Skocz do zawartości
Dziadek

Oleje do Quattro

Rekomendowane odpowiedzi

Dziadek

Oleje jakie powinny się znaleźć w mechanizmach napędu

W napędzie Quattro jak pewnie wielu się orientuje istnieją mechanizmy, które pracują dzięki olejom. Nasz kochany producent nie wymaga zmiany tych smarowideł, ale jak wiadomo nic nie jest wieczne więc kochający swoje auto "maniak" powinien dokonywać wymian we wspomnianych w tym temacie mechanizmach.

Od początku.

Bazując na swoim aucie w przypadku skrzyni automatycznej mamy:

Mechanizm różnicowy przedni - G052145S2 - 1l opakowanie lub G052145A1 – 0,5 litrowe opakowanie - mechanizm ten powinien wypełniać 1.1litra oleju

Mechanizm różnicowy tylny - G052145S2 - 1l opakowanie - mechanizm ten powinien wypełniać 1,5litra oleju ( tu nie dam sobie nic uciąć jeżeli chodzi o pojemność)

Skrzynka rozdzielcza - G055145a2 - 1l opakowanie - mechanizm ten powinien wypełniać 0,5litra oleju (w przypadku skrzyni manualnej nie ma rozdziału na olej w samej skrzyni a skrzynką rozdzielczą - korzystają one z tego samego smarowidła)

W przypadku mostów przedniego i tylnego mamy duże pole do użycia zamienników ja wybrałem MOTUL GEAR 300 LS 75W-90.

Problem pojawia się z olejem do skrzynki rozdzielczej , gdyż G055145a2 kosztuje ponad 400zł za butelkę. Żaden z producentów nie podaje zamiennika do tego oprócz Castrola.

Castrol na swojej stronie podaje, że można użyć olej CASTROL Syntrax Limited Slip 75W140 1L.

Decyzja czy Ori czy zamiennik zawsze należy do właściciela auta. Ja ze swojej strony do niczego nie przekonuje i nie namawiam. Nie odpowiadam za powyższe informacje. Każdy decyduje za siebie i robi wymiany na swoją odpowiedzialność. Mam nadzieje że informacje tu zawarte posłużą komuś jako pomoc w podjęciu decyzji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania