Skocz do zawartości
torgal

A4 B6 2.0 FSI czy posiada koło dwumasowe ?

Rekomendowane odpowiedzi

torgal

Witajcie. Mam nadzieje, że w dobry dziale piszę temat. Chciałem się dowiedzieć czy moje auto posiada koło dwu masowe. Albo gdzie mogę szukać konkretnie takich informacji. Moje auto: AUDI A4 B6 2.0 FSI BENZYNA 2002r. kod silnika - AWA

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No masz koło dwumasowe niestety a co się dzieje jakieś objawy?

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gabka

1500 komplet Luka ze sprzęgłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Szczerze mówiąc sam nie wiem. Powiem tak: od czasu do czasu czuje jakieś nie za.duże drgania silnika (jakby kolysanie) podczas postoju, podczas jazdy jest spokój. Drgania nie występują notorycznie. Dla przykładu: rano odpalam samochód jest wszystko ok, zajezdzam do pracy i od czasu do czasu bujnie. Dodatkowo podczas drgania kiedy wcisne sprzeglo słyszę jakiś stukot, jak puszczę sprzeglo to jest ok. Dużo czytałem o kole dwumasowym, znalazłem też informację że zużyta dwumasa charakteryzuje się głośna pracą podczas odpalania i gaszenia silnika. U mnie tego nie ma. Czy to jest wina dwumasy a może czegoś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Jeśli jest tak jak mowisz to wszystko wskazuje na dwumas...przynajmniej takie są objawy, radziłbym jeszcze sprawdzić poduszki pod silnikiem zanim zaczniesz pakować się w koszyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcino

sprawdź jak kolega wspomniał wyżej zawieszenie silnika oraz skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

A nic taniej nie da rady ? :-( może jakiś zamiennik albo uzywka :-( albo nówka z jakimiś datami :-( ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Zawsze możesz regenerować ale chyba nie warto...wymienisz raz i masz spokój na lata

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Reaktywuje temat.

 

Ostatnie wasze porady skończyły się na:

1. Sprawdzeniu poduszek

2. Wymiany dwumasy lub całego sprzęgła

 

Pewien mechanik doradził mi jeszcze: 

1. Wymianę świec zapłonowych

2. wymiany wtrysków

3. Przeczyszczenia przepływomierza powietrza

 

 

Świece wymieniłem - brak efektów

Przeczyszczony mam przepływomierz - dostał trochę mocy ale silnik dalej drży

 

Zastanawiam się nad tymi wtryskami. Czy wtrysk jak się zużyje  to w VAG-u wyskoczy jakiś błąd czy muszę to ręcznie sprawdzić?

Czy wtryski mogą mieć coś wspólnego z drżeniem silnika? 

Jak wygląda zużyty wtrysk (jskieś szczególne cechy)?

 

Wczoraj jechałem po znajomych na lotnisko, delikatnie czułem te drżenia podczas jazdy. Ale jak wracaliśmy pełną paczką (auto było bardziej obciążone) to drżenia były mocniejsze

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas

No mechanicy jak widzą, że ktoś za bardzo się nie zna to pół auta wymieniają przed ;) 

Weź się gdzieś przejedź na tarasie, zapnij najwyższy bieg i zejdź obrotami na biegu do 1300 (niektórzy zjeżdzają do 1000)  potem gaz w podłogę i pociągnij go tak do 3000. Jak auto rozpędzi się bez jakichkolwiek drżeń, wibracji hałasów itd to dwumas jest ok. 

Według mnie u Ciebie dwumas daje już o sobie znać  skoro piszesz, że już buja na wolnych czasami i przy większym obciążeniu podczas jazdy masz drżenia ;) U mnie na wolnym czasem też buja, wydobywają się jakieś hałasy itd. więc za kilka tys. będę musiał wymienić gnojka... 

 

Ile masz już tam nalatane ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Wejdź vagiem w silnik potem bloki pomiarowe i nr 13 tam sprawdzisz chociaż w małym stopniu czy coś się z wtryskami dzieje...jak dobrze pamietam 13 ale to jadąc po kolei zobaczysz 4 korekcje i będziesz miał od +2,8 do -2,8


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

Jeżeli drgania zmieniają się pod wpływem obciążenia , hmmm to może przeguby wewnętrzne , tyle tylko że tu jest wróżenie z fusów , teraz każdy będzie ci wymyślał na odległość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
2 godziny temu, Norbas napisał:

No mechanicy jak widzą, że ktoś za bardzo się nie zna to pół auta wymieniają przed ;) 

Weź się gdzieś przejedź na tarasie, zapnij najwyższy bieg i zejdź obrotami na biegu do 1300 (niektórzy zjeżdzają do 1000)  potem gaz w podłogę i pociągnij go tak do 3000. Jak auto rozpędzi się bez jakichkolwiek drżeń, wibracji hałasów itd to dwumas jest ok. 

Według mnie u Ciebie dwumas daje już o sobie znać  skoro piszesz, że już buja na wolnych czasami i przy większym obciążeniu podczas jazdy masz drżenia ;) U mnie na wolnym czasem też buja, wydobywają się jakieś hałasy itd. więc za kilka tys. będę musiał wymienić gnojka... 

 

Ile masz już tam nalatane ? 

Jeśli chodzi o hałasy to u mnie jest coś takiego:

 

Na postoju czuję jak buja się silnik, ale jak wcisne sprzęgło to drżeniom towarzyszy stukot wydobywajacy się z pod auta 

 

A przejechanie już na 277 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziadek

a to jak na postoju to nie przeguby , a dwumas zmieniłeś sam czy komplet ze sprzęgłem itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
Godzinę temu, Dziadek napisał:

a to jak na postoju to nie przeguby , a dwumas zmieniłeś sam czy komplet ze sprzęgłem itd?

Nie nie. Jeszcze dwunasty i sprzęgła niebwymienialem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No to chyba masz odpowiedź


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
Dnia 7.06.2017 o 18:55, wladi napisał:

Wejdź vagiem w silnik potem bloki pomiarowe i nr 13 tam sprawdzisz chociaż w małym stopniu czy coś się z wtryskami dzieje...jak dobrze pamietam 13 ale to jadąc po kolei zobaczysz 4 korekcje i będziesz miał od +2,8 do -2,8


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wladi zobacz poniższy filmik. Jak wszedłem na 13 blok to nic nie było, było pusto. Ale ustawiłem jakieś Inne bloki, co one oznaczaja?

 

 

Edytowane przez wladi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No tak bo Ty masz benzine a w klekocie się sprawdza na 13 kanale :msn-wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal
5 minut temu, wladi napisał:

No tak bo Ty masz benzine a w klekocie się sprawdza na 13 kanale :msn-wink:

Czyli u mnie jaki jest prawidłowy blok zamiast 13 ?

 

Dnia 7.06.2017 o 16:48, Norbas napisał:

No mechanicy jak widzą, że ktoś za bardzo się nie zna to pół auta wymieniają przed ;) 

Weź się gdzieś przejedź na tarasie, zapnij najwyższy bieg i zejdź obrotami na biegu do 1300 (niektórzy zjeżdzają do 1000)  potem gaz w podłogę i pociągnij go tak do 3000. Jak auto rozpędzi się bez jakichkolwiek drżeń, wibracji hałasów itd to dwumas jest ok. 

Według mnie u Ciebie dwumas daje już o sobie znać  skoro piszesz, że już buja na wolnych czasami i przy większym obciążeniu podczas jazdy masz drżenia ;) U mnie na wolnym czasem też buja, wydobywają się jakieś hałasy itd. więc za kilka tys. będę musiał wymienić gnojka... 

 

Ile masz już tam nalatane ? 

Norbas zrobiłem tak jak pisałeś. Zjechałem na 5 biegu do ok. 1000 - 1200 i pełen gaz do oporu. Trochę się rozpędzał na tej 5-tce ale dojechałem do 3000 i nic nie pokojącego nie słyszałem i nie wyczułem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Dobra wtryski olej bo nic się nie dzieje z nimi w tych silnikach ale sprawdź ten dwumas i sprzęgło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Norbas
1 godzinę temu, torgal napisał:

Czyli u mnie jaki jest prawidłowy blok zamiast 13 ?

 

Norbas zrobiłem tak jak pisałeś. Zjechałem na 5 biegu do ok. 1000 - 1200 i pełen gaz do oporu. Trochę się rozpędzał na tej 5-tce ale dojechałem do 3000 i nic nie pokojącego nie słyszałem i nie wyczułem

Nie było  żadnego drżenia ? :eusathink: w sumie jak ty masz benze to za dużego moment tam nie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

Kiedyś ktoś puszczał filmik na którym był pokazany uruchomiony silnik, osoba ta odkręciła korek od wlewu oleju silnikowego.

Zrobiłem to samo i jaki efekt?  zaczął głośniej chodzić i strasznie się trząsł i  zastanawiam się czy jest to miedzy innymi jakaś usterka która powoduje drżenie silnika?  Zresztą... zobaczcie sami

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
torgal

temat zamykam... problememe były wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania