Ja dodam od siebie tez co nieco.
mną rynku są dwa typy skrzyń. Chociaż modeli jest więcej. Pomijając handlowa nazwę jak wcześniej wspomniano Dsg - stronic. Są skrzynie dwu sprzęgłowe „suche „ - sprzęgła chodzą na sucho i olej od mechatroniki jest odseparowany. W tej producent nie zaleca wymiany oleju ale warto ja zrobić przy 50-60kkm. Sucha skrzynia pakowana jest do aut z niskim niutonem. 1.0, 1,2,1.2tdi 1.4, 1.5 czy tez 1.6 tdi. Sprzęgła naszybciej się kończą przy przy 100kkm w autach z większym momentem czyli 1.4tsi jak i 1.6tdi. Mechatronika loteria. Do tego pierwsze modele skrzyń suchych maja wadliwe akumulatory ciśnienie, które aso potrafiło wymieniać na gwarancji. Jak ktoś trafil po gwarancji to stosowali zestaw naprawczy.
Skrzynia mokra czyli sprzęgła i mechatronika śmiga na jednym oleju ATF. Wiec tutaj mechatronika jest bardziej narażona na opiłki ze sprzęgła. Według mnie wymian oleju 30-40kkm. 60kkm to za dużo podobnie jak Wymiana oleju przy 30kkm W silniku 😉 tak wiec w mokrych zawodzi mechatronika w różnym czasie. Dużo się naczytałem, na rozmawiałem z chłopakami z audi itd. Są przypadki ze nawet po 20-40kk mechatronika się wysral... co prawda mechatronike nazywają cały zespół elektroniki z zaworami. Ale najwcześniej padają zawory od chłodzenia sprzęgieł oraz zawór sprzeglowy. Są pod nimi małe sitka które się zapychają od opiłków. Do tego kable idące w listwie z TCU do zaworów. Dwumas tez słaba rzecz szczególnie w ruchu miejskim. Mój padł przy 64kkm. Wymieniany dwa razy raz przy 65kkm a drugi przy 80kkm. Serwisanci mówili również o przebiegach bardzo niskich. Sprzęgła na ogół dają radę o ile ktoś nie meczy ich przyczepami i górkami. Mechanizm i koła zębate pancerne na ogół. Jedynie zdarzają się przypadki mieszania się oleju MTF z ATF. Po latach potrafią uszczelki robić się plastikowe i przepuszczają olej na wodzikach od zmiany biegów itd.
Trochę czasu spędziłem w różnych autach s-tronic czy tez dsg. Ja sprawdza mechatronike w ten sposób, ze ustawiam dźwignie na R potem lecę na D, z D na R i znowu z R na D. Jak masz już lekkie puknięcie to czas na ogarnięcie „mechatroniki”. Drugi test to tryb manualny na Trybie D i S nie idzie czasem wyciąć problemy z mechatronika. Zazwyczaj jak są błędy to w trybie D czy S jest problem. W trybie manualnym lecimy do ostatniego biegu i schodzimy regularnie w dół do 1. Szarpnięcia mówią nam o stanie. W trybie Manualnym „ mechatronika” nie jest przyszykowana na zmianę biegów wiec lubi szarpnąć. Sprawna nie gdzie szarpać i nie Bedzie słychać stuku. To tyle ode mnie.