytałem w necie jak sprawdzić ten zawór VAGIEM. rozgrzałem auto -> silnik -> nastawy podstaw.-> grupa 070 -> wynik testu EVAP ON.

no i lipa. wolałbym, żeby ten zawór był trzaśnięty bo bym wymienił i by było z głowy, a teraz to już nie wiem...jest jakiś zawór N115 ale nie wiem który to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie masz z kim podmienic tego zaworka  ja wszystko usunalem ale ten zaworek zostawiłem  .Ja jak go chcialem usunac to po paru dniach czek na desce był takze dałem sobie spokoj 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
7 minut temu, goldi napisał:

Nie masz z kim podmienic tego zaworka  ja wszystko usunalem ale ten zaworek zostawiłem  .Ja jak go chcialem usunac to po paru dniach czek na desce był takze dałem sobie spokoj 

niestety nie mam. pozostaje kupić ten za 100zł jakiejś tam firmy metzeger czy jakoś tam.

jeszcze pomyślałem, że sprawdzę zaworki o numerze:  058905291k 

jest ich 4. z tego co kminie to działają na zasadzie, że w jedną stronę przepuszczają powietrze, a w drugą nie ?

ja to zawsze z przygodami kurłaaa 😉

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nasniedogoniat

Zawór n115 to chyba jest ten evap

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
37 minut temu, Nasniedogoniat napisał:

Zawór n115 to chyba jest ten evap

n80 to evap. znalazłem gościa na podmiankę. 

przy podmianie powinien cykać jak trzeba.

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nasniedogoniat

A tak sorki pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

niestety nie mam czasu jeździć na podmiany więc udało mi się po zniżkach ogarnąć zaworek firmy bosch.

dzisiaj wpadnie nowy i zdam relacje. pytanie czy zepsuty zaworek może powodować spadek osiągów ? :co:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

spadek mocy raczej nie bardziej nieszczelność lub zawór dv 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
2 godziny temu, goldi napisał:

spadek mocy raczej nie bardziej nieszczelność lub zawór dv 

błąd nieszczelności incorrect flow wyskakuje tylko od evapu.

gdzieś wyczytałem informację:

bak może się nie odpowietrzać i automatycznie pompa ma ciężej popchać bo ma opór z  podciśneinia. Odpowietraznie zbiornika to nic innego jak wyrównanie ciśnienia w nim. 

 

no ale to zobaczymy po podmianie ;) muszę sprawdzić eżektor jeszcze bo od nowości nie zaglądałem od niego. DV też sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

A więc tak.zaworek zmieniony. Szedłem dalej jak pod sznurku, żeby sprawdzić  szczelność układu. Pierwszy zaworek zwrotny słucha w jedną stronę czyli ok. Potem wziąłem się za Ezektor. Siedział jeszcze ori z 2004r. Wymontowalem no i chyba winowajca trafiony . Słabe heble i uboga mieszanka to może być problem przez niesprawny ezektor ? Powinien być drozny dużymi rurami w dwie strony. U mnie dmucha w jedną,  a mały otwór od spodu całkowicie  nie przepuszcza powietrza. Do niego podpięty był kolejny mały zaworek zwrotny że zdjęcia poniżej. Ten zaworek przepuszcza  w każdą strone. Chyba nie powinien ?bd4e35d0a9f9245401cd6d7f44cc0de8.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nie mam ezektora jest przelot w to miejsce wstawiony i hamuje i zapier...  uboga mieszanka moze być od gazu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

ten zaworek jednak działa. dmuchać to po prostu trzeba umić :D sprawdziłem wszystkie. drożne. przewody optycznie też ok.

co do ubogiej mieszanki to logi robię tylko na PB i na niej wychodzi zaniżona wartość przepływki, która jest nowa BOSCH i uboga mieszanka właśnie.

zaworek odpowietrzenia zbiornika z błędu evap podmieniłem na nowy. eżektor już zamówiony to wstawię bo trójnik przelotowy to bym musiał jakiś kombinować 

z różnymi wymiarami. poniżej świeże logi PB:

http://vaglogi.pl/log-002_031_033_993T0j.html

http://vaglogi.pl/log-002_031_115_72gyqrg.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_118_LjWGu2.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba
1 godzinę temu, goldi napisał:

Nie mam ezektora jest przelot w to miejsce wstawiony i hamuje i zapier...  uboga mieszanka moze być od gazu 

ten zaworek jednak działa. dmuchać to po prostu trzeba umić :D sprawdziłem wszystkie. drożne. przewody optycznie też ok.

co do ubogiej mieszanki to logi robię tylko na PB i na niej wychodzi zaniżona wartość przepływki, która jest nowa BOSCH i uboga mieszanka właśnie.

zaworek odpowietrzenia zbiornika z błędu evap podmieniłem na nowy. eżektor już zamówiony to wstawię bo trójnik przelotowy to bym musiał jakiś kombinować 

z różnymi wymiarami. poniżej świeże logi PB:

http://vaglogi.pl/log-002_031_033_993T0j.html

http://vaglogi.pl/log-002_031_115_72gyqrg.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_118_LjWGu2.html

Edytowane przez TomOskroba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TomOskroba

edit:

zaworek śmiga .. to on był padnięty. nie ma nieszczelności. po prostu nowy pracuje ciszej i trzeba było się wsłuchać.

wszystkie odchyły typu wypadanie zapłonu/uboga mieszanka mieszczą się w granicach podanych przez producenta więc co do mocy... po prostu po epidemii muszę zapukać do @WWE-TUNING i pomęczyć go o jakiś soft i wyłączyć przy okazji sondę za katem. jutro gaz do strojenia bo po remoncie na jałowym bogato a pod obciążeniem ubogo. i zamykamy temat !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania