Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 2016.11.08 w Odpowiedzi

  1. 1 punkt
    Robson to fajnie chula i jest po polsku wykręcone z betoniarki
  2. 1 punkt
    Jestem świeżo po demontażu miski po raz drugi.. i wymianie pompy oleju także opisze w punktach mniej więcej zakres czynności na przykładzie silnika 1.8 Potrzebne będą: - belka do podwieszenia silnika do 500kg i łańcuchy oraz porządne grube śruby do których będzie można przyczepić łańcuch. - duża/mała grzechotka+ komplet przedłużek, komplet imbusów(z ważniejszych 5 i 6), komplet nasadek długich i krótkich (z ważniejszych 10,13,16,18), bity imbusowe na dużą i małą grzechotke, przegub duży, zapas kluczy płaskich i giętych - podnośnik, porządna brecha, kanał - druga para rąk, robota jest dla dwóch - sylikon do 300 stopni victora-reinza, benzyna ekstrakcyjna, pędzelek 1. Pierwsze co odpinamy akumulator(nie chcemy żeby łancuch spotkał się z alternatorem przy zapiętym aku) demontujemy osłone silnika jeżeli posiadamy, silnik podwieszamy w ten sposób za lewą łape silnika za kolektorem wydechowym oraz za głowice na środku.(Generalnie wystarczyłoby podwiesić silnik za samą głowicę ale przestrzegam gdyż za pierwszym razem tak zrobiłem zacząłem demontaz poduszek i po ich poluzowaniu i podniesieniu motorowni ogniwo łańcucha pękło, na szczęscie poduszki jeszcze byly nie odkrecone i silnik wpadl z powrotem w łapy. Tak, że dodatkowe mocowania żeby odciążyć łańcuch główny jak najbardziej wskazane) Dobrze jest ściągnąc rurę łączącą przepływke z przepustnicą zapewnia nam to lepszy dostęp do uchwytu na głowicy do którego podczepiamy łańcuch. 2. Wlazimy na kanał, zaczynamy od spuszczenia oleju i wymiany filtra. Następnie odkręcamy napinacz mikropaska(imbus) - uwaga łatwo go obrobić, przydałaby się tu dobra przedłużka z rury, jeśli obrobimy śrubę trzeba będzie zwalać przód. 3. Odkręcamy mocowanie napinacza paska(3 nasadki), wspornik prawej łapy silnika(nakrętka) i mocowanie wspornika(czarna blaszka) - 2 imbusy. 4. Luzujemy nakrętki na poduszkach i w tym momencie mamy wolny silnik, druga osoba podnosi go do góry, uwaga na wiatrak przy podnoszeniu. Silnik podnieść na tyle aby między wiatrakiem a pasem przednim była mała szczelina później w razie potrzeby przy demontażu już samej miski można manewrować silnikiem góra/dół. 5. Odkręcamy prawą łape silnika(4 imbusy, 3x8 i 1x6) od bloku wraz z poduszką - nasadka 13. 6. Odręcamy nakrętki od stabilizatora, odkręcamy obydwie łapy mocujące sanki do podłużnic 3x nasadki 18 na jedną łape. W tym momencie sanki opadną na doł, wypinamy stabilizator, który rownież będzie wisiał. 7. Mamy dostęp do wszystkich imbusów od miski, odkręcamy wszystkie(o ile dobrze pamiętam 17x5), dwa imbusy ukryte są w kole zamachowym. Aby je odkręcić lewarujemy auto z jednego strony, wbijamy piątke i jedna osoba kręci kołem a druga szuka przejścia na zamachu(Ostrożnie tutaj żeby bit nie pękł i żeby nie obrobić śruby bo wtedy albo zostaje nabijanie nasadki a jeśli to nie da rady to zwalanie skrzyni). Odkręcenie niektórych imbusów będzie wymagało podważenia sanek o podłużnice. 8. Zostały 3 nasadki 16 i dwa imbusy łączące miske ze skrzynią. W tym momencie jedna osoba podważa sanki zapierając się o podłużnice(cięzki dostęp bez podważania) a my odkręcamy śruby. W tym momencie miska jest swobodna i wisi na samym sylikonie. Można zacząć ją podważać wsadzając plaski miedzy blok a miske lub lekko popukać młotkiem powinna zejść bez większych oporów. 9. Aby już wyciągnąc samą miskę znowu trzeba podważyć sanki, miske przesuwamy w prawo nachylamy pod kątem w lewo i do siebie. Jak druga osoba dobrze podważy sanki to powinna wyjść bez problemu. 10. Wyciągamy plastikową osłone i teraz mamy dostęp do smoka, pompy, panewek można wymieniać :) 11. Miske dokladnie wyczyścić z nagaru, benzyna ekstrakcyjna i pędzelek się nada, krawędzie styku z blokiem jak i krawędzie na bloku oczyścić z sylikonu, zeszlifować papierem ściernym gradacja 150-200, odtłuścić. 12. Na przygotowaną już miskę nałożyc sylikon aplikatorem widocznym na zdjęciu(najwygodniej) my niestety nie mieliśmy go, przy otworach na śruby sylikon nakładać od wewnętrznej strony krawędzi miski. 13. Poskładać analogicznie do w/w czynności.


×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania