Skocz do zawartości
Andrzej18

A4 B6 Problem z ogrzewaniem w AUDI A4 B6 1.8T BFB

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej18

Witam, niedawno dołączyłem do was, aby otrzymać od was wsparcie w celu diagnostyki problemu w moim aucie. Auto jakie posiadam to AUDI A4 B6 1.8T BFB

Może zacznę od początku, problem zauważyłem parę miesięcy temu, brak ogrzewania w środku samochodu i ubywanie płynu chłodniczego, przy rozgrzanym aucie wylewa się płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego, oczywiście przy odkręconym korku. Więc zabrałem się do roboty:

- wymieniłem termostat i sprawdziłem nagrzewnice jest okej,

więc stwierdziłem że kupie tester na szczelność głowicy i wyszedł niestety pozytywny, więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą (oczywiście planowanie, zaworki i inne takie również zostały wymienione, nowe uszczelki itd.)

- przy wymianie uszczelki pod głowicą, zrobiłem również rozrząd

 

wszystko złożone i co? okazuje się że problem dalej występuje, brak ogrzewania, płyn chłodniczy się przy dużej temperaturze wypływa z zbiorniczka, jak auto się rozgrzeje i dam mu powyżej 3 tyś obrotów to przewodach się woda dosłownie gotuje, z zbiorniczka po odkręceniu korka wydobywa się para wodna, auto utrzymuje temperaturę 90 stopni, wentylatory chodzą, chłodnica ciepła, po zrobieniu testu na głowice chociaż to nie było proste, nadal wychodzi test pozytywny i co mam znów zrzucać głowice?

 

BARDZO WAŻNE!

- Gdy na zimnym aucie robię test na głowicy wychodzi negatywny (wolne obroty 2 tys. około),

- Gdy robię na rozgrzanym aucie i w układzie się woda gotuje (wolne obroty 2 tys. około) wychodzi test poztywywny

 

gdy auto ostygnie, należy uzupełnić płyn chłodniczy bo jest go mało(bo na rozgrzanym aucie pluje płynem)

nie oszczędzałem na częściach, brałem tylko dobre firmy np. uszczelka pod głowice (ERLING)

 

czy ktoś z was miał podobny problem i pomoże mi go rozwiązać? 

 

w Internecie jeszcze wyczytałem, że chłodnica oleju może mieć luzy i może dostawać się lewe powietrze do zbiorniczka (ale skąd by się brały CO2 w układzie chłodzenia?)

Edytowane przez Andrzej18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Obstawiam dwie rzeczy 

1. Peknieta głowica i stad dalej ciśnienie przedostaje sie do układu chłodzenia 

2, Moze być rozszczelniona chłodnica oleju demontujesz filtr oleju póżniej klucz 27 odpinasz węże ,podajesz ciśnienie na chłodniczkę i zamaczasz ją w wiadrze i widzisz czy jest szczelna 

Oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym ?

Ostatnio miałem przypadek zę 1,8 T SIE  zapowietrzał układ i zimne ogrzewanie przyczyną była rozszczelniona pompa wody na rozrządzie ale ty masz nowy rozrzad wiec to wykluczam 

Edytowane przez goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
1 godzinę temu, goldi napisał:

Obstawiam dwie rzeczy 

1. Peknieta głowica i stad dalej ciśnienie przedostaje sie do układu chłodzenia 

2, Moze być rozszczelniona chłodnica oleju demontujesz filtr oleju póżniej klucz 27 odpinasz węże ,podajesz ciśnienie na chłodniczkę i zamaczasz ją w wiadrze i widzisz czy jest szczelna 

Oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym ?

Ostatnio miałem przypadek zę 1,8 T SIE  zapowietrzał układ i zimne ogrzewanie przyczyną była rozszczelniona pompa wody na rozrządzie ale ty masz nowy rozrzad wiec to wykluczam 

 

Dziękuje za odpowiedź dziś robiłem przy samochodzie i okazało się:

- test na głowice przechodzi negatywnie (przez dobre 5 min na ciepłym silniku leciał ostro na wysokich obrotach, aż nie wypluło płynu chłodniczego)

- sprawdziłem wężem ogrodowym przepływ w nagrzewnicy jest przepływ, zamieniałem przewody góra dół tak samo jest przepływ.

- wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego (gdy auto się dobrze zagrzeje i gdy wyłączę auto i odkręcę korek, słychać duże ciśnienie w układzie, nw czy tak było przy starym korku zbiorniczka)

- w zbiorniczku nie ma śladu oleju

- teraz na większych obrotach powyżej 2 tys. daje ciepłe powietrze, gdy przerwę to daje letnie 

- co do chłodniczki będę zmieniał filtr oleju to ją przy okazji sprawdzę

 

jest to trochę irytujące, bo nagrzewnica ma przepływ, a myślę czy nie zamontować nowej, albo kupić jakiś do czyszczenia układu chłodzenia preparat i zobaczyć co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Mi też test wyszedł negatywnie a poszła uszczelka ja bym nie stosował żadnych wynalazków do układu chłodzenia można zapchać nagrzewnice  ja miałem takie ciśnienie w zbiorniczku że musiałem dziurę w korku wywiercić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nagrzewnice zawsze możesz ominąć łącząc że sobą węże 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
2 godziny temu, goldi napisał:

Nagrzewnice zawsze możesz ominąć łącząc że sobą węże 

Tylko co mi to da? 

 

Bo mnie zastanawia czemu tylko na wysokich obrotach jest ciepło w aucie, a na wolnych leci zimne

i dlaczego jak odpinam przewód zwrotny od nagrzewnicy nie ma tam ani jednej kropi, a jak dasz mu wyższe obroty to leje woda, może jednak w tej nagrzewnicy jest przepływ, ale przechodzi tylko cos z wyższym ciśnieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ja zawsze odpowietrzam układ wlewajac cały  płyn przez otwór odpowietrzania aż w zbiorniczku wyrownawczym jest max 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
9 godzin temu, goldi napisał:

Ja zawsze odpowietrzam układ wlewajac cały  płyn przez otwór odpowietrzania aż w zbiorniczku wyrownawczym jest max 

Dziś połączyłem dwa przewody od nagrzewnicy, przepływ jest, ale układ dalej się zapowietrza 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ale teraz po tych wszystkich naprawach płynu ci dalej ubywa ?  Jeżeli to nie jest chłodniczka i pompę  wody masz nowa nie cieknie to zostaje peknieta głowica  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
10 godzin temu, goldi napisał:

Ale teraz po tych wszystkich naprawach płynu ci dalej ubywa ?  Jeżeli to nie jest chłodniczka i pompę  wody masz nowa nie cieknie to zostaje peknieta głowica  

Wiesz z ubywaniem płynu nie mam jak teraz sprawdzić, bo albo próbuje odpowietrzyć, autem nigdzie nie jadę bo w garażu cały przód rozebrany. Dziś będę sprawdzał przewody, wymienie króciec wody, oring na chlodnicy oleju i zobacze. Wczoraj nawet do odpowietrznika podawałem cisnienie, to dopiero gdy układ miał dużo barów to korek od zbiorniczka upuszczał ciśnienie. Sprawdzę przewody i zobaczę, może czymś sie zatkały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Tak jak pisałem jedyne słuszne  odpowietrzanie to wlanie płynu przez otwór do odpowietrzanie 

Będziesz zmieniał oring  na chłodniczcce oleju to od razu ja sprawdz  

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
2 godziny temu, goldi napisał:

Tak jak pisałem jedyne słuszne  odpowietrzanie to wlanie płynu przez otwór do odpowietrzanie 

Będziesz zmieniał oring  na chłodniczcce oleju to od razu ja sprawdz  

sprawdziłem przewody, powiem więcej przewody wywaliłem poza auto i sprawdzałem pod bieżącą wodą, resztę przewodów sprawdzałem sprężonym powietrzem, wszystkie drożne. Jutro nie wiem czy to jest możliwe, ale ominę chłodnice oleju i zobaczę, może ona przepuszcza. Jak nie to to już nie wiem 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Łączysz przewody że soba  od chłodnicy oleju i omijasz ją 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
13 godzin temu, goldi napisał:

Łączysz przewody że soba  od chłodnicy oleju i omijasz ją 

Tak wiem, zrobiłem tak dziś i dalej to samo. Jutro wezmę odepnę czujnik co jest przy chłodnicy, żeby zlała się woda, jeden przewód dolny od nagrzewnicy podepnę do nagrzewnicy, a drugi nie będę podpinał, a do przewodu górnego od nagrzewnicy dam wąż ogrodowy i sprawdzę czy jest przepływ przez głowice, blok itd. może tam jest jakiś syf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ja  bym to wszystko poskładał zaczął  jeździć i bedziesz widział  jak z cisnieniem w zbiorniczku i czy ubywa płynu co najważniejsze i tak już wykluczyłeś skoro układ się dalej   zapowowietrza po odpowietrzeniu to tak jak pisałem pęknięta Głowica  ja też zeby  na tym zjadłem ale pewnie czytałeś mój temat to wiesz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
2 godziny temu, goldi napisał:

Ja  bym to wszystko poskładał zaczął  jeździć i bedziesz widział  jak z cisnieniem w zbiorniczku i czy ubywa płynu co najważniejsze i tak już wykluczyłeś skoro układ się dalej   zapowowietrza po odpowietrzeniu to tak jak pisałem pęknięta Głowica  ja też zeby  na tym zjadłem ale pewnie czytałeś mój temat to wiesz 

a jak testowałeś głowice? Bo ja mam taki tester do głowic co wyczuje CO2 w układzie to zmienia kolor, na rozgrzanym aucie przed wymiana głowicy dałem mu po garach to zaraz zmienił kolor, a po wymianie uszczelki i zrobioniu z głowicą to daje mu po garach i mogę tak przez 2,3 minuty i nie zmienia koloru, później musze juz przerwac bo płyn wywala poza miarke 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Taki sam  tester mam u mnie nic nie pokazał a uszczelka była do roboty  a ciśnienie  było tak duże że nie szło jeździć po kompletnym remoncie głowicy mimo że auto sprzedałem  do tej pory jest ok  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
13 godzin temu, goldi napisał:

Taki sam  tester mam u mnie nic nie pokazał a uszczelka była do roboty  a ciśnienie  było tak duże że nie szło jeździć po kompletnym remoncie głowicy mimo że auto sprzedałem  do tej pory jest ok  

A jak myślisz turbo mogło się uszkodzić, podaje powietrze do układu chłodzenia? bo zanim płyn chłodniczy trafi do bloku przechodzi przez turbo, przewody od turbo są drożne, a mogło mi też pokazać uszkodzenia uszczelki na testerze bo np. turbo pociągnęło spaliny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Nigdy w swojej karierze mechanika nie spotkałem się z takim przypadkiem jedynie turbina i kolektor lubią popękać i jest brak mocy i tyle.  Głowice miałeś sprawdzana pod kątem pęknięć co jest bardzo czestym przypadkiem w 1.8 T . Zobacz prosty przykład na mnie test negatyw na co2 a ciśnienie w układzie że nie szło jeździć 

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18
Teraz, goldi napisał:

Nigdy w swojej karierze mechanika nie spotkałem się z takim przypadkiem jedynie turbina i kolektor lubią popękać i jest brak mocy i tyle.  Głowice miałeś sprawdzana pod kątem pęknięć co jest bardzo czestym przypadkiem w 1.8 T . Zobacz prosty przykład na mnie test negatyw na co2 a ciśnienie w układzie że nie szło jeździć 

Jutro sprawdzę szczelność przepływu płynu na turbinie, do jednego węża ciśnienie, do drugiego końca jakoś go zablokuje i zobaczę co się stanie.

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Daj znać jakie jest rozwiązanie problemu czy faktycznie peknieta głowica czy znalazłeś coś innego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a4b6quattro

Czytałem cały post ,i to samo myśle co @goldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michall51
W dniu 4.03.2022 o 20:29, Andrzej18 napisał:

Jutro sprawdzę szczelność przepływu płynu na turbinie, do jednego węża ciśnienie, do drugiego końca jakoś go zablokuje i zobaczę co się stanie.

Witam, czy udało się przeprowadzić ten test?
Jest rozwiązanie tematu?
Mam takie same objawy ;/
 

Czy jest możliwość pompowania powietrza/spalin przez turbo w układ chłodzenia

czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć  czy to możliwe?

*Test na UPG wyszedł niebieski czyli brak obecności spalin w układzie chłodzenia.

*Króciec z tyłu silnika  ten gdzie jest czyjnik temp oraz wąż do zasilania nagrzewnicy wymieniony.

*Zaślepka w bloku silnika obok termostatu wymieniona, oring pod termostatem również.

*Układ chłodzenia płukany " Liqui Moly Kuhler Reiniger - Oczyszczacz chłodnicy 300 ml", następnie 3x woda demiralizowana / destylowana. Szlamu nie było, jedynie troszkę, bardzo mało  czarnych/ rudawych drobinek

*Korek zbiorniczka wyrównawczego wymieniony.

*Węże przy temp roboczej lekko twarde, ale da się ścisnąć palcami

Ostatnio wyrwało mi króciec węża zasilającego nagrzewnicę ( nie wiem czy ze starości czy dlatego, ze urosło ciśnienie w układzie i tam był najsłabszy punkt) węże zasilający oraz powrotny już wymieniłem.

Termostat był wymieniany 2016 r. MAHLE TM3100. ( kupiłem nowy, ale jeszcze nie wymieniłem, wymienić zapobiegawczo?) ponieważ wydaje mi się na sprawny, na jałowych trzyma 90-96, przy pałowaniu do 100, oraz przy zatrzymaniu do 105, ale włącza się wentylator i zaraz temp spada.

Ogrzewanie więcej czasu jest, zdarza się ze chwilowo jest słabsze na jałowych obrotach, a przy dodaniu gazu wraca. Odpowietrzane na powrocie z nagrzewnicy przy 3-4 k obrotów wielokrotnie.

Tak jak u kolegi 3-4 dni jest dobrze po czym tak jakby znów sie zapowietrzał układ.

2-3 razy wywaliło mi trochę płynu odpowietrznikiem w zbiorniczku. Przed danym zjawiskiem ogrzewanie nawet na obrotach było słabsze. Następnie auto postało dolałem płynu i ogrzewanie wróciło nawet na jałowch obrotach.

Pytanie gdzie szukać dalej? Mikropęknięcie głowicy? uszczelka? czy może jednak pytanie z początku wątku czy jest możliwość pompowania powietrza/spalin przez turbo w układ chłodzenia."

Czy można pominąć chłodzenie turbo płynem ( zaślepić zasilanie  oraz powrót? ) dla testu żeby wyeliminować dmuchanie turbo do układu chłodzenia?

 

 

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej18

Wybaczcie, sory za tak późną informacje, ale może się przyda komuś.

Co zrobiłem?

Wymieniłem nagrzewnice, zbiornik wyrównawczy, chłodnice oleju i zrobiłem też uszczelkę pod głowicą, przy okazji nowe uszczelnienia w głowicy i docieranie zaworów i jest ciepło jak w piekle!

W moim przypadku była to na 100% nagrzewnica, ponieważ stara przepuszczała a nawet po wymienionej uszczelki nadal było brak ogrzewania w środku, wymieniłem nagrzewnice i było już.

  • Polubienie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

Ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania