Jako ze to chyba moje pierwsze DIY to prosze to wyrozumialosc :grin:
robie jak umiem a ze cos tam wychodzi to i cos tam jezdzi a ze wole sam nic placic... :whistling:
Pacjentem dzisiaj byl a4 b5 2000r 2.4 PB oska w avancie... szwagrowe
Potrzebne narzedzia:
klucz 24/27 lub odpowiedni impus ( jak ori sruba) do odkrecenia sruby przegubu
klucz 17 do odkrecenia srub kola
klusz 17/18/19 do odkrecenia nakretki wahacza
lewarek plus kobylka lub dwa solidne lewarki
szczypce srubokret krzyzak/plaski
mlotek breszka przedluzka
szmatkow sporo
czyscik do smarow
rekawice
piwo/fajki
chyba tyle...
pierwsze co to trzeba na opuszczonym aucie poluzowac srube przegubu
wykorzystujac zazwyczaj przedluzke
na opuszczonym aucie luzujemy tez sruby kola
najlepiej podniesc auto lewarkiem i opuscic na solidna kobylke - lewarek pozniej sie przyda
sciagamy kolo
i mamy winowajce uwalonej w smarze felgi i stukania przy ruszaniu na skreconych kolach
teraz by komfortowo wyciagnac przegub z polosia z piasty nalezy rozpiac wahacz tylni dolny czyli tzw banana
ja robie to w ten sposob ze odkrecam nakretke 17/18/19 bywaja rozne
pozniej podnosze calosc zawieszenia za piaste na lewarku i delikatnie pukam w odkrecony wahacz i wychodzi elegancko
taki efekt
jak juz mamy rozpiety wahacz przedni tylny to skrecamy kola analogicznie dla lewego przegubu od strony kierowcy w prawo
dla drugiej strony odwrotnie
w odkrecona srube przegubu pukamy mlotkiem i wychodzi nam przegub z piasty praktycznie calkowicie
odchylajac troche reka piaste z zawiecha przegub z polosia wychodzi calkowicie
teraz fajny patent
by sciagnac przegub stary z polosi wkrecamy srube majac zapiety bieg az wyskoczy z polosi
i polowa roboty za nami...
sciagamy wszystkie stare uszczelniacze i zabezpieczenia
i dokladnie czyscimy polos... najlepiej wykorzystac porzadny czyscik rozpuszczajacy stare smary i zanieczyszczenia
zakladamy nowe uszczelnienia i zapezpieczenia plus nowa oslone przegubu
w przegub walimy solidnie smaru z zestawu pomagajac sobie palcem by wszedzie w srodku ten smar byl
przeguby z najwyzszej polki sa juz nasmarowane fabrycznie...
teraz taka opreacja ze nowy przegub nakladamy na polos
wkrecamy troche srube w przegub i trzeba stuknac poprzez ta srube z wyczuciem mlotkiem by przegub wskoczyl na swoje miejsce przeskakujac zabezpieczenie
smar ktory nam ewentualnie zostal nakladamy tutaj...
naciagamy oslone na przegub i zaciskamy opaske... sa rozne opaski... czasem takie ktore wymagaja specialnych zaciskaczy
mozna wg mnie zastosowac tez opaske slimakowa - mam taka w a4 1.8 i spisuje sie bardzo dobrze - nic nie ociera i nie ma zadnej roznicy w wywazeniu
wazne napewno by to bylo solidnie zacisniete bo jak oslona spadnie z przegubu to syf sie dostanie i po przegubie...
analogicznie zakladamy przegub tak jak go wyciagnelismy
skrecamy sruba delikatnie
i spinamy zawieche z powrotem z wahaczem
latwiej bedzie jak skrecimy kierownica w druga strone - dla lewej calkowicie w lewo
wazne by zakrecac wahacz na podniesionym zawieszeniu - lewarek pod piaste i do gory
zakladamy kolo skrecamy srubami
wyciagamy kobylke/lewarek
opuszczamy kolo...
i na ziemi dokrecamy porzadnie srube przegubui oczywiscie sruby kola
chyba tyle... czas operacyjny od 30minut do max 1,5h z przerwa na piwo/fajke/szukanie potrzebnych kluczy
jak ktos ma uwagi lepsze sposoby itp prosze smialo pisac...
enjoy :hi: