Skocz do zawartości
jaco371

Problem z gruszką podciśnienia kol. dolotowego

Rekomendowane odpowiedzi

jaco371

Witam.  Posiadam audi a4 b5 z roku 1998 1.6  AHL, komputer pokazuje błąd 1243 zawór przełączający kolektora ssącego N156 zwarcie do masy.Zauważyłem że gruszka podciśnienia kolektora dolotowego nie pracuje. Membrana gruszki jest cała,zaworek elektromagnetyczny jest nowy i nadal nie działa. Podciśnienie z kolektora jest ponieważ jak wyciągnę przewód który łączy kolektor dolotowy z zaworkiem elektromagnetycznym to słychać zasysanie powietrza. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

Do weryfikacji czy cięgło pod zaślepką nie jest pęknięte to raz. 

e5c5417a0e623.jpg

Jeżeli jest całe to trzeba sprawdzic szczelnosc układu w tym celu bierzesz wakuometr w dłoń wpinasz się w króciec od kolektora ssącego, odpalasz auto, czekasz kilka sekund, gasisz i patrzysz czy trzyma ciśnienie. Jeśli wszystko ok idziemy dalej => jaki zawór kupiłeś.. bo nie chce mi sie  wierzyc ze wykosztowales sie na nowy gdyż nie ma dostepnych zamiennikow a pierburg kosztuje 300zł. Jest szansa ze kupiles już trafiony na allegro, podaj mi jakie numery ma zawór w 1.6 i do tego najlepiej zdjecie bo mam dwa sprawne zawory od 1.8 wolnossącego.

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goldi

tylko że on otwiera sie powyżej 3 tyś obr 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaco371

Kupiłem zaworek nowy nr. 037906283 a pedał gazu wcisnąłem do oporu i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol

I nic czyli co? Masz drugą osobe, która patrzy na cięgno czy się rusza czy nie? Pisz konkretnie... 

Sprawdz czy masz dobrze podlaczone wezyki od podcisnienia, ma byc tak jak na zdjeciu. Profilaktycznie wymienilbym te wezyki bo te fabryczne ze szmacianym oplotem uja warte są. Zaniesiesz jeden wezyk do motoryzacyjnego to ci dobiora za grosze. Co do membrany, jestes pewny ze jest cala? Rozkladales gruszke na czesci pierwsze? Ona lubi pekac na rantach i jak sie jej nie odegnie to na pierwszy rzut oka wyglada jakby byla cała trzeba nią pomerać dobrze, żeby znaleźć w niej dziury. 

1459794908-U1445.jpg

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaco371
Dnia ‎20‎.‎08‎.‎2016 o 17:45, uszol napisał:

I nic czyli co? Masz drugą osobe, która patrzy na cięgno czy się rusza czy nie? Pisz konkretnie... 

Kolego Moderatorze, czy mówi ci coś słowo: przepustnica? Nie trzeba siedzieć za kółkiem aby zwiększać obroty silnika!

 

Zasilanie na wtyczce od elektrozaworu gruszki w iddle wynosi 3,96V a po zwiększeniu znacznie obrotów powiedzmy nawet do 5000RPM spada do 0,00V a gruszka cały czas milczy.

Membrana sprawdzona została pod każdym kątem i nie nosi żadnego śladu zużycia. Elektrozawór tak jak pisałem jest nowy Pierburg. Przewody podciśnieniowe są również nowe.

Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę ta reaguje unoszeniem się (pozostaje w górnej pozycji).

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszol
3 godziny temu, jaco371 napisał:

Kolego Moderatorze, czy mówi ci coś słowo: przepustnica? Nie trzeba siedzieć za kółkiem aby zwiększać obroty silnika!

Ty mnie synu nie ucz bo ja u siebie mam przepustnice sterowana elektronicznie i tym sie sugerowałem. Nie mam w głowie schematów wszystkich silników i nie wiem, w którym jest przepustnica na linke a w którym sterowana elektronicznie.

Co do reszty co napisaleś to wszystko jasne. Masz uj****a instalacje, napiecie nie zależnie od obrotów powinno byc w granicach 10-11V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaco371

Jeśli chodzi o syna to nie widniejesz kolego w moim dowodzie jako ojciec!! A dodam, ze dowód mam już bardzo bardzo długo. Więcej kultury dla użytkowników tegoż forum!

 

Problem rozwiązany, biegunowo odległy od porad z uwaloną elektryką! Gratuluję wiedzy!!

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CWIARTEK

To skoro już znalazłeś rozwiazanie to pochwal się gdzie tkwił problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70
9 minut temu, jaco371 napisał:

Jeśli chodzi o syna to nie widniejesz kolego w moim dowodzie jako ojciec!! A dodam, ze dowód mam już bardzo bardzo długo. Więcej kultury dla użytkowników tegoż forum!

 

Problem rozwiązany, biegunowo odległy od porad z uwaloną elektryką! Gratuluję wiedzy!!

 

 

Nikt tutaj nie jest wróżką i nie odpowie na Twoje problemy. Dostałeś tylko sugestie co sprawdzić więc nie wiem dlaczego się unosisz .

Gdybyś miał dokładnie uzupełniony profil nie było by problemu .

A teraz jeśli to nie sekret zdradź dla potomnych  co było .

Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaco371

Przepraszam i dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania