Skocz do zawartości
Maxivoice

Piszczące wspomaganie przy maksymalnych skrętach

Rekomendowane odpowiedzi

Maxivoice

Witam wszystkich. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Wymieniliśmy z ojcem płyn do wspomagania metodą chałupniczą w audi a4 b7 2006r. Czyli krecenie kołami na odpalonym silniku, zbieranie starego płynu strzykawką i dolewanie 2 litrów nowego. Bez ściągania i odpinania czegokolwiek. Wszystko było ok do momentu aż ściągnęliśmy trochę za dużo poniżej minimum i pompa zaczęła strzelać i trzeszczeć. Zgasiliśmy od razu silnik ale piszczała tak jeszcze przez chwilę zanim ucichła po odpaleniu. Od tamtej pory występuje pisk przy maksymalnych skrętach. Nie wycie a pisk podobny do paska. Wspomaganie działa bardzo dobrze ale Czy pompa została uszkodzona?

piszczenie i sytuacja jest identyczna jak na filmiku poniżej

 

Głupio byłoby wymieniać inne elementy jak koło pasowe pompy, sprzegiełko alternatora czy pasek wielorowkowy. Skoro to może być  pompa. Samochód jest bardzo dobrym stanie mechanicznym i tam wszystko wygląda jak nowe. Pozdrawiam 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jak chcesz wyeliminować osprzęt to ściągnij pasek i wtedy pokręć kierą i zobaczysz czy piszczy a co do pompy to wszystko jest możliwe że mogła ulec uszkodzeniu nie zapominaj że te auta już mają po kilkanaście lat a części też już mają swoje przelatane


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxivoice

Dzięki. Sory za głupie pytanie, a pompa będzie pracować bez paska jak skrece kołami i może zapiszczeć jakby była uszkodzona? Bo jak ściągnę pasek I pompa nie będzie pracować to nie będzie miało co tam piszczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Napisałeś że nie chcesz wymieniać rolek albo sprzęgiełka dlatego napisałem co masz zrobić żeby to wyeliminować pompa nie będzie piszczeć bez paska bo niby jak?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxivoice

I co mi to da .jak wtedy nic nie będzie pracować. Ani rolki ani sprzegiełko jak zdejmę pasek.  I jak niby to wykluczy ich piszczenie? Tam jeden pasek jest od wszystkiego. W mechanice nic nie piszczy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

To Ci da że sobie zakręcisz każdą rolką osobno i wyczujesz czy ma lub bo wtedy jest duże prawdopodobieństwo że piszczy ale jeżeli twierdzisz że przy skrętach piszczy to ja bym obstawiał pompę czasem przy samej wymianie płynu potrafi się zesrać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xsebo1

Dlatego do wymiany najbezpieczniej zdjąć wąż powrotny do bańki, przelać układ kilkoma litrami płynu i musi działać. Nieźle zamieszanie z normami jest i brak katalogów w pl, popularny zielony febi może być syntetyczny lub mineralny. Odpowiedni płyn dobierze apka autodoc, niemiecka i ma dostęp do baz danych. Wymiana jak wyżej i okaże się czy płyn nieodpowiedni czy pompa przytarta kończy żywot. Niewłaściwy płyn wykończy ją

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maxivoice

Płyn okazał się nieodpowiedni. Wymieniłem i zrobiłem płukanke na febi 6162. Mineralny zielony. Jaki był lany przy produkcji i cisza. Pełne parkowanie, cofnie niejednokrotnie 8 nic nie słuchać. Mam nadzieję, że na dobre 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania