Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2022.04.18 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Ale ty już stary jesteś hehe niech się uczą i wypad z domu hehe
  2. 2 punkty
    Siema [emoji1309] ostatnio rozmyślałem o tym czy zrobić zlot w Helu [emoji848] po pierwsze nie prędzej niż wrzesień po drugie ceny poszły tak w górę że nie wiadomo czy będą chętni więc kwestia przemyślenia… Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  3. 2 punkty
    Witam, przerabiał ktoś temat zmiany klimatronika z b7 do b6. Wiem że potrzebny jest przekaznik aby grzała tylnia szyba. Kolega na grupie tu ma przekaznik z opisem co i jak zrobic a mianowicie W instalacji B6 za grzanie szyby odpowiadaja dwa przewody z kostki F ktore siedza w pinach F5 bialo fooletowy i F6 zolto fioletowy , te przewody wyciagamy z kostki F i wpinamy je bezposrednio do kostki naszego przekaznika pod styki 30 oraz 87 (moje pytanie czy obojętne pod który pin do przekaznika przepinam)  Teraz z przekaznika jeden kabelek ze styku 85 podlaczamy do kostki F5 - Czy tu też bez znaczenia (do tej z ktorej wyciagalismy nasze kabelki ) natomiast ze styku 86 dajemy kabelek do masy Tak wykonany przekaznik daje nam gwarancje pelnej funkcjonalnosci klimatronika z B7 w B6
  4. 2 punkty
    Dawno nic nie aktualizowałem w zakresie moich usług. Od ostatniego czasu sporo się zmieniło.. Uzyskałem licencje na oryginalne oprogramowanie ODIS wraz z funkcjami bezpieczeństwa GeKo. Oznacza to że jestem w stanie zrobić programowo to co ASO, z wpisem do systemów VW. zakres usług: -kodowania online, svm, cp, Immo, klucze (z potwierdzeniem dopisania dla ubezpieczyciela) -aktualizacja systemów nawigacyjnych MMI, MIB (mapy,sw, pl język, konwersje na rynek eu) -kalibracje systemów wspomagających kierowcę (acc, side assist, kamera asystentów, cofania, Night Vision) -doposażanie do wersji premium. Więcej informacji na www.autoelektronika-vag.pl oraz w mediach społecznościowych www.Facebook.com/autoelektronikavag oraz instagram : autoelektronikavag
  5. 1 punkt
    Nic nie trzeba ustawiać tylko wymien bo jak się rozsypie to auto na lawetę. Natomiast co do drgań zmieniałeś koła na inne
  6. 1 punkt
    No to pewnie przegub zewnętrzny do wymiany. Możesz zobaczyć jak wygląda osłona przegubu, bo często to ona peka, smar wylatuje i przegub pada 😉
  7. 1 punkt
    Ja też weekendzik, pasy do audi przyszły więc jutro montaż [emoji41] Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
  8. 1 punkt
    Nocka😁 Jezioro Kamień 😁
  9. 1 punkt
    Trzeba się zbierać na ryby🐟
  10. 1 punkt
  11. 1 punkt
    Jestem za i na pewno bym się pojawił razem ze swoim paściem😎
  12. 1 punkt
    Lepiej kupić zwykły led nawiercić otwór i będzie legancko ja tak kiedyś robiłem i chyba Reikeb też [emoji848] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  13. 1 punkt
    Proszę 4f0949134 280 zł [emoji85] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  14. 1 punkt
    No od czterech dni ,sezon na szczupaka
  15. 1 punkt
  16. 1 punkt
    Siemanko @reikeb Najlepszego 😉
  17. 1 punkt
    @reikeb Najlepszego sto lat🍺🍺🍺🥃🥃🍾
  18. 1 punkt
    Dudnienie to typowy objaw zużytego wałka rozrządu lub szklanek. Ściągnij pokrywę zaworów i zobacz.
  19. 1 punkt
    Nigdy w swojej karierze mechanika nie spotkałem się z takim przypadkiem jedynie turbina i kolektor lubią popękać i jest brak mocy i tyle. Głowice miałeś sprawdzana pod kątem pęknięć co jest bardzo czestym przypadkiem w 1.8 T . Zobacz prosty przykład na mnie test negatyw na co2 a ciśnienie w układzie że nie szło jeździć
  20. 1 punkt
    Łączysz przewody że soba od chłodnicy oleju i omijasz ją
  21. 1 punkt
    Tak jak pisałem jedyne słuszne odpowietrzanie to wlanie płynu przez otwór do odpowietrzanie Będziesz zmieniał oring na chłodniczcce oleju to od razu ja sprawdz
  22. 1 punkt
    Jest dał w kość Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
  23. 1 punkt
    W temacie tym będzie opisane jak przefleszować licznik aby uzyskać dodatkowe wskazanie prędkości na fisie oraz inne dodatkowe funkcje.Aktualnie fleszować można urządzeniem VAS , ODIS , Vag Can Pro, vvdi2 oraz abrites oryginał. W załączniku są pliki flash. Przy plikach do polifta ML są do liczników mono czyli z czerwonym wyświetlaczem, wersje HL są do liczników z kolorowym fisem. Przy plikach do przedlifta końcówka 900A lub 900C to czerwony fis, natomiast 930A lub 930C to kolorowy fis. Można aktualizować 900A na 900C dla mono fis i 930A na 930C dla koloru. licznik c6-flash.zip licznik przed lift flash.zip PROSZĘ NIE PISAĆ DO MNIE WIADOMOŚCI PRYWATNYCH ŻE NIE MOŻNA POBRAĆ PLIKÓW. WYSTARCZY RUSZYĆ GŁOWĄ I PRZECZYTAĆ INFORMACJE WYSŁANE ZARAZ PO ZAREJESTROWANIU KONTA. LINKI DO PLIKÓW DZIAŁAJĄ.
  24. 1 punkt
    Cześć, było trochę urlopu, więc postanowiłem wrzucić na auto kupioną wcześniej czarną podsufitkę z S-line Szukałem wątków, aby przygotować się do tej pracy, jednak nie ma tego dużo. U nas na forum jest dość szybkie "how to" dla sedana, z avantem gorzej, nie znalazłem nic nawet na zagranicznych forach. Stąd postanowiłem zrobić fotostory, przynajmniej demontażu. Wymieniłem podsufitkę z wszystkimi słupkami górnymi, nie wymieniałem dolnych słupków i elementów przy nogach, bo miałem je czarne, identyczne jak te z kupionej kompletnej podsufitki. Zaczynamy : Potrzebny czas: Mi demontaż, robiąc to pierwszy raz zajął około 3h, od razu z wymianą relingów. Montaż czarnej podsufitki odłożyłem na inny dzień ze względu na inne zajęcia. Nie mniej na całość trzeba przeznaczyć przynajmniej 6h według mnie. Co potrzeba: Dużo cierpliwości, mile widziany kolega, który to robił. Chociaż fotostory też pomoże Z narzędzi: - jakieś rękawice, - dobrze leżący w ręku śrubokręt z płaską końcówką, - zestaw torx-ów, lub taki jak na zdjęciu śrubokręt z opcją założenia przedłużek i różnych bitów w tym torx (preferowany ze względu na większą łatwość przy pracy, pewniejszy chwyt - odkręcane śruby są bardzo mocno zakręcone, po prostu nie dałem rady odkręcać ich zestawem torx). Potrzebne torx-y/bity : T20, T25, T40. - Śrubokręt gwiazdka, - klucz oczkowy/nasadowy 10mm Stopień trudności: 3/5 według mnie. Demontaż/montaż poszczególnych elementów nie jest trudny sam w sobie, jednak czasem trzeba to robić na granicy "delikatnie, ale trzeba się szarpnąć" stąd też niemoc w pewnych momentach i poczucie że się utknęło ;) Nie mniej elementy podsufitki są bardzo wytrzymałe i elastyczne. Żeby coś pękło, trzeba na prawdę przesadzić. 1. Początek - Wykręcanie wszystkich śrubek, elementów trzymających: Uchwyt trzymający słonecznik. Podważyć śrubokrętem płaskim przy podsufitce, zejdzie obudowa tego uchwytu. Następnie złapać za uchwyt i pociągnąć w dół. Metodyka działania jak tu: Z drugiej strony słonecznika, w nodze uchwytu jest widoczna na zdjęciu zatyczka. Pod nią jest T25. Odkręcamy. Wyjmujemy cały słonecznik i odpinamy elektrykę: Elektryka siedzi dość mocno, przynajmniej ja miałem z tym mały problem. Całość tak jak tu: 2. Słupek A Po odchyleniu rączki są dwie zatyczki, pod którymi są śruby. T25: Dalej w kierunku tyłu auta, pod logo AIRBAG jest schowana śruba T25: Podważyć śrubokrętem na obrzeżu , śrubę wykręcić: W tym momencie można się zabrać za wyjęcie słupka A: Wsadzić elektrykę od słonecznika do środka podsufitki, aby nie wystawała i zacząć odginać słupek od strony rączki. Można wtedy popatrzeć czy jeszcze gdzieś nie jest przypadkiem trzymany. W słupku przy szybie przedniej są 3 zatrzaski, które trzeba z wyczuciem szarpnąć. Przy desce słupek siedzi w rolce ustalającej i jest zahaczony o słupek środkowy przy drzwiach. Nie ma tam żadnego dodatkowego mocowania. Po tym zabiegu mamy coś takiego: 3. Środkowy element Następne są śruby schowane w uchwytach do mocowania siatki w podsufitce. Trzymają wąski środkowy element podsufitki, który jest pomiędzy słupkiem B i podsufitką. Siedzą tam T40. Jeżeli przy wykręcaniu nie uda się wam wyjąć śruby to nie ma się czym przejmować, bo i tak wszystko będzie zaraz zdemontowane i śrubę się odzyska Odkręcamy też tylną rączkę. Na początku tego elementu, od strony słupka A jest taka sytuacja: Widoczny na zdjęciu czarny zatrzask wciskamy do środka i obracając do dołu próbujemy wyjąć z tej strony element przytrzymywany jeszcze przez srebrny haczyk nad zatrzaskiem. Otrzymujemy taką sytuację: 4. Demontaż słupka D, elementu tylnego Aby wyjąć do końca środkowy element, trzeba rozpocząć demontaż 3-go wąskiego elementu, który przechodzi w słupek D. Wykręcamy ponownie T40 schowane w uchwycie do mocowania siatki w podsufitce: Są teraz dwie drogi, zależnie jak będzie się dało to zrobić u was. Można odchylić ten element od strony słupka C i spróbować go "uwolnić" z tej strony, lub iść od tyłu i rozpocząć demontaż od strony bagażnika. Wiedząc jak jest zamontowany od strony słupka C jest to do zrobienia (ja tak robiłem): Jest on połączony z środkowym elementem przy słupku C za pomocą takiego zastrzału jak widzicie na zdjęciu. Jest tam plastikowa mała obudowa w której siedzi języczek będący częścią 2-go elementu. Języczek ten jest bardzo trwały i elastyczny, odporny na zginanie. Temu też można się pokusić o tego typu zginanie. Zgiąłem go dla próby kilka razy o 90 stopni w lewo i w prawo i nie pękł. Odpowiednio odchylając i lekko zginając 3 element można wyjąć go z tej strony zginając języczek nieznacznie. Tak wygląda ten obszar na innym ujęciu: Dodatkowo widać tu, czemu nie da się wcześniej wyjąć 2-go, wąskiego elementu. Jest przykręcony śrubą, którą teraz można łatwo usunąć. T25 Jeżeli nie chcecie iść tą drogą, druga opcja to demontaż od strony bagażnika, należy wykręcić śrubę widoczną na zdjęciu T20 lub T25, nie pamiętam już: I teraz tak: Słupek D od dołu jest trzymany poza tą śrubą na jednym kołku ustalającym ułożonym w poziomie (kołek jest częścią czarnego tworzywa pod słupkiem, które jest widoczne na powyższym zdjęciu i na plastikowym języczku zlokalizowanym przy szybie. Nr 1 to miejsce gdzie wchodzi języczek, nr. 2 zaznaczyłem miejsce gdzie słupek trzymał kołek. W moim słupku jak widać na zdjęciu było to już ułamane, najwidoczniej kiedyś już ktoś coś tu robił. Więc wyjęcie tego dla mnie nie stanowiło większego problemu. Wg mnie szczerze - można próbować odginać słupek śrubokrętem aby wyskoczył z kołka. Jeżeli nie i dodatkowo nie chciałoby się ułamać tego zaczepu tak jak u mnie, należałoby trochę odkręcić czarny plastik w bagażniku, poluzować, aby można było wyjąć słupek D. Ja się w to nie bawiłem, tym bardziej, kiedy zobaczyłem że słupek D w zakupionej podsufitce też miał urwany te miejsce. :huh: Drugi był ok ... Na szczęście mogę dodać że po skręceniu wszystkiego, wady tej nie widać, nic się nie rusza i nie lata [:banan:] Poniżej dodatkowo wstawiam zdjęcie języczka trzymającego słupek przy szybie (zdjęcie zrobione na drugiej stronie jak do tej pory): W miedzy czasie należy wyjąć płaski element podsufitki przy bagażniku, który nachodzi na słupek D. Trzyma się on po prostu na 4 zatrzaskach i jednym kołku ustalającym. Trzeba nieźle się szarpnąć aby go wyjąć, oczywiście bez przesady [:)] : Po tym wszystkim zostaje wyjęcie słupka D. Trzyma się on dodatkowo na dwóch zatrzaskach, jeden blisko dolnej śruby, drugi na środku słupka: 5. Słupek C, wąski element przy tylej szybie: Po wyjęciu słupka D mamy coś takiego: I teraz niestety, ale aby wyjąć słupek C i mały wąski element podsufitki przy tylnej szybie w który wskakują języczki od słupka D: Należy niestety odkręcić kurtynę 3x torx T25(Nr 1,2,3 na zdjęciu) i klucz 10mm (Nr 4 na zdjęciu) od odkręcenia elektryki. (śruby trzymające ten element, oraz słupek C są pod kurtyną - można kombinować i próbować odginać poduchę, ale mi się to osobiście nie udało. Tak więc: Wtedy od razu odkręcamy śruby trzymające słupek C od góry. Wąski element podsufitki i śruby słupka C, wszystko T25. Najlepiej w tym momencie wymienić wąski element podsufitki i słupek C, aby można było wszystko łącznie z kurtyną z powrotem skręcić w całość. Słupek C od dołu przy tylnej szybie jest także zahaczony o języczek, który należy podważyć, jeżeli się nie zdejmuje czarnego plastiku w bagażniku: Dodatkowo od dołu na słupku jest jeden zatrzask a na górze kołek ustalający. Wyjęcie nie nastręcza problemów: Montaż słupka C w odwrotnej kolejności, po czym wszystko można skręcić śrubami i podpiąć z powrotem kurtynę. 6. Podsufitka, konsola Po wykonaniu tej całej pracy po obu stronach można wyjąć podsufitkę. W tym celu z przodu auta demontujemy konsole. Wystarczy lekko podważyć plastiki aby zdjąć obudowy: Pod szarą obudową są dwie śruby (dla odmiany gwiazdki, jedyne gwiazdki właściwie), które trzymają konsole przykręconą do dachu: Potem już tylko odpięcie wiązki i konsola wyjęta. Przy szybie, przed konsolą jest do odkręcenia jedna mała śrubka (T20): Z tyłu podsufitka trzyma się na jednym zatrzasku: Po prostu wyjmujemy: Na środku podsufitka trzyma się na takich alla rzepach do dachu, odpinamy: Z przodu należy sprawdzić czy kable nigdzie nie przytrzymują podsufitki, po czym można już ją wyjąć :) Ja dostałem podsufitkę z uciętą wiązką przy słupku A. Nie chciałem tego łączyć, dodatkowo nie wiedziałem czy instalacja z zakupionej podsufitki jest ok. Temu też zdecydowałem się wypiąć moją, pewną wiązkę i wrzucić ją na zakupioną podsufitkę. Jest to robota na góra 20-30 minut, więc bez problemu, wiązka siedzi w takich plastikowych "trzymaczach" i łatwo ją wyjąć. Messsss :D : Ostatecznie mamy coś takiego : 7. Słupek B Zostaje jeszcze słupek B. Od strony kurtyny są tylko dwa języczki ustalające, bez żadnych śrub. Od dołu są dwa zatrzaski. Zdejmujemy ponownie "wyrywając" z wyczuciem: Zostaje kwestia pasa. Trzeba go wymontować z miejsca zahaczenia w fotelu kierowcy. Jest tam blokada przy śrubie, którą trzeba podważyć i uchwyt zsunąć z śruby: Wtedy można już wyjąć pas z słupka i przewlec go do nowego słupka. Instalacja w kolejności odwrotnej . Właściwie to wszystko :wink: . Montaż podsufitki ma też swoje cięższe momenty, takie jak wsadzenie słupka A i spasowanie wszystkiego. Nie mniej krok po kroku idzie to zrobić bez problemów, jest to po prostu czasochłonne. Końcowo otrzymujemy: Zdjęcie nie oddaje klimatu, ale zapewniam że jest W razie uwag, pytań, piszcie, postaram się pomóc Na koniec wujek dobra rada: 1. Jak kupicie podsufitkę i będzie ona do was iść kurierem/pocztą - dopilnujcie/doproście aby sprzedający odpowiednio ją zapakował. Moja delikatnie się nadłamała (po instalacji tego praktycznie nie widać). Wkładanie listewek drewnianych wzdłuż podsufitki nic nie da. Muszą być włożone poprzecznie, lub całość musi być położona na jakiejś w miarę sztywnej płycie. 2. Teraz gdybym to robił, odpiął bym klem z akumulatora. Wynikają tu dwa problemy na koniec, których nie przewidziałem/zapomniałem, ale się podzielę: - odpinana była z tyłu kurtyna. Po złożeniu wszystkiego mam błąd AIRBAG na desce zegarów i myślę że to od tego. Przy odpiętej klepie bym tego nie miał. - grzebałem się długo przy aucie, ciągle otwierając/zamykając poszczególne drzwi, raz włączyłem muzyczkę. Nie odpaliłem auta przez ten cały czas . Finalnie, mój 11-letni aku kompletnie zdechł i po skończonej pracy nawet nie wjechałem do garażu :lol: . Więc przestrzegam . Lampki w drzwiach i muza dla umilenia czasu skutecznie go rozładują przez cały dzień. Przynajmniej mojemu się dostało. Przy odpięciu aku naturalnie może być potrzebny kod do radia ( u mnie nie był potrzebny) i adaptacja kluczyka, ale to już się robi w 10 sekund bez żadnego kompa i kabli.
  25. 0 punktów
    No alusie przydało by się wyważyć co jakis czas, czasami odważniki się odklejają ''tak jak u mnie w jednym kole'', i już może bić, wibrować.


×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania