Skocz do zawartości
Misiek95

A4 B5 Elektryczna nagrzewnica w a4b5

Rekomendowane odpowiedzi

Misiek95

Siemanko jest tu jakiś rzeźnik co sprawdzi czy da sie toto u nas wsadzić do nagrzewnicy? :) Pochodzi z passata b5fl

 

nagrzewnica-elektryczna-volkswagen-passa

http://vwmk4.blogspot.com/2012/12/podgrzewanie-przedniej-szyby-grzaka-z35.html

Edytowane przez uszol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ryba85

kolego ja o tym mysle juz od tamtej zimy.szukam odpowiednich schematów,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

A jak działa to ustrojstwo w oryginale ? Czym to jest sterowane??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Klimatronik tym steruje tzn załącza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

z tego co ja skumałem studiując schematy z pastucha, to w przypadku diesla jest to zamiennik tych trzech świec do podgrzewania płynu chłodniczego, które znajdują się z tyłu bloku silnika.

Wychodziło by więc że działa to w odpowiedniej temperaturze i kiedy włączymy na klimatroniku rozmrażanie przedniej szyby



[Dodano: 14 stycznia 2016 - 20:45]

Ja bym to podpiął przez przekaźnik sterowane właśnie impulsem odpalającym przekaźnik tych trzech świec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

No nie masz racji niestety, jest to osobne ustrojstwo które tak jak napisałeś działa poniżej 5 stopni ale musi być na klimatroniku wyłączony Econ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

No nie masz racji niestety, jest to osobne ustrojstwo które tak jak napisałeś działa poniżej 5 stopni ale musi być na klimatroniku wyłączony Econ

rozmrażanie przedniej szyby automatycznie wyłącza tryb econ :whistling:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ale po co włączać rozmrażanie...klimatronik mam włączony cały czas i po przejechaniu kilku metrów nagrzewnica już ładnie grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

ale co Ty masz, tą elektryczną w b6 tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Przy tej nagrzewnicy jest chyba dwie grzałki. Więc jest pewnie stopniowanie grzania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

W tych świecach też jest tak że grzeje 1 albp 1+2 :) Tak więc wsio analogicznie jest sterowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Ja mam u siebie  :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Po czym poznać czy się to ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

Jednak to nie tylko climatronic tym steruje, bo to z ecu wychodzą impulsy na duży i mały obwód grzania.

 

Tak jak mówiłem można to podpiąc przez przekaźniki, żeby grzało razem z tymi świecami od dogrzewania. Trzeba by tylko policzyć pobór prądu co by nie przesadzić :D Który bohater zrzuca deche pierwszy?



[Dodano: 14 stycznia 2016 - 21:16]

20160114_211129.jpg

 

schemat z passata b5 avb 04r

przekaźniki k242-1 i k242-2.

U nas są takie same tylko sterują czym innym :)

elektrycznie prosta sprawa z podłączeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Podłącz na krótko do aku przez Amperomierz i pobór prądu będzie wiadomy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Sprawdź w książce serwisowej będzie oznaczenie muszę luknąć które to bo nie pamiętam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Schemat dla chętnych ⤵⤵⤵d066c9ce2fe6.jpg

[Dodano: 14 stycznia 2016 - 21:28]

I etka .

0e6a022914b5.jpg

  • Poparcie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

Czyli w pastuchu jest albo to ustrojstwo elektryczne albo zaślepka w nagrzewnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wladi

Misiek masz rację ja nie mówiłem o schematach bo się za bardzo nie znam ale wiem jak ta nagrzewnica działa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Jeszcze taki opis znalazłem .

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.

* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.

* Silnik pracuje.

* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.

* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).

* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.

* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.

* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).

* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

Misiek masz rację ja nie mówiłem o schematach bo się za bardzo nie znam ale wiem jak ta nagrzewnica działa 

luz ja sie nie spieram ani nic nie próbowałem udowodnić :D nie wiem sam do końca w jakich warunkach grzeją te świece lub też nagrzewnica, ale trzeba zrobić tak żeby grzały równolegle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

luz ja sie nie spieram ani nic nie próbowałem udowodnić :D nie wiem sam do końca w jakich warunkach grzeją te świece lub też nagrzewnica, ale trzeba zrobić tak żeby grzały równolegle

W jakich warunkach grzeją masz opisane w ostatnim poście na pierwszej stronie☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misiek95

a no widze, to juz wiemy prawie wszystko. wezme od kumpla taką nagrzewnice w celach poznawczych i spróbuje tam wsadzić grzałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek70

Działaj☺✌♻

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ryba85

pany b6 miały to ori montowane ale nie wszystkie.pewnie zalezało to na jaki rynek szły.jak do zimnych krajów to pewnie montowali a jak do afryki to po co? :grin:  :grin:

a w b5 tego nie było wogóle tylko były te 3 swiece dogrzewające płyn.ja mysle to podłączyć właśnie pod te swiece dołożyć po przekażniku.tylko musze znależć schemat tych swieczek.i które przekazniki to załączają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Warunki użytkowania